Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra: nástupce Zondy představen
28.1.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Pagani se pokoušelo svou novinku jménem Huayra odhalovat pěkně pozvolna, několik úniků fotografií samotné automobilky ale podobným hrátkám učinilo přítrž. Nyní se tak můžeme na nástupce věhlasné Zondy podívat v plné parádě.
Pagani bylo donedávna značkou, kterou po světě znala jen hrstka automobilových fajnšmekrů. Její dosud jediný model Zonda se ale svým úchvatným spojením špičkové techniky s luxusem stal natolik slavným, že představení nástupce jménem Huayra napjatě očekával téměř každý, pro koho automobil znamená alespoň o trochu více než pouhé přibližovadlo. My jsme nezajímavému postupnému odhalování pozornost nevěnovali, na úplné představení Huayry jsme si ale počkali a nyní vám o ní konečně můžeme říci vše podstatné.
Kdyby vás to snad zajímalo, vůz je pojmenován po jakémsi bohu větru, o kterém zřejmě málokdo slyšel (a jmenuje se opravdu Huayra, takže rovnou zapomeňte na říkanky jako Huyara, Huyara, kde je moje fujara...). Jeho design není nikterak šokující, je spíše jakousi evolucí vzhledu současné Zondy, proti jehož účelovosti ale přidává přece jen trochu libivých kudrlinek. Ostatně jak dále zjistíme, Huayra jako celek je větším kompromisem než Zonda, a tak design její karoserie jen podtrhuje změny, které se udály pod ní. Přesto novinka pochopitelně nepostrádá řadu technických fines a právě aerodynamický tvar karoserie s několika klapkami zajišťujícími ten správný přítlak v rozličných rychlostech je toho nejlepším důkazem.
Pokud vás Huayra neuchvátila svým designem, zvažte ještě působivost její techniky. Před zadní nápravou totiž najdeme šestilitrový dvanáctiválec z produkce AMG, který i díky přeplňování dvěma turbodmychadly dodává vozu ohromující výkon nejvýše 522 kW (710 koní) a až 1 000 Nm točivého momentu. Výkon agregátu putuje přes sedmistupňovou sekvenční převodovku XTRAC umístěnou netradičně až za zadní nápravou právě na kola zadní osy, která dokáže dostat do otáček bleskovou rychlostí. Konečné dynamické parametry zatím zveřejněny nebyly, dosavadní údaje z testů ale hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlosti 370 km/h.
To jistě nejsou špatná čísla, možná byste ale při daném výkonu a velikosti vozu čekali lepší. Inu, Pagani nám poněkud přibralo, Huayra nejen že vypadá mohutněji (a také mohutnější je, má 4 605 mm na délku, 1 169 mm na výšku a 2 036 mm na šířku), ale i váží více - hodnota 1 350 kilogramů sice vypadá na dnešní dobu sympaticky, Zonda ale byla o plných 120 kilogramů lehčí. Na relativně vysoké hmotnosti má podíl i zmíněná převodovka, která sama o sobě vážní plných 96 kilogramů... Rozložení hmotnosti mezi nápravy má pak podobu 44:56 s větším zatížením zádě.
Uvnitř Huayry najdeme snad ještě více luxusu než dosud. Kabina s prvotřídním koženým čalouněním, spoustou hliníku a karbonu vypadá zkrátka úžasně a její futuristický design skvělý dojem jen podtrhuje.
Pokud vás italská novinka zaujala, rezervujte si čas pro první březnový týden - svou veřejnou premiéru si vůz odbude právě touto dobou na autosalonu v Ženevě. A pokud byste na ni snad chtěli začít šetřit, nepřestávejte, dokud vaše konto v eurech nebude mít alespoň sedmimístný zůstatek. Cena sice zatím oficiálně zveřejněna nebyla, ale spekulovaná cifra 1 000 000 Eur za kus jistě nebude daleko od pravdy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch