Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 HYbrid FE podrobněji, slibuje výkony GTi s dvoulitrovou spotřebou
5.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zázraky se dějí, alespoň ve Francii a ne nutně jen v Lurdech. Hybridní Peugeot 208 FE chce Mariánské zjevení zopakovat o pár set kilometrů severněji.
Nechceme naznačit, že tohle auto je odpovědí na otázku: „Čím by jezdil Ježíš a jeho rodina?” k naznačování něčeho, co se vymyká chápaní racionálně uvažujícího člověka z masa a kostí, se ale uchyluje. Nemluvíme o něm přitom poprvé, 208 HYbrid FE představil Peugeot již letos na jaře, tehdy se ale o detailech příliš nerozpovídal. Teď můžeme přidat pár dalších podrobností a fotografií z vývoje.
Začneme-li tím, co je reálné a hodné úcty, pak jde nesporně o fakt, že se Francouzi dále pokusili co nejvíce snížit už tak nízkou hmotnost výchozí 208. Je to sice trochu ekonomická utopie, neboť automobilka sáhla po drahém karbonu a všechno z karoserie vozu od A-sloupků dále je tvořeno právě plastem vyztuženým uhlíkovými vlákny. Nezůstalo ale jen u něj - třeba části podvozku jsou tvořeny skelnými vlákny a palivová nádrž byla zmenšena na 20 litrů. Tyto změny se postaraly o snížení hmotnosti až na úroveň 775 kilogramů, a to je v dnešní době opravdu výjimečná hodnota.
Přejdeme-li k tomu, co už vidíme méně rádi, musíme zmínit použití tříválcového motoru. Ten byl oproti výchozímu litrovému objemu 1,0 litru převrtán na jedna-dvojku, navíc nyní pracuje s novou hlavu a v Atkinsonově cyklu. Jeho výsledný výkon automobilka neuvádí, malý ale zjevně nebude, neboť auto slibuje dynamiku blízkou modelu 208 GTi.
Na stovku má totiž zrychlit za méně než 8 sekund, s čímž tedy spalovacímu motoru pomáhá i elektromotor převzatý ze závodního Peugeotu 908 HYbrid4. Na rozdíl od něj ale v tomto případě generuje výkon jen 40 koní (v závoďáku je to více více než 3x tolik) a spalovací motor tak bude muset zajišťovat něco ke stovce koní, aby na dynamiku srovnatelnou s výkonnějším, ale také těžším GTi stačil. Výkon obou motorů spojuje pětistupňový robotizovaný manuál, který jej posílá na přední kola.
To všechno je tak nějak v pořádku, jakkoli dynamika spoléhající částečně na elektromotor s vyčerpatelným úložištěm energie (přesnou kapacitu Li-ion akumulátorů převzatých též z 908 Hybrid4 automobilka neudává). Zaráží nás ale pořád věc, kterou Peugeot naznačil už na jaře - zkratka FE totiž značí „Fun and Efficient”, a tak vlastně ani nepřekvapí, že vůz má spojovat dynamiku GTi se schopností jezdit za 2 litry benzinu na 100 km.
Je tedy jasné, že ne naráz, i tak přes veškerý respekt k úsilí francouzských konstruktérů a nízké hmotnosti vozu konstatujeme, že to jednoduše není možné. Ani 775 kg, vylepšená aerodynamika a 1,2litrový mini-motor nebudou stačit na to, aby vůz byl rozpohybován s tak malým množstvím vstupní energie. Hybrid to tedy bude zřejmě dobíjecí a automobilka udávané spotřeby jistě dosáhla použitím známé amperovské finty, kdy je energie uložená v akumulátorech před jízdou zcela zanedbána coby energetický zdroj a do spotřeby je započítáváno pouze benzin, který auto potřebuje na dokončení první 100 km jízdy. Toho ale může být v případě použití větších akumulátorů klidně nulové množství, přesto je jasné, že auto takhle dlouhodobě jezdit nesvede.
Přes tuto, dnes skoro tradiční přetvářku, jde ale o zajímavý počin. Ukazuje totiž, že s reálnou provozní efektivitou aut lze ještě leccos dělat, hlavně skrze použití lehčích materiálů. Teď už jenom, aby nebyly tak drahé a investice do nich se na ušetřeném palivu mohla někdy vrátit...
Lépe jsme zatím 208 Hybrid FE vidět nemohli...
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.