Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) V Goodwoodu se v rámci nekonečného automobilového příběhu právě představuje další z řady modelů Pagani Zonda.
Jakoby si Horacio Pagani uvědomoval, že nová Huayra je ve srovnání se Zondou svým vzhledem a zvukovým projevem poněkud civilizovaným supersportem, a tak si všemožnými způsoby hledá příležitosti, jak ve výrobě udržet obě. Občasné objednávky, jako třeba model 760 LH pro Lewisa Hamiltona, drží Zondu při životě a na očích veřejnosti a o nic jiného asi nejde jejím tvůrcům ani na letošním Festivalu v rychlosti v Goodwodu.
Že se zde má další nová Zonda - tentokrát s označením R Evo - ukázat, jsme věděli již v malém předstihu a dnešní první fotografie, video z britské akce i první materiály přímo Pagani tuto domněnku potvrdily. Jenže i když se jedná o oficiální odhalení, pořád přesně nevíme, jaká technika by se měla ukrývat pod celokarbonovou karoserií.
Podle dostupných informací a částečných dohadů by měl být před zádní nápravou opět usazen atmosférický vidlicový dvanáctiválec M120, původem ze závodního Mercedesu CLK-GTR. Z objemu 6,0 litru konstruktéři vydolovali 760 koní, které zpracovává a prostřednictvím samosvorného diferenciálů posílá na zadní kola sekvenční převodovka Xtrac.
Inženýři vylepšili aerodynamiku a přítlak auta dodatečnou montáží nových spoilerů, což demonstruje třeba malé křídlo namontované ve spodní části středového stojanu „žehlícího prkna“ zajišťujícího adekvátní grip zadních kol nazutých do slicků. Pagani Zonda R Evo je opět pouze okruhový speciál bez homologace opravňující vyjet s ním na veřejné silnice, to snad ale při pohledu na skoro neexistující světlou výšku podvozku nemusí budoucího majitele ani mrzet. Zvláště když má jít o budoucího pokořitele předchozího rekordu s časem 6:47 vytvořeného na Severní smyčce německého Nürburgringu kým jiným než původní Zondou R.
Abychom mohli doplnit bližší technické detaily Zondy R Evo, bude muset být Horacio trochu sdílnější, zatím můžeme sloužit alespoň drbem, podle kterého bude o víkendu zabírat místo řidiče bývalý závodní pilot Mercedesu Bernd Schneider. Vše důležité rádi doplníme, jakmile to vejde ve známost.
Těžko říci, jak moc je to využitelné třeba na technické trati plné zatáček, ale Zonda R Evo má analogový otáčkoměr integrovaný přímo do středu volantu
Zdroje: Pagani, GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva