Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra rozhodně nekončí, ostřejší verze přijde už brzy
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model dorazí během příštích měsíců. Po něm se objeví Roadster, který dostane více koní a méně kil než kupé. A ani ten neznamená konec příběhu.
Na počátku února oběhla veškerá motoristická média zpráva, že Pagani Huayra je již vyprodané, neboť kontrakt s AMG, tedy s dodavatelem motorů, počítal pouze se sto kusy. Tomu jsme ale příliš nechtěli věřit, neboť malosériová italská automobilka ještě ani neuvedla na trh Roadster. Jeho příchod je přitom nad slunce jasný, přičemž se nedá příliš počítat s tím, že by jeho zadní kola roztáčelo cokoliv jiného než přeplňovaný dvanáctiválec z Affalterbachu. A jak se nově ukazuje, naše pochybnosti byly na místě. Na ženevském autosalonu totiž Horacio Pagani potvrdil, že Huayra nekončí.
Minulostí se stane jen dosavadní, řekněme základní provedení, na jehož místo nastoupí nová ostřejší verze. Ta by se měla objevit v mezidobí mezi letošní a příští Ženevou, kde má debutovat právě zmiňovaný Roadster. Tato novinka by měla být k mání pouze ve 20 kusech, což není zrovna masová produkce. Pokud si však uvědomíme, že základní Huayra byla světu představena v roce 2011 a od té doby vzniklo oněch sto exemplářů, pak i s dvacítkou roadsterů bude mít Pagani dost práce.
Poněkud horší zprávou je ovšem fakt, že veškerá produkce by měla být nabídnuta pouze existujícím zákazníkům značky. Nicméně Horacio Pagani je evidentně zastáncem pravidla, že s jedním špatným faktem musí být spojeny alespoň dva dobré. Na výstavišti Palexpo proto naznačil, že ani ostřejší verze stále nebude vrcholným exemplářem. Tím by mohla být Huayra R, která je ještě v plánu. Šéf italské značky však dodává, že nejprve chce ukončit jeden projekt, než rozjede druhý.
Na „eRko“ si tedy ještě chvíli počkáme, neboť jak jsme již zmínili, v příštím roce se na ženevském autosalonu ukáže Roadster. Ten by přitom mohl být ještě zajímavějším modelem než kupé, neboť dostane „odlišné šasí, odlišnou svrchní část, jiný přední a zadní pomocný rám, jinou převodovku a výkonnější motor“. Tím je sice i nadále míněn šestilitr V12 twin-turbo, produkovat by však měl o nějakých padesát koníků navíc, tedy celkově 750 k.
Ještě zásadnější je však sdělení, jež se týká hmotnosti. Ta by kupodivu neměla zamířit nahoru, ale naopak poklesnout o zhruba 50 kg. Stane se tak zřídka vídaá věc, k má otevřená verze téhož modelu menší počet kilogramů než spřízněné kupé. O tolik to možná bude i poprvé. Kupé přitom na ručkách vah vykazuje 1 350 kg, a tak se jednoduchou matematikou jistě sami dostanete i k hmotnosti roadsteru.
Z výše zmíněného můžeme tedy odvodit, že novinka bude rychlejší než kupé, které je přitom držitelem nejrychlejšího kola na okruhu Top Gearu. To sice není žádná oficiální měrná hodnota, jistou váhu však dozajista má. Roadster se navíc má pochlubit vylepšenou aerodynamikou, což bez problémů udrží jeho nejvyšší rychlost nad 320 km/h. Zvědavi jsme přitom i na odolnost vůči přetížení, neboť kupé zvládá 1,66 g.
Roadster měl být potenciálním zájemcům měl být představen již včera v Ženevě, přičemž Horacio naznačil, že zamluveno by mělo být již 10 kusů. Při té příležitosti dokonce zmínil zákazníka z Hong Kongu, který si kupé objednal v roce 2011 a přitom rovnou složil zálohu na Roadster, aniž by ten vůbec byl anoncován.
„Je to skutečně loajální zákazník, někdo, kdo věří značce,“ říká Horacio. „Všichni naši zákazníci jsou ostatně našimi přáteli. Mimo to jsou ale rovněž sběratelé exkluzivních automobilů, a tak kromě Pagani mají i vozy jako LaFerrari, 918, Aventador či Veyron. A často se mne dokonce ptají, který další nový výkonný supersport si mají koupit.“
Budoucnost značky Pagani je tedy více než jasná, přičemž souvislost bude mít s minulostí, respektive s modelem Zonda. Šéf a zakladatel automobilky totiž dodává, že „historie se bude opakovat“. A to znamená, že po ostřejší verzi a Roadsteru přijde nejspíše ono „eRko“ a následovat bude speciální Roadster. A pak úplně poslední Huayra, a další a další a další zakázkové kreace. V Affalterbachu ani v Modeně se tedy nudit rozhodně nebudou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Standardní Pagani Huayra je sice minulostí, model jako takový ovšem bude žít nadále jako ostrá verze, Roadster a celá řada speciálních edic a zakázkových exemplářů
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před hodinou - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 6 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva