Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 2016: facelift přinesl verzi GT Line, pohon 4x4 nikoli
18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover je nově k mání pouze s benzinovými tříválci, případně s 1,6litrovým dieselem. Rozšířena byla vnitřní či bezpečnostní výbava.
Pro Peugeot je crossover 2008 jedním z nejdůležitějších modelů. Zatímco předchozí snaha značky proniknout do daného segmentu pokaždé skončila neúspěchem, po tomto voze sáhlo jen v Evropě v prvním roce 58 672 zákazníků. Předloni již prodeje překročily 135 tisíc exemplářů, loni pak dokonce 154 tisíc. Nedá se tedy říci, že by daný model dojížděl na nezájem kupujících, právě naopak. I přesto se ovšem Francouzi rozhodli, že Peugeot 2008 trochu zmodernizují.
Facelift ovšem probíhal přesně v duchu pořekadla „neopravuj, co není rozbité“. Po stránce vizuální tedy prakticky není o čem mluvit, neboť tu máme jen lehce pozměněné světlomety, novou zatmavenou čelní masku či jinak stylizované ochranné pláty podvozku. Nepatrnými změnami prošly také střecha, střešní ližiny, zadní spoiler či zadní dveře, tím jsme ovšem na konci výčtu všech vizuálních novinek. Tedy stran nového designu kol a pozměněné palety barev.
Více se toho odehrálo pod kapotou, kde po stránce benzinové již nedostanete nic jiného než 1,2litrové tříválce. Ty produkují 82, 110 nebo 130 koní, přičemž spřáhnout je můžete s pěti- či šestistupňovým manuálem, případně pak pětistupňovou robotizovanou a šestistupňovou plně automatickou převodovkou. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, nicméně dodává, že nejúspornější verze PureTech 82 si v průměru řekne pouze o 4,4 l/100 km.
Po stránce dieselové tu nepřekvapivě máme ještě nižší hodnoty, přestože se o jejich produkci zasadil objemnější 1,6litrový čtyřválec BlueHDi. Ten byl naladěn na 75, 100 či 120 koní, jimiž opětovně jen přední kola zásobují pětistupňový manuál či robotizovaná převodovka, případně pak šestistupňový manuál. Ve všech případech značka pomocí norem došla k 3,6litrovému průměru, přestože systém start/stop dostala jen verze se 120 koňmi. Standardem bez alternativy pak pro všechny varianty 2008 zůstává pohon předních kol.
Další výraznou novinkou je příchod verze GT Line, která se oproti standardu liší sadou exkluzivních 17palcových litých kol v černém provedení. Ve stejném odstínu je vyvedena také čelní maska či okolí čelních světlometů, stejně jako střešní ližiny a kryty zpětných zrcátek. Uvnitř je pak možné počítat se sadou hliníkových pedálů či červeně zbarvenými lemy koberečků a švů čalounění. Volant a madlo ruční brzdy jsou pak obšity kůží.
Vyjma toho se facelift pyšní systémem i-Cockpit, který počítá se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Na té jsou zobrazeny jízdní režimy systému Grip Control (Standard, Snow, All-Terrarin, Sand a ESP Off), které volíte kruhovým ovladačem na středové konzoli. Peugeot přitom dodává, že právě tato technologie má v kombinaci s celoročními pneumatikami a světlou výškou 16 cm zaručit příkladné vlastnosti za každého počasí.
Dále můžeme zmínit ještě přítomnost head-up displeje či nového multimediálního systému, který nabízí kompatibilitu pro technologie MirrorLink a Apple CarPlay. Dorazila pak i zpětná parkovací kamera či systémy Active City Brake a Park Assist, z nichž první počítá s autonomními brzdami, druhý pak s automatickým podélným parkováním. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, ceny zjevně budou oznámeny později.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Peugeotu 2008
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Peugeotu 2008 GT Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva