Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pětidveřový Fiat 500 dorazí v roce 2015, použije prý platformu staršího Punta
27.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktičtější verze bude možná levnější než třídvířko. Kromě postarších komponentů se totiž má vyrábět v Polsku, kde jsou nižší gáže.
O příchodu pětidveřového Fiatu 500 jsme se již několikráte zmiňovali, naposledy v článku, který informoval o snahách italské automobilky více zasáhnout luxusní segment. Této expanze se však praktičtější pětistovka zúčastnit nemá, neboť spíše než na zákazníky toužící po stylu hodlá zasáhnout ty, kteří chtějí maximum muziky na málo peněz. Proto se ostatně bude vyrábět v sousedním Polsku, kde jsou mzdy čtvrtinové oproti gážím italských zaměstnanců firmy.
Nový model ovšem nemají definovat pouze nízké výrobní náklady, ale rovněž o trochu jiné komponenty, než jaké používá třeba třídvířko. Stejně jako třeba takový Fiat 500L se totiž i verze s patero dveřmi posadí na platformu modelu Punto, který bude navíc zaskakovat. Vše sice bude řádně upraveno, přesto ale půjde o podvozek, jenž v době příchodu na trh za sebou bude mít desetiletý životní cyklus.
V rámci vzhledu, který předznamenávají první neoficiální ilustrace, pak máme počítat se stejnými finesami, jež definují třídveřový model. Vpředu se tak objeví dvoudílné světlomety, jimž má asistovat krátká kapota a poměrně příkré boční sloupky. Zadní partie jsou nám již skryty, počítat bychom zde ale mohli s výklopným víkem zavazadelníku.
Po stránce motorické se dají pod kapotou očekávat stejné pohonné jednotky jako u třídvířka, s ohledem na datum představení ale Fiat dost možná sáhne po nějaké té modernizaci. Zvláště, když příchodu tohoto modelu bude předcházet představení verze 500X, která se objeví v příštím roce.
S těmito dvěma příspěvky do nabídky by se portfolio Pětistovky mělo rozrůst na osm modelů (500, 500C, 500L, 500L Trekking, 500L Living, Abarth), přičemž podle šéfdesignéra firmy Lorenza Ramciottiho hodlá Fiat v budoucnu spoléhat již pouze na dvě linie. Tu druhou má přitom tvořit Panda, jež bude určena méně náročným zákazníkům.



Takto bude s největší pravděpodobností vypadat pětidveřový Fiat 500, který se objeví na trhu v roce 2015
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321