Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air

Druhá generace Peugeotu 2008 je naplánovaná na rok 2016. Stane se prvním masovým nositelem technologie Hybrid Air pracující se stlačeným vzduchem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air

18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace Peugeotu 2008 je naplánovaná na rok 2016. Stane se prvním masovým nositelem technologie Hybrid Air pracující se stlačeným vzduchem.

Důležitý krok vpřed, přesně takto prezentovali Francouzi v minulém roce revoluční technologii Hybrid Air, s jejíž pomocí se údajně podařilo srazit spotřebu paliva až na pouhopouhé 2 litry na sto kilometrů. Systém sestávající z benzinového spalovacího motoru, hydraulického čerpadla a automatické převodovky s planetovým soukolím využívá zásobníku naplněném vzduchem.

Celý princip spočívá ve stlačení toho vzduchu, který pohání hydraulický motor uložený vpředu hned vedle klasické spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně výkonem skrze běžnou převodovku zásobuje přední kola, čímž je kromě hmotnosti zredukována náročnost materiální i finanční. Pod názvem Hybrid Air se tato technologie poprvé ukázala v Citroënu C3 na loňském jarním autosalonu v Ženevě, tehdy však automobilka o sériové výrobě nemluvila.

Nyní je situace jasnější, prvním nositelem bude v roce 2016 Peugeot 2008. V rámci koncernu PSA však nezůstane sám. Hlasitě se hovoří o využití hybridního ústrojí také v útrobách Citroënu C3 a Peugeotu 208, respektive dalších modelech segmentů B a C. Kouzlem systému má být možnost jezdit v režimu s využitím pouze spalovacího motoru, v režimu na vzduch, ale také v režimu, kdy jsou v činnosti obě jednotky.

Prvotní odhady slibovaly spotřebu kolem dvou litrů, což jsme také v úvodu nastínili. Čerstvější zprávy však hovoří u modelů velikosti C3 a 208 o hodnotě zhruba 2,9 l/100 km a emisím CO2 na úrovni 69 gramů na kilometr. Důležitější však je, že v městském režimu nazvaném Air mode mohou vozidla s Hybrid Air dosahovat nulových emisí po 60 až 88 procent jízdní doby.

Zajímalo by nás, zda tohle Francouzi dotáhnou do finále a také, jestli bude celá soustava dostatečně spolehlivá. Dalším velkým otazníkem bude samozřejmě v praxi dosažitelná spotřeba, jelikož udávaným hodnotám se až na drobné výjimky nedá věřit a nějaké emise nemusí majitele vlastně vůbec trápit.


Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 1 - PSA Hybrid Air 2013 01Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 2 - PSA Hybrid Air 2013 02Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 3 - PSA Hybrid Air 2013 03Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 4 - PSA Hybrid Air 2013 04Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 5 - PSA Hybrid Air 2013 05Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 6 - PSA Hybrid Air 2013 06Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 7 - PSA Hybrid Air 2013 07Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 8 - PSA Hybrid Air 2013 08Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air - 9 - PSA Hybrid Air 2013 09
Soustava Hybrid Air bude na trhu v roce 2016, přičemž prvním nositelem nebude tahle C3, nýbrž crossover Peugeot 2008

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.