Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Paříž 2008: Audi uvádí koncept A1 Sportback, míří na Mini
2.10.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Audi je trnem v oku úspěch pod křídly BMW vzkvétajícího MINI. Rádo by mu postavilo konkurenta, jenže ono to nebude snadné. Mini má historii a základy, na kterých může stavět. To Audi chybí a tak to bude mít její budoucí A1 těžké.
Už vloni v Tokyu Audi pod názvem Metro Project představilo svou první vizi, jak by měl její konkurent pro Miniho vypadat. Bylo to třídveřové auto s bezrámovými dveřmi, pohonem všech kol a hybridním ústrojím pod kapotou. Dnes představený koncept A1 Sportback na něm v mnohém navazuje, ovšem mýlil by se ten, který by si myslel, že to je Metro s jedním párem dveří navíc a jinou maskou chladiče.
Audi A1 Sportback ještě není produkční verzí budoucího A1, interiér je stále příliš futuristický a karoserie vyrobená s plastů založených na uhlíkových vláknech zase příliš drahá. Přesto u něj můžeme vysledovat budoucí trendy.
Karoserie spočívá na nové platformě koncernu VW určené pro malé vozy. Jejím specifikem je, že nápravy jsou uloženy na samostatných rámech, které jsou následně napojeny na centrální rám. A1 má pohon jen předních kol, což umožnilo nejen ušetřit hmotnost, ale samozřejmě také cenu. Ostatně kdo u takto velkého auta potřebuje pohon všech kol? Navíc tím bylo dosaženo nižší spotřeby paliva a tím produkce CO2, což je v dnešní době svatý grál všech automobilek.
O to se také stará hybridní ústrojí, které je pod kapotou. Hlavní slovo má benzínová 1,4 TFSI o výkonu 150 koní, která je spřažena s přídavným elektromotorem o výkonu cca 30 koní. Ten přidává dodatečných 150 Nm točivého momentu a auto může být poháněno čistě jím. Plné baterie vystačí na slušných 100 km. Pokud se ale prostřednictvím DSG převodovky zapřáhnou obě jednotky, A1 Sportback dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 7,9 s a pokračovat na maximálních 200 km/h. Něco mi říká, že to při celkovém výkonu 180 koní a velikosti auta nejsou až tak zářivé hodnoty. Že by přece jen nějaký problém s hmotností?
Produkční verze A1 má světlo světa spatřit někdy v roce 2010 a jako první přijde na trh třídveřová verze. Osobně myslím, že Mini prozatím může zůstat v klidu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus