Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 2015: facelift oficiálně odhalen, i s novou verzí GT Line
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Do Ženevy míří inovovaná 208 s tříválcovou 1,2 PureTech. Nová je i GT Line, pravé GTi ale nekončí.
O tří- a pětidveřovém hatchbacku 208 jsme se v posledních měsících často příliš nezmiňovali, ale včerejšího dne jsme museli v souvislosti s únikem fotek faceliftované verze udělat výjimku. Někteří měli publikované obrázky za podvrh, sama automobilka dnes ale potvrdila fakt, že přesně takto přepracované malé lvíče míří pod záře reflektorů ženevského autosalonu. Změny, které se odehrály na jeho kabátě asi dech nikomu nevyrazí, ale chtě nechtě si je budeme muset projít.
Naše první sonda tak patří exteriéru, který je nově obohacen o agresivněji vyhlížející přední nárazník a s ním související přepracovanou masku chladiče. Jí asistují světlomety s novou grafikou a také modifikovaná sekce mlhovek, na zádi pak musí přijít řeč na do boků protažené koncové svítilny s „3D LED designem”. Atraktivitu pro potenciální kupce budou na vyšší úroveň vyzdvihovat také nové laky karoserie v čele s oranžovým, který vidíte na fotografiích. Celkově jich má být v nabídce dokonce třináct (včetně perleťových a metalických barev) a korespondovat s nimi budou na přání také černě lakovaná kola.
Absolutní novinkou se ovšem stává edice GT Line (bílý vůz) s chromem zvýrazněnou maskou, sedmnáctipalcovými koly, chromovanými lištami kolem oken, černými zrcátky a navíc i zdobnější koncovkou výfuku. Pokud chápeme záměry Peugeotu správně, po stránce vzhledu by GT Line mělo být zhruba na půli cesty k vrcholnému provedení GTi 30th, kterého se facelift samozřejmě dotkl také. Ostatně i uvnitř gé-téčka se objevují polokožená černočervená sedadla a několik sportovnějších detailů.
Pokud se ale plošně zaměříme na kabinu všech verzí, Peugeot slibuje například kožený volant s novými dekory a čalouněním, dále nové pakety výbavy či centrální sedmipalcový displej modernizovaného multimediálního rozhraní s novou funkcí MirrorScreen, která není ničím jiným než známým MirrorLinkem zrcadlícím obrazovku mobilních telefonů. Podpora aplikací Peugeot Connect je samozřejmostí, stejně jako rozhraní Bluetooth nebo porty USB. Nic zásadnějšího se ale uvnitř nemění, pomineme-li předkolizní asistent s funkcí autonomního brzdění.
O to zajímavější je snížení podvozku a rozšíření rozchodu kol „třicetiletého“ GTi, které inkasovalo osmnáctipalcová kola, matně lakované segmenty interiéru, sportovnější sedadla a červené koberečky. Výkon motoru 1,6 THP v jeho případě dosahuje vyšší hodnoty 208 koní (153 kW), které budou kroceny samosvorným diferenciálem Torsen a brzdami Brembo. Pod kapotou ostatních verzí se odehrává mimo jiné již známá záměna atmosférické šestnáctistovky za tříválcový agregát 1,2 PureTech s turbodmychadlem.
Ten má namísto 130 koní (model 308) nakonec 110 koní a pětistupňovou manuální převodovku, kterou lze na přání vyměnit za o stupeň bohatší automat. Kromě tohoto motoru se na benzinové straně nabídky objevují slabší atmosférické verze s výkony 82 koní a jednolitr se 68 koňmi. Spotřebu sice neznáme, ale emise ani u jednoho z nich nepřekročí 104 g CO2 na kilometr a systém start-stop se týká jen nejsilnější varianty PureTech a motorů THP. U nich se můžete těšit na 165 koní a šestikvalt nebo 208 koní a stejnou skříň u GTi. Naftové agregáty reprezentuje turbodiesel 1,6 BlueHDi se 75 a 100 koňmi, u kterých bude k dispozici manuální pětikvalt, a dále s výkonem 120 koní, jenž se pyšní o stupeň bohatší, i když stále manuální skříní.
Prodeje inovovaného Peugeotu 208 mají odstartovat v polovině června letošního roku, kdy už naplno pojedou linky v Poissy (Francie) a ve slovenské Trnavě. Jak moc ovlivní ceny, zatím nevíme, troufáme si ale odhadovat, že ne příliš, pokud vůbec.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Peugeot 208 dostává v rámci faceliftu elegantnější masku a také nové světlomety, výraznější laky karoserie a downsizingový tříválec 1,2 místo 1,6 VTi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 9 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 10 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 23:37 - Jaggie
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha