Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air
18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace Peugeotu 2008 je naplánovaná na rok 2016. Stane se prvním masovým nositelem technologie Hybrid Air pracující se stlačeným vzduchem.
Důležitý krok vpřed, přesně takto prezentovali Francouzi v minulém roce revoluční technologii Hybrid Air, s jejíž pomocí se údajně podařilo srazit spotřebu paliva až na pouhopouhé 2 litry na sto kilometrů. Systém sestávající z benzinového spalovacího motoru, hydraulického čerpadla a automatické převodovky s planetovým soukolím využívá zásobníku naplněném vzduchem.
Celý princip spočívá ve stlačení toho vzduchu, který pohání hydraulický motor uložený vpředu hned vedle klasické spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně výkonem skrze běžnou převodovku zásobuje přední kola, čímž je kromě hmotnosti zredukována náročnost materiální i finanční. Pod názvem Hybrid Air se tato technologie poprvé ukázala v Citroënu C3 na loňském jarním autosalonu v Ženevě, tehdy však automobilka o sériové výrobě nemluvila.
Nyní je situace jasnější, prvním nositelem bude v roce 2016 Peugeot 2008. V rámci koncernu PSA však nezůstane sám. Hlasitě se hovoří o využití hybridního ústrojí také v útrobách Citroënu C3 a Peugeotu 208, respektive dalších modelech segmentů B a C. Kouzlem systému má být možnost jezdit v režimu s využitím pouze spalovacího motoru, v režimu na vzduch, ale také v režimu, kdy jsou v činnosti obě jednotky.
Prvotní odhady slibovaly spotřebu kolem dvou litrů, což jsme také v úvodu nastínili. Čerstvější zprávy však hovoří u modelů velikosti C3 a 208 o hodnotě zhruba 2,9 l/100 km a emisím CO2 na úrovni 69 gramů na kilometr. Důležitější však je, že v městském režimu nazvaném Air mode mohou vozidla s Hybrid Air dosahovat nulových emisí po 60 až 88 procent jízdní doby.
Zajímalo by nás, zda tohle Francouzi dotáhnou do finále a také, jestli bude celá soustava dostatečně spolehlivá. Dalším velkým otazníkem bude samozřejmě v praxi dosažitelná spotřeba, jelikož udávaným hodnotám se až na drobné výjimky nedá věřit a nějaké emise nemusí majitele vlastně vůbec trápit.









Soustava Hybrid Air bude na trhu v roce 2016, přičemž prvním nositelem nebude tahle C3, nýbrž crossover Peugeot 2008
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins