Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně

(+ videa) V Goodwoodu se v rámci nekonečného automobilového příběhu právě představuje další z řady modelů Pagani Zonda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně

29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) V Goodwoodu se v rámci nekonečného automobilového příběhu právě představuje další z řady modelů Pagani Zonda.

Jakoby si Horacio Pagani uvědomoval, že nová Huayra je ve srovnání se Zondou svým vzhledem a zvukovým projevem poněkud civilizovaným supersportem, a tak si všemožnými způsoby hledá příležitosti, jak ve výrobě udržet obě. Občasné objednávky, jako třeba model 760 LH pro Lewisa Hamiltona, drží Zondu při životě a na očích veřejnosti a o nic jiného asi nejde jejím tvůrcům ani na letošním Festivalu v rychlosti v Goodwodu.

Že se zde má další nová Zonda - tentokrát s označením R Evo - ukázat, jsme věděli již v malém předstihu a dnešní první fotografie, video z britské akce i první materiály přímo Pagani tuto domněnku potvrdily. Jenže i když se jedná o oficiální odhalení, pořád přesně nevíme, jaká technika by se měla ukrývat pod celokarbonovou karoserií.

Podle dostupných informací a částečných dohadů by měl být před zádní nápravou opět usazen atmosférický vidlicový dvanáctiválec M120, původem ze závodního Mercedesu CLK-GTR. Z objemu 6,0 litru konstruktéři vydolovali 760 koní, které zpracovává a prostřednictvím samosvorného diferenciálů posílá na zadní kola sekvenční převodovka Xtrac.

Inženýři vylepšili aerodynamiku a přítlak auta dodatečnou montáží nových spoilerů, což demonstruje třeba malé křídlo namontované ve spodní části středového stojanu „žehlícího prkna“ zajišťujícího adekvátní grip zadních kol nazutých do slicků. Pagani Zonda R Evo je opět pouze okruhový speciál bez homologace opravňující vyjet s ním na veřejné silnice, to snad ale při pohledu na skoro neexistující světlou výšku podvozku nemusí budoucího majitele ani mrzet. Zvláště když má jít o budoucího pokořitele předchozího rekordu s časem 6:47 vytvořeného na Severní smyčce německého Nürburgringu kým jiným než původní Zondou R.

Abychom mohli doplnit bližší technické detaily Zondy R Evo, bude muset být Horacio trochu sdílnější, zatím můžeme sloužit alespoň drbem, podle kterého bude o víkendu zabírat místo řidiče bývalý závodní pilot Mercedesu Bernd Schneider. Vše důležité rádi doplníme, jakmile to vejde ve známost.


Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 1 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 01Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 2 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 02Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 3 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 03Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 4 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 04Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 5 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 05Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 6 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 06Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 7 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 07Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 8 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 08Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 9 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 09Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 10 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 10Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 11 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 11Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 12 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 12Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 13 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 13Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 14 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 14Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 15 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 15Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 16 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 16Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 17 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 17Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 18 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 18Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 19 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 19Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 20 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 20Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 21 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 21Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně - 22 - Pagani Zonda R Evo Goodwood 22
Těžko říci, jak moc je to využitelné třeba na technické trati plné zatáček, ale Zonda R Evo má analogový otáčkoměr integrovaný přímo do středu volantu

Zdroje: Pagani, GT Spirit

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.