Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry
10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.
Peugeot 208 sklízí úspěchy. Doposud se však ti zákazníci, kterým se nechtělo řadit, museli spokojit s ne zrovna perfektním robotizovaným manuálem 2-Tronic, nabízeným v různých stupních výbav k benzínové dvanáctistovce a naftovým 1,4 a 1,6 e-HDI FAP. Právě benzínový motor 1,2 e-VTi o 82 koních a 118 Nm nyní můžete mít v prostředním stupni výbavy Active se systémem start and stop a automatickou převodovkou ETG5.
Nová převodovka již debutovala v nové generaci Citroënu C4 Picasso, kde měla označení ETG6. Ta tři písmena znamenají Efficient Tronic Gearbox a číslo znamená počet převodových stupňů. Peugeot 208 tedy má k dispozici pouze pětikvalt, na rozdíl od „Robocopa”.
Spolu s novou převodovkou je v nabídce také systém start and stop který má v městském cyklu snížit spotřebu až o 15 %. Ten funguje v teplotním rozsahu od -5 do 35 °C a umí restartovat motor za 0,4 vteřiny.
Start-stop je spřažen se systémem Volt Control, který u Peugeotu označují za „mikrohybrid” - alternátor nahradili elektromotorem a přidali hybridní baterii. Při zpomalování se tato baterie nabíjí a když je potřeba restartovat motor, energie zde uložená k tomu pomůže.
Tyto technologie mají samozřejmě jeden cíl - snížit papírové hodnoty spotřeby a emisí CO2. Daří se to však celkem dobře - Peugeot uvádí u tohoto nového systému kombinovanou spotřebu 4,1 litru benzínu na 100 km a emise 95 g CO2/km. Zrychlení z nuly na stovku zůstává na 14,5 s a maximální rychlost je 178 km/h.
Peugeot 208 1,2 s novou převodovkou, start-stopem a systémem Volt Control dostal ve Francii už i cenovku. Třídveřová verze začíná na 16 tisících Eur (cca 401 tisíc korun), pětidveřová varianta je o 600 Eur (15 tisíc korun) dražší. Očekáváme, že na ostatní trhy přijde tato verze záhy s odpovídajícími cenami, tedy u nás okolo 330 tisíc korun.
Peugeot 208 dostal k benzínové dvánactistovce novou automatickou převodovku a stop-start.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 3 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 6 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva