Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR

Ostré SUV půjde ve stopách hatchbacků 208 a 308 GTi. Dostane agresivnější bodykit a přeplňovaný motor, manuál i pohon předních kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR

13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostré SUV půjde ve stopách hatchbacků 208 a 308 GTi. Dostane agresivnější bodykit a přeplňovaný motor, manuál i pohon předních kol.

Francouzská automobilka má za sebou nadmíru úspěšnou dakarskou rallye. Speciál 2008 DKR totiž vyhrál devět ze dvanácti etap, přičemž závodu dominoval od začátku až do konce. V prvé chvíli se přitom zdálo, že debutant Sébastien Loeb prokáže své mistrovství i v této soutěži, nicméně ve druhé polovině závodu opakovaně chyboval a nakonec skončil až na celkové deváté příčce, přestože vyhrál čtyři etapy. Rallye pak opanoval jeho kolega Stéphane Peterhansel se třemi dílčími vítězstvími.

Úspěchy těchto dvou Francouzů ovšem nejsou středobodem našeho dnešního článku, tím je jejich služební vůz 2008 DKR. Dle šéfa divize Peugeot Sport Bruno Farmina totiž daný vůz poslouží jako základ pro několik SUV ozdobených písmeny GTi. „Proč ne?“ odpověděl Farmin na otázku týkající se existence ostrých modelů s vyšší stavbou karoserie.

„2008 DKR plně zapadá do strategie divize. Vytrvalostní terénní závody jako Dakar jsou většími a většími a my je vyhráváme. Peugeot 2008 je pak vozem, který nabízíme po celém světě. Program terénních závodů pak plně odpovídá směru, jakým chceme naši divizi posunout. Pokud tak přitom uděláme právě s modelem 2008, pak jej budeme ideálně propagovat a zároveň posílíme jeho image.“

Jinými slovy, Peugeot vidí v ostřejší variantě svého SUV nemalý potenciál, který navýší prodeje běžných modelů. 2008 GTi tedy půjde ve stopách hatchbacků 208 GTi a 308 GTi, pročež dostane nafouklé blatníky, velká litá kola a agresivnější nárazníky. Hnací ústrojí přitom počítá s přeplňovaným benzinovým motorem, manuálem a pohonem předních kol.

Farmin přitom dodává, že systém 4x4 není nutností, dokonce ani u SUV. Důkazem toho je právě verze 2008 DKR, která tak může zákazníkům ukázat, že i bez pohonu všech čtyř kol je možné pokořit náročný terén. „Přeneseme know how z dakarských vozů na standardní modely - vše, co se naučíme, se jednoho dne objeví na silničních vozech.“

Keith Ryder, ředitel designových projektů značky, pak dodává, že Peugeot se nyní již nebojí riskovat. „Dříve nám marketingové oddělení řeklo: Tohle musí být modré, protože to vždycky bylo modré. Nyní ovšem máme větší svobodu.“ Je tedy více než jisté, že Peugeot 2008 GTi skutečně vznikne, neboť má evidentně podporu - nebo alespoň nemá odpor - na všech frontách.


Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 1 - Peugeot 2008 GTi ilustrace X-Tomi 01
Peugeot 2008 GTi skutečně vznikne...

Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 2 - Peugeot 2008 DKR nova sada 01Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 3 - Peugeot 2008 DKR nova sada 02Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 4 - Peugeot 2008 DKR nova sada 02aPeugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 5 - Peugeot 2008 DKR nova sada 02bPeugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 6 - Peugeot 2008 DKR nova sada 03Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 7 - Peugeot 2008 DKR nova sada 04Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 8 - Peugeot 2008 DKR nova sada 05Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 9 - Peugeot 2008 DKR nova sada 06Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR - 10 - Peugeot 2008 DKR nova sada 07
...značka při jeho vývoji využije zkušeností s dakarským speciálem

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.