Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot před Ženevou upřesnil některé technické detaily modelu 208 GTi a svými slovy se jej snaží nasměrovat mezi „prémiové produkty“.
Loňské finanční potíže francouzského koncernu PSA - vyjádřené celkovou ztrátou ve výši až 127 miliard korun - donutily automobilku udělat poněkud šílené rozhodnutí. Z Peugeotu chce udělat luxusní značku, přičemž některé modely mají za úkol učinit tak prakticky přes noc. Týká se to jednak chystaného crossoveru 2008 a rovněž vrcholných modelů typové řady 208. Nevěříte?
Peugeot vydal těsně před ženevským autosalonem tiskovou zprávu, upřesňující některé detaily lépe vybavené dvě stě osmičky XY a nejostřejší verze GTi. Doslova se v ní píše, že obě varianty „otřesou prémiovým segmentem“. Jak tohle dopadne, necháme raději na trhu, my se podíváme na to, co v tuto chvíli považujeme za důležitější.
Už od loňského zářijového představení Peugeotu 208 GTi víme, že nástupce věhlasného modelu 205 GTi bude mít místo atmosférické pohonné jednotky přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu rovných 200 koní při 5 800 ot./min. a točivým momentem 275 newtonmetrů dostupným už od 1 700 ot./min.
Co tohle ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a hmotností jen 1 160 kg zvládne? Automobilka naměřila čas potřebný ke zrychlení na stovku 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h, což znamená, že 208 zaostane za svým patrně největším rivalem (Renaultem Clio RS s dvouspojkovým automatem), pouze o jednu desetinu vteřiny a maximálku budou mít stejnou. Papírová spotřeba GTi přitom vychází na 5,9 litru na 100 km.
O zkrocení tohoto diblíka se postarají kotoučové brzdy s průměrem 302 mm vpředu a 249 mm vzadu, ukrývající se za sedmnáctipalcovými koly a pneumatikami o rozměru 205/45 R17. Aby mohl řidič patřičně využít jejich přilnavost, Peugoet slibuje kompletně přepracovaný podvozek včetně nové kalibrace tlumičů, jiných pružin, pevnějších stabilizátorů a rovněž zvýšení tuhosti pevného pomocného rámu a torzní příčky zadní nápravy. Agilitu auta má posílit také revidované řízení s vyšším odporem.
Co nám v tuto chvíli k Peugeotu 208 GTi chybí, je cena pro ČR, kterou jsme podle cenovek stanovených na některých evropských trzích odhadovali někde mezi 450 až 500 tisíc. Otázkou ovšem je, jestli jsme Peugeot s ohledem na jeho „novou“ image a ambice poněkud nepodcenili.
Peugeot to přímo netvrdí, pokud je ale jeho změna identity opravdová, bude chtít konkurovat ani ne tak Renaultu Clio RS, jako spíše nejvýkonnějším modelům Mini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB