Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 již má své ceny v zahraničí, u nás by měly začínat na 300 tisících Kč
7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Peugeot 2008 bude zpočátku k mání se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory. Výbava by pak měla odpovídat hatchbacku 208.
Francouzský crossover se oficiálně představil před dvěma dny v Ženevě. Superžhavou novinkou ale už v tu chvíli nebyl, a tak automobilce nic nebrání v tom, aby jej postupně začala uvádět na evropské trhy. Je logické, že první na řadu přišla rodná Francie a hned poté sousedící Itálie, v obou případech je přitom ceník podobný. Za model 1,2 VTI o výkonu 82 koní totiž v zemi galského kohouta dáte 15 200 Eur (cca 380 000 Kč), na apeninském poloostrově pak Peugeot 2008 vychází o sto Eur (2 500 Kč) levněji. Tak vysoké základní ceny se ale v České republice pravděpodobně nedočkáme.
Ze samotného přepočtu rozhodně vycházet nemůžeme a ani to neděláme. Jistou nápovědu by ale mohlo přinést porovnání francouzských, italských a českých cen základního Peugeotu 208, s nímž crossover sdílí mechanické komponenty i výbavu interiéru. Třídveřový hatchback 1,0 VTI naladěný na 68 koní totiž ve výbavě Access vychází ve Francii na 12 050 Eur (301 000 Kč), zatímco v Itálii jej pořídíte za 11 850 Eur (296 000 Kč). V Česku jeho oficiální cena startuje sumou 236 200 Kč, po uplatnění všech věčných akčních slev ale nakonec platíte jen 214 000 Kč. Tedy podstatně méně než v cizině.
Obdobný rozdíl samozřejmě nepanuje u všech modelů. V případě nejvýše postavené výbavy Allure však za model 1,2 VTI o výkonu 82 koní dáte ve Francii 16 650 Eur (416 250 Kč) a v Itálii 15 600 Eur (390 000 Kč), zatímco v České republice byste před slevami platili 336 200 Kč, po jejich uplatnění však pouze 275 000 Kč. Tedy o výrazných 141 250 Kč méně než v domovině Peugeotu 208.
Po uplatnění obdobnćh procentních změn se tedy dá předpokládat, že ceny nového francouzského crossoveru 2008 budou v ČR startovat na sumě okolo 300 000 Kč, za níž byste měli dostat motor 1,2 VTI, pětistupňovou manuální převodovku nebo zvýšenou jízdní pozici, s nimiž přichází také elektronické bezpečnostní systémy, střešní ližiny nebo LEDková denní světla.
Druhá výbava Active již přihazuje 7palcový dotykový displej, 16palcová litá kola, asistent rozjezdu do kopce, kůží obšitý volant, mlhovky, automatickou klimatizaci nebo automatická světla a stěrače. Ve Francii přitom tento model s 1,2litrový motorem stojí 17 150 Eur (428 750 Kč), v Itálii pak 16 750 Eur (418 750 Kč). Na českém trhu by to pak mělo být zhruba o 80 tisíc korun méně.
Podrobnější přehled (hlavně o italských cenách, kde se výbavy ve většině detailů shodují s těmi českými) si můžete udělat v tabulce ve fotogalerii. Přičemž uvádíme jen přepočet čistě z Eura. Pro pravděpodobnou českou cenu pak jen bude stačit přibližně pětinu ceny. Jsme pochopitelně zvědavi, zda se od oficiálního tuzemského ceníku budeme výrazněji lišit, počítáme však s tím, že nikoliv - nejen matematika, ale ani prostor na trhu Peugeotu podstatně jiné cifry v ceníku nedovolí, pakliže s vozem chce uspět. Realitu se dozvíme zřejmě již brzy, automobilka chce vůz na český trh uvést v druhém letošním kvartálu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Kompletní přehled italských cen včetně přepočtu na české koruny je pouze východiskem, u nás bude 2008 stát přibližně o 20 procent méně
Nový Peugeot 2008 by se v České republice mohl začít nabízet již za cenu okolo 300 000 Kč
Zdroj: Autoblog Italy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch