Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208: projděte si na 80 fotografií a kompletní nabídku motorů
15.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot 208 se odhalil již v listopadu, automobilka nám o něm ale v souladu s dnešními ideály řekla napoprvé jen velmi málo. Napodruhé byla sdílnější.
Nová generace francouzského lvíčete si své dosud největší chvíle slávy odbyla loni v listopadu, kdy se poprvé představila světu. Peugeot nás tehdy nechtěl dojmout jen šarmem své subkompaktní novinky, ale přidal i pár technických informací. Nebyly zdaleka úplné, zmínky o nízké hmotnosti, která zamířila výrazně dolů i přes o něco větší rozměry karoserie stojící zřejmě na podvozku použitém už u 207 (má stejný rozvor), o něco větším vnitřním prostoru a nových, velmi úsporných motorech jako ĺákadlo stačily. Nyní jsme o dva měsíce blíže ženevské premiéře a o 208 víme zase o něco více. Ale protože jsme od ní také pořád dva měsíce vzdáleni, všechno to ještě není.
Výše zmíněné přednosti 208 nám Peugeot s chutí zopakoval i v druhé části jeho postupného představování, přidal k nim ale i pár nových fotografií. Spolu s těmi předchozími už uvolněné snímky vydají na velmi solidní galerii sedmasedmdesáti fotek, nedá se ale říci, že by novější záběry přinášely něco objevného. Jsou to do značné míry stylové snímky s rozjařenou zrzkou a jakýmsi trendy jinochem, nejzajímavější z nich tak nakonec budou technické nákresy, jenž odhalují prakticky všechny informace o rozměrech karoserie i dispozicích interiéru. A dovolí také trochu nahlédnout pod kovový šat francouzské novinky.
Pod ten nás Francouzi ostatně nechali nahlédnout i jinak, když konečně zveřejnili kompletní nabídku motorů. Ta bude čítat celkem osm agregátů, pět benzinových a tři vznětové, které v kombinaci s třemi typy převodovek a mikrohybridním řešením e-HDi (jeho lepší hodnoty kombinované spotřeby stojí hlavně na systému start and stop) vytvoří pro začátek nabídku celkem deseti verzí. Jejich stručný výčet i se základními parametry najdete níže, dynamiku jednotlivých provedení zatím Peugeot tají. Sluší se dodat, že již dříve avizované nové benzinové tříválce 1,0 a 1,2 VTi budou k mání až letos v létě, stejně jako varianty 1,4 e-HDi a 1,6 THP. Na konec roku je ještě avizováno doplnění nabídky o aktivního parkovacího asistenta (vůz zkrátka zaparkuje sám).
Kompletní parametry nové 208 se zřejmě dozvíme až těsně před její březnovou premiérou v Ženevě, i níže zmíněná fakta nám ale pro tuto chvíli rozšiřují obzory.
Přehled motorizací Peugeotu 208 vč. základních parametrů
Zážehové motory
(verze, výkon, točivý moment, převodovka, kombinovaná spotřeba)
1.0 VTi, 50 kW (68 k), 95 Nm, 5MT, 4,3 l/100 km
1,2 VTi, 60 kW (82 k), 118 Nm, 5MT, 4,5 l/100 km
1,4 VTi, 70 kW (95 k), 136 Nm, 5MT, 5,6 l/100 km
1,6 VTi, 88 kW (120 k), 160 Nm, 5MT, 5,8 l/100 km
1,6 THP, 115 kW (156 k), 240/260 Nm, 6MT, 5,8 l/100 km
Vznětové motory
(verze, výkon, točivý moment, převodovka, kombinovaná spotřeba)
1,4 HDi FAP, 50 kW (68 k), 160 Nm, 5MT, 3,8 l/100 km
1,4 e-HDi FAP, 50 kW (68 k), 160 Nm, 5MT, 3,4 l/100 km
1,6 e-HDi FAP, 68 kW (92 k), 230 Nm, 5MT, 3,8 l/100 km
1,6 e-HDi FAP, 68 kW (92 k), 230 Nm, 6AT 2-Tronic, 3,8 l/100 km
1,6 e-HDi FAP, 84 kW (115 k), 270/285 Nm, 6MT, 3,8 l/100 km
Kompletní sada dosud uvolněných oficiálních fotografií Peugeotu 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva