Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 DKR odhalen, pohánět jej zřejmě bude diesel uložený uprostřed
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový účastník nejnáročnějšího terénního závodu kupodivu sází na pohon zadních kol. Ten mu umožnil použití větších pneumatik i delšího zdvihu tlumičů.
O novém dakarském speciálu francouzské automobilky jsme se zmiňovali již nejednou, až dosud nám však chyběla alespoň základní technická data. Ty bohužel Peugeot plně neodhalil ani během premiéry v Pekingu, pár nových informací však máme. Potvrzen je tak pohon zadních kol, což je v rallye neobvyklé řešení - zvláště pro závody, které se odehrávají v poušti či kamenité půdě. Značka ovšem prohlašuje, že díky tomu mohly být použity větší pneumatiky (37palcové Micheliny) a propružení podvozku může počítat s delší dráhou.
Je samozřejmě otázkou, zda s touto koncepcí Peugeot bude stačit třeba na takové Mini, které pohonem všech kol disponuje. Po stránce motorické by ovšem Francouzi mohli britskou značku ovládanou německým BMW vyrovnat. Oficiálně sice o pohonné jednotce nezaznělo ani slovo, zákulisí automobilky však již neochvějně zmiňuje uprostřed uložený turbodiesel. Tedy agregát, jehož vývoj a výroba jde Peugeotu od ruky.
Na potvrzení či vyvrácení tohoto faktu si samozřejmě musíme počkat, v případě kladného stanoviska nás ovšem bude hodně zajímat jeho objem i výkon. Aby totiž 2008 DKR stačilo na upravený Countryman, bude muset minimálně vyrovnat jeho 315 koní produkovaných třílitrovým dieselem (tento motor vychází ze šestiválce BMW, pro závodní účely byl však patřičně přepracován).
To je ale vše, co víme o technice. Na zoubek se tak můžeme podívat samotnému designu, který oproti produkční verzi Peugeotu 2008 ubral na páru bočních dveří. Kromě toho pak byly zkráceny převisy, zatímco podvozek doznal vyztužení a zvýšení. Zmínit pak můžeme střešní a boční saní, vyměněny ale byly i přední světlomety (přestože mají shodný „výřez“ jako sériová verze).
O interiéru toho již mnoho nevíme, snad s výjimkou faktu, že za volant usedne Carlos Sainz a navigátorem se stane Cyril Despres. Pro samotný Peugeot je pak návrat na Dakar skutečně srdcovou záležitostí, neboť ještě v Africe vyhrál hned pětkrát. S argentinským prostředím se ovšem Francouzi seznámí poprvé, neboť k návratu na Dakar přistoupili 25 let po poslední participaci.
Nový Peugeot 2008 DKR zasáhne do rallye Dakar již příští rok
Za volant speciálu usedne Carlos Sainz, který bude chtít značce přinést již šesté vítězství v legendárním závodu
Živé foto: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 5 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 6 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 8 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
před 9 hodinami - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 18:26 - bropol
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.