Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 107 a Citroën C1 2012: unikly fotky druhého faceliftu kolínské dvojičky
4.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nějakou dobu se o tom spekulovalo, nyní je to hotová věc. Koncernu PSA unikla snad kompletní sada snímků znovu faceliftovaných modelů 107 a C1.
Docela nedávno, koncem loňského listopadu, jsme vám přinesli špionážní snímek faceliftovaného Peugeotu 107. Nebyli jsme si jisti jeho autenticitou, už tehdy jsme ale pravili, že pokud je pravý, znamená to, že vůz vyráběný v českém Kolíně by místo obecně očekávané nové generace dostal druhý facelift. Uběhl jen jediný celý měsíc a už není o čem spekulovat.
Koncern Peugeot-Citroën tedy zatím oficiálně nezveřejnil vůbec nic, unikla mu ale zřejmě úplná sada 35 oficiálních fotografií nejen Peugeotu 107, ale rovnou i Citroënu C1, který ještě spolu s Toyotou Aygo vzniká v Kolíně na stejných technických základech. Nemůže tedy být pochyb o tom, že oba modely čeká facelift, který bude oficiálně představen v nejbližších dnech. Po inovacích, které celé trio dostalo koncem roku 2008, tak jde již o druhou modernizaci pro vozy, jenž jsou ve výrobě od roku 2005. A co tedy přináší?
Předně jsou to pochopitelně designové změny, které se - jak už to u faceliftů bývá - soustředí hlavně na přední partie vozu. Nejviditelnějším rozdílem je nově pojatý přední nárazník, který u obou modelů sází na mnohem decentnější masku chladiče. Na tu po bocích navazují odlišně řešené prostory pro mlhová světla, jenž doplňují pásy LED pro denní svícení. Oběma vozům to nesporně prospělo, někteří říkali, že v dosavadním ztvárnění vypadaly jako by měly rovnátka, my bychom se nebáli říci, že přímo padaly na ústa. Těmto časům ale odzvonilo.
Hlavní světlomety zůstaly kupodivu stejné, změnila se ale kapota motoru, jež má lépe obstát při střetu s chodci. A když už na ni museli u PSA sáhnout, rovnou změnili umístění loga, které má nyní u C1 černé pozadí (což dříve nemělo) a u 107 jej nemá (což dříve mělo).
Pohled na boční partie neodhaluje větší změny, k vidění jsou pouze začerněné sloupky B a jiné designy litých kol. Zádě obou modelů jsou pak faceliftem podle všeho zcela netknuté a jsou tedy i nadále v obou případech velmi podobné. Celý nově vyladěný zevnějšek pak může být oděn do dvou nových barev karoserie - perleťově fialovou „Prune nacré” u 107 a pastelově modrou „Boticelli” u C1.
Interiér se též znatelně změnil. Můžeme se do něj podívat pouze díky jediné fotografii, ale z toho co víme dostal nový volant, hlavici řadící páky, jednobarevnou palubní desku, upravené výplně dveří a nové čalounění sedadel. Z výbavy můžeme zmínit vylepšené ozvučení vnitřku (standardem budou čtyři reproduktory a ne dva) a již zmíněné nové barvy karoserie.
Pod kapotou zůstává vše při starém. Hlavní motorizací bude tedy nadále benzinový litrový tříválec s výkonem maximálně 68 koní, který bude možno kombinovat s manuální pětistupňovou, nebo stejně vybavenou robotizovanou převodovkou. Podle toho bude kombinovaná spotřeba činit 4,3 resp. 4,5 litru paliva na 100 km, maximální rychlost činí vždy 157 km/h.
S diesely se nepočítá, v létě má ale nabídku motorizací doplnit rovněž tříválcový agregát o objemu 1,2 litru s výkonem nejvýše 86 koní, který se později objeví i v Peugeotu 208 a Citroënu C3.
To je pro tuto chvíli vše, co o obou francouzských novinkách víme, po oficiálním odhalení bychom se ale neměli dozvědět nic dalšího. PSA tentokrát zkrátka unikly před oficiální premiérou úplně všechny utajované materiály. O faceliftu Toyoty Aygo zatím nic nevíme, automobilka by ale s podobnými vylepšeními měla přispěchat co nevidět.
Jak moc tato vylepšení kolínské trojičce pomohou v boji s mnohem novějšími modely jako je třeba Test Škoda Citigo a její klony, to teprve uvidíme. A to v březnu, kdy se faceliftovaná litrová provedení dostanou na trh.
Citroen C1 2012
Pro srovnání C1 modelových roků 2006 a 2009
Pro srovnání Peugeot 107 modelových roků 2006 a 2009
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva