Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 2016: facelift přinesl verzi GT Line, pohon 4x4 nikoli
18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover je nově k mání pouze s benzinovými tříválci, případně s 1,6litrovým dieselem. Rozšířena byla vnitřní či bezpečnostní výbava.
Pro Peugeot je crossover 2008 jedním z nejdůležitějších modelů. Zatímco předchozí snaha značky proniknout do daného segmentu pokaždé skončila neúspěchem, po tomto voze sáhlo jen v Evropě v prvním roce 58 672 zákazníků. Předloni již prodeje překročily 135 tisíc exemplářů, loni pak dokonce 154 tisíc. Nedá se tedy říci, že by daný model dojížděl na nezájem kupujících, právě naopak. I přesto se ovšem Francouzi rozhodli, že Peugeot 2008 trochu zmodernizují.
Facelift ovšem probíhal přesně v duchu pořekadla „neopravuj, co není rozbité“. Po stránce vizuální tedy prakticky není o čem mluvit, neboť tu máme jen lehce pozměněné světlomety, novou zatmavenou čelní masku či jinak stylizované ochranné pláty podvozku. Nepatrnými změnami prošly také střecha, střešní ližiny, zadní spoiler či zadní dveře, tím jsme ovšem na konci výčtu všech vizuálních novinek. Tedy stran nového designu kol a pozměněné palety barev.
Více se toho odehrálo pod kapotou, kde po stránce benzinové již nedostanete nic jiného než 1,2litrové tříválce. Ty produkují 82, 110 nebo 130 koní, přičemž spřáhnout je můžete s pěti- či šestistupňovým manuálem, případně pak pětistupňovou robotizovanou a šestistupňovou plně automatickou převodovkou. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, nicméně dodává, že nejúspornější verze PureTech 82 si v průměru řekne pouze o 4,4 l/100 km.
Po stránce dieselové tu nepřekvapivě máme ještě nižší hodnoty, přestože se o jejich produkci zasadil objemnější 1,6litrový čtyřválec BlueHDi. Ten byl naladěn na 75, 100 či 120 koní, jimiž opětovně jen přední kola zásobují pětistupňový manuál či robotizovaná převodovka, případně pak šestistupňový manuál. Ve všech případech značka pomocí norem došla k 3,6litrovému průměru, přestože systém start/stop dostala jen verze se 120 koňmi. Standardem bez alternativy pak pro všechny varianty 2008 zůstává pohon předních kol.
Další výraznou novinkou je příchod verze GT Line, která se oproti standardu liší sadou exkluzivních 17palcových litých kol v černém provedení. Ve stejném odstínu je vyvedena také čelní maska či okolí čelních světlometů, stejně jako střešní ližiny a kryty zpětných zrcátek. Uvnitř je pak možné počítat se sadou hliníkových pedálů či červeně zbarvenými lemy koberečků a švů čalounění. Volant a madlo ruční brzdy jsou pak obšity kůží.
Vyjma toho se facelift pyšní systémem i-Cockpit, který počítá se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Na té jsou zobrazeny jízdní režimy systému Grip Control (Standard, Snow, All-Terrarin, Sand a ESP Off), které volíte kruhovým ovladačem na středové konzoli. Peugeot přitom dodává, že právě tato technologie má v kombinaci s celoročními pneumatikami a světlou výškou 16 cm zaručit příkladné vlastnosti za každého počasí.
Dále můžeme zmínit ještě přítomnost head-up displeje či nového multimediálního systému, který nabízí kompatibilitu pro technologie MirrorLink a Apple CarPlay. Dorazila pak i zpětná parkovací kamera či systémy Active City Brake a Park Assist, z nichž první počítá s autonomními brzdami, druhý pak s automatickým podélným parkováním. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, ceny zjevně budou oznámeny později.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Peugeotu 2008


























































Oficiální fotogalerie faceliftovaného Peugeotu 2008 GT Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
před 9 hodinamiClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nejčtenější články
Prťavý nový Renault 5 nemůže mít menší než 18palcová kola. Už to absurdně prodražuje jeho provoz
17.2.2025BMW ukázalo prý přelomovou Neue Klasse jako funkční prototyp. Měl rozptýlit obavy, asi ale jen přidává nové
17.2.2025Tři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
17.2.2025VW a Audi potichu odpískaly plán prodávat od roku 2033 jen elektrická auta, i když se dál tváří, že se nic nezměnilo
17.2.2025Kie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
17.2.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.20. 17:50 - abgx1
- Pneu koutek 03.20. 17:31 - abgx1
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.20. 17:27 - koffee
- IT poradna 03.20. 15:50 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 03.20. 15:34 - skodauzivatel
- Výběr autopojištění 03.20. 15:08 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.20. 14:02 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.20. 13:31 - Brus