Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostřejší Mercedes-AMG GT potvrzen, Black Series to ovšem nebude
27.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize z Affalterbachu si na mušku bere Porsche 911 GT3. Své novince proto ubere kila a přidá koně, zároveň však vylepší i aerodynamiku a podvozek.
Prakticky již od první zmínky o novém Mercedesu-AMG GT se spekuluje o ostřejších verzích. Zatím jsme však mohli přivítat „pouze“ standard a provedení S, jež na zadní kola posílalo 510 koní. Tobias Moers, šéf divize z Affalterbachu, ale naznačuje, že to je opravdu pouze začátek. Dalším bodem na programu by se mohl stát právě sportovnější derivát, který by si vzal mnohou inspiraci ze závoďáku, který od příštího roku nahradí veleúspěšné SLS AMG v kategorii FIA GT3.
„A proč ne?“ ptá se Moers a ihned dodává, že „myšlenka na silniční verzi závodního modelu zní opravdu úchvatně“. Je však sporné, jak se takový vůz bude jmenovat. O verzi Black Series nepůjde v žádném případě, neboť šéf AMG naznačil, že žádný takový projekt v současné době nedostal oficiální požehnání. To sice na jednu stranu neznamená, že by tyto varianty byly zcela odstaveny k ledu, zároveň však žádné takové provedení nemáme v brzké době očekávat.
Souběžně s tím nedorazí ani označení GT3, které „patří jiné automobilce“. Divize z Affalterbachu tedy bude muset najít jiný příhodný název. Odpovídat by přitom měl samotnému pojetí vozu, který nechce pouze excelovat v přímce, ale měl by nabídnout také nižší hmotnost, vyšší výkon, odlišný podvozek a lepší aerodynamiku. Což zní lákavě, rozhodně však nejde o snadný úkol, zvláště v rámci hmotnosti.
Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že již stávající provedení je o nějakých 80 kilo lehčí než předchozí Mercedes SLS AMG. Nová ostrá verze by následně měla zhubnout ještě o dalších 80 až 100 kg, pročež se dostáváme někam k 1 470 kilogramům. A to bez většího množství karbonu nepůjde. Oproti tomu v motorovém prostoru problémy nebudou, neboť i oněch 510 koní je značně podhodnocenou cifrou.
Čtyřlitrový osmiválec totiž do značné míry vychází z dvoulitru použitého v Mercedesu A 45 AMG, který produkuje 360 koní. Více výkonu od dvojnásobného objemu se tak logicky dá očekávat, i když Moers dodává, že rozhodně nepůjde o nějakých 700 koní. Spíše máme počítat s 10procentním nárůstem, tedy s hodnotou okolo 550 koní.
V kombinaci s nižší hmotností bychom tu tak měli nějakých 370 koní na tunu, což je číslo o poznání vyšší než u Porsche 911 GT3, které je pro třícípou hvězdu měřítkem. V rámci zrychlení se ale vůz zřejmě níže než na 3,6 sekundy nedostane kvůli trakci. Verze s pohonem všech kol přitom byla zapovězena, stejně jako diesel.
Mimo to pak v Affalterbachu prozatím vylučují i vrcholný supersport, který by konkuroval třeba nejvyšší lize Ferrari. Na to prý AMG v současné době nemá ani kapacity, ani ambice. Do budoucna se však může odehrát mnohé, zvláště když sportovní divize nyní poprvé ve své historii zaměstnává celé oddělení na aerodynamiku.
To pochopitelně zanechá svůj otisk i na ostřejší verzi Mercedesu-AMG GT, přičemž očekávat máme také širší rozchod kol vpředu i vzadu. Výsledkem všech těchto úprav by přitom měla být redukce času na Nürburgringu o přibližně 10 sekund, díky čemuž vůz zvládne necelých 21 kilometrů za 7 minut a 20 sekund.
To je ale víceméně k chystanému modelu vše, u jeho motoru však ještě krátce zůstaneme. Moers totiž dodal, že pohonná jednotka nahradí veškeré dosavadní osmiválce, tedy i ty používané standardní produkcí. Jaký ale bude jejich výkon, to již šéf divize z Affalterbachu nedodal.
Zároveň pak potvrdil, že výrazného přepracování se dočká šestilitrový dvanáctiválec, který dost možná dostane i jistý náznak hybridizace. Jelikož se ovšem prodává v malém množství, nebyla schválena investice, kdy by se k zmíněnému čtyřlitru V8 twin-turbo přidaly další čtyři válce.
Chystaná ostrá verze Mercedesu-AMG GT by se vizuálně mohla podobat paketu Edition 1, který zahrnuje výrazné zadní křídlo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva