Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry

Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry

10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.

Peugeot 208 sklízí úspěchy. Doposud se však ti zákazníci, kterým se nechtělo řadit, museli spokojit s ne zrovna perfektním robotizovaným manuálem 2-Tronic, nabízeným v různých stupních výbav k benzínové dvanáctistovce a naftovým 1,4 a 1,6 e-HDI FAP. Právě benzínový motor 1,2 e-VTi o 82 koních a 118 Nm nyní můžete mít v prostředním stupni výbavy Active se systémem start and stop a automatickou převodovkou ETG5.

Nová převodovka již debutovala v nové generaci Citroënu C4 Picasso, kde měla označení ETG6. Ta tři písmena znamenají Efficient Tronic Gearbox a číslo znamená počet převodových stupňů. Peugeot 208 tedy má k dispozici pouze pětikvalt, na rozdíl od „Robocopa”.

Spolu s novou převodovkou je v nabídce také systém start and stop který má v městském cyklu snížit spotřebu až o 15 %. Ten funguje v teplotním rozsahu od -5 do 35 °C a umí restartovat motor za 0,4 vteřiny.

Start-stop je spřažen se systémem Volt Control, který u Peugeotu označují za „mikrohybrid” - alternátor nahradili elektromotorem a přidali hybridní baterii. Při zpomalování se tato baterie nabíjí a když je potřeba restartovat motor, energie zde uložená k tomu pomůže.

Tyto technologie mají samozřejmě jeden cíl - snížit papírové hodnoty spotřeby a emisí CO2. Daří se to však celkem dobře - Peugeot uvádí u tohoto nového systému kombinovanou spotřebu 4,1 litru benzínu na 100 km a emise 95 g CO2/km. Zrychlení z nuly na stovku zůstává na 14,5 s a maximální rychlost je 178 km/h.

Peugeot 208 1,2 s novou převodovkou, start-stopem a systémem Volt Control dostal ve Francii už i cenovku. Třídveřová verze začíná na 16 tisících Eur (cca 401 tisíc korun), pětidveřová varianta je o 600 Eur (15 tisíc korun) dražší. Očekáváme, že na ostatní trhy přijde tato verze záhy s odpovídajícími cenami, tedy u nás okolo 330 tisíc korun.


Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 1 - Peugeot 208 nove 01Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 2 - Peugeot 208 nove 02Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 3 - Peugeot 208 nove 03Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 4 - Peugeot 208 nove 04Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 5 - Peugeot 208 nove 05Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 6 - Peugeot 208 nove 06Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 7 - Peugeot 208 nove 07Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 8 - Peugeot 208 nove 08Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 9 - Peugeot 208 nove 09Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 10 - Peugeot 208 nove 10Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 11 - Peugeot 208 nove 11Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 12 - Peugeot 208 nove 12Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 13 - Peugeot 208 nove 13Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 14 - Peugeot 208 nove 14Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 15 - Peugeot 208 nove 15Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 16 - Peugeot 208 nove 16Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 17 - Peugeot 208 nove 17Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 18 - Peugeot 208 nove 18Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 19 - Peugeot 208 nove 19Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 20 - Peugeot 208 nove 20Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 21 - Peugeot 208 nove 45Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 22 - Peugeot 208 nove 46Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 23 - Peugeot 208 nove 47Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 24 - Peugeot 208 nove 49Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 25 - Peugeot 208 nove 51Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 26 - Peugeot 208 nove 52Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 27 - Peugeot 208 nove 54Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 28 - Peugeot 208 nove 55Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 29 - Peugeot 208 nove 62Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 30 - Peugeot 208 nove 63
Peugeot 208 dostal k benzínové dvánactistovce novou automatickou převodovku a stop-start.

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše