Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg
2.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzi si se svým novým mini rozhodně věří. „Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší,“ říkají. To se na to podívejme.
Už několikrát jsme se zabývali možností, že automobilky „vyrábějí“ úniky fotografií cíleně, stejně jako rády nechají promenádovat své testovací zakamuflované muly před fotoaparáty a nás nechávají žít v domnění, že jsme nahlédli pod pokličku přísně tajného programu. Podle první oficiální tiskové zprávy Francouzů k jejich novince hádáme, že u nich to bylo zcela opačně. Odhalení Peugeotu 208 je evidentně zaskočilo. Ve srovnání s tím, co jsme si řekli včera, totiž jejich sdělení obsahuje jen velmi málo nových informací a celé to vypadá jako šité trochu horkou jehlou.
Zatím tedy můžeme potvrdit termín nástupu - model 208 bude veřejnosti představen na začátku příštího roku (předpokládáme, že na autosalonu v Ženevě) a krátce poté bude zahájen také jeho prodej. Peugeot navíc odhalil, že obě karosářské verze byly vyvíjeny jako projekt A9. Automobilka také dosvědčila významné snížení hmotnosti, což zaslouží velkou pochvalu. V průměru jsou typy 208 lehčí o 110 kg. Kupříkladu nejštíhlejší model váží pouhých 975 kg, přičemž největší vzájemný rozdíl činí na tak malý vůz skoro až neuvěřitelných 173 kg.
Návrháři rovněž našli své rezervy ve schopnosti využívat obestavěný prostor. Navzdory zkrácení celkové délky o 70 mm oproti předchůdci (a snížení vozu o 10 mm) se jim povedlo zvětšit prostor pro posádku i zavazadla. Objem kufru se zvýšil o asi zanedbatelných 15 litrů, ale cestující na zadních sedadlech dostanou o 50 mm více místa v podélném směru na svá kolena. A to rozhodně zanedbatelné není.
O tvary 208 jsme zavadili včera, takže dnes se podíváme na to, co na ně říká Gilles Vidal, hlavní designér Peugeotu: „Síla spočívá v jeho stylu, je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti.“ Skromností tedy věty pana Vidal zrovna nesrší, ale to není nic ve srovnání s nejvyšším vedením značky. „S modelem 208 mění značka Peugeot epochu,“ tvrdí Vincent Rambaud, generální ředitel Peugeotu a ještě odvážněji se k tomu staví Alain Tranzer, ředitel projektu A9: „Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu.“
Také náš předpoklad, že pohonné systémy novinky se zaměří hlavně na snižování emisí, byl zcela správný. Hned první věta věnovaná motorům říká, že v porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km. Z pěti dieselových motorů budou čtyři vybaveny systémem stop-start. Nejúspornější verze má udávanou spotřebu jen 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru nemají překročit hodnotu 99 g. Nové tříválcové benzinové agregáty ponesou označení 1,0 a 1,2 VTi, přičemž spotřeba menší jednotky má být 4,3 l /100 km.
Další detaily se možná dozvíme až za několik měsíců, ty aktuálně dostupné si tedy raději řádně užijte.
Ve vyšších výbavách bude součástí palubní desky dotykový displej nebo head-up podobný tomu v modelu 3008 a 5008
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 52 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 51 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva