Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ruská oligarchie obávající se o svou bezpečnost může nově sáhnout i po méně nápadných pancéřovaných automobilech, než jsou BMW nebo Mercedesy.
K vrcholnému dílu automobilky Hyundai se v Evropě tak snadno nedostanete, každopádně jde to i bez individuálního importu ze Spojených států nebo Koreje. Limuzínu Equus (prodávanou také pod jménem Centennial) lze bez obtíží oficiálně pořídit v Rusku, kde jsou požadavky na automobily přeci jen trochu jiné. Samotnou jinakost preferencí tamních zákazníků navíc podtrhuje i tento konkrétní vůz postavený Hyundai ve spolupráci s německou společností Stoof International.
Na první pohled to poznáte jen stěží, ale Equus na fotografiích je podle úpravce schopen ochránit svou posádku před výbuchem patnáctikilogramové nálože trinitrotoluenu, případně ekvivalentu jiných trhavin. Aby Hyundai něco takového dokázal a vyhověl normám balistické ochrany EEC CEN B6 - B7/VR7, pochopitelně musel být náležitě přepracován, což znamená doplněný o laminovaná vrstvená skla a spoustu plátů pancíře, kevlaru a podobných materiálů.
Protože jde ve výrobním programu Stoof International o novinku, prozatím nám chybí bližší specifikace. Víme však, že obrněný Equus bude možné pořídit se standardním nebo prodlouženým rozvorem, který auto protáhne až na 5,46 metru a navýší jeho hmotnost z 2 010 na 3 840 kilogramů. Součástí výbavy bude komplexní kamerový systém, automatický hasicí okruh, interkom, infračervené osvětlení s dalšími kamerami, výstražný akustický systém, případně satelitní sledování.
Zbytek automobilu by měl vycházet ze sériové techniky špičkové verze a to znamená přímovstřikový pětilitrový vidlicový osmiválec série Tau o výkonu 430 koní při 6 400 ot./min., nejvyšší točivý moment 510 newtonmetrů při 5 000 ot./min. a pohon zadních kol zajištěný osmistupňovou automatickou převodovkou.
Kolik bude Hyundai resp. Stoof International požadovat za korejského bodyguarda, pro tuto chvíli netušíme. Vůz si ale odbude svou výstavní premiéru tento týden na moskevském autosalonu a je proto pravděpodobné, že se firma stavějící také pancéřovaný Bentley Continental Flying Spur nebo Mercedes třídy S na výstavě pochlubí dalšími podrobnostmi.















Prodloužení rozvoru a masivní pancéřování zvýší hmotnost auta na téměř čtyři tuny
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins