Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda 760 X: nesmrtelná Zonda se ohákla do tyrkysu, míří asi do Číny
4.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další „poslední Zonda“ dostala také tyrkysový interiér, pod kapotou pak bublá 7,3litrový motor V12 o výkonu 760 koní. Spojen je se sekvencí.
Historii modelu Zonda asi nemusíme nějak obšírně vysvětlovat. Prvotina Horacia Paganiho prošla od roku 1999, kdy byla představena, opravdu dlouhou evolucí. Z prvních verzí zvaných C12 se tak postupně vyklubala finální série 760. Té podlehl i Lewis Hamilton, přičemž každý nový exemplář měl či spíše mohl být tím posledním. Sám Horacio Pagani ale už dříve řekl, že novou Zondu postaví kdykoli, kdy o ni bude zájem a zjevné nelhal. Asi bude jednoduše nesmrtelná, zájemců s tučným kontem se asi vždy dost.
Nově tu tedy máme provedení 760 X, které s největší pravděpodobností dostalo tu samou mechaniku, jako zbytek série. Za sedadly tedy trůní 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec AMG, který na zadní kola posílá 760 koní. Spojen je přitom se sekvenční převodovkou, což je vůči zmíněnému Hamiltonovu vozu zásadní rozdíl - pilot Mercedesu má totiž k dispozici manuální řazení.
Unikátní je pak tyrkysový lak, který je synonymem pro katarskou královskou rodinu. Ze zákulisí značky ovšem zaznívá, že tam ale nová Zonda nezamíří - místo toho si ji měl pořídit anonymní kupec z Číny. V tomto směru ovšem hlavu na špalek pokládat nebudeme, zvláště když prostředkem vozu se táhne italská trikolora, která by mohla odkazovat na zcela jinou národnost majitele.
Tuto záležitost ale nechme být a projděme si ještě zbytek prvků, kterými je toto provedení výjimečné. Opět u toho přitom bude modrá barva, která se podívala na koncovky výfuků i brzdové třmeny. Stejným odstínem pak byla čalouněna i kabina, přičemž jemné kůži dělají společnost dekory z karbonových vláken a anodizovaného hliníku.
Stejnou úpravou se pyšní i litá kola, ta však již přicházejí ve standardním designu. Více informací bohužel není k mání, dorazit by ovšem mohly ve chvíli, kdy Horacio Pagani vůz předá jeho majiteli.
Další „poslední“ Pagani Zonda se zvenčí i zevnitř ohákla do tyrkysu. Pod kapotou pak nabízí 760 koní
Zdroj: Prototype0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus