Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ ilustrace) Ostré třídvířko by se za pomoci Alberta Biermanna mělo stát lídrem svého segmentu. Stejný úspěch Korejci očekávají od všech novinek.
Korejská automobilka Hyundai již v předminulém roce oznámila, že zakládá divizi N, pod jejíž taktovou budou vznikat ostré deriváty běžných modelů. Mimo to pak bude mít oddělení dohled také nad závodním programem. Dosud jsme přitom mohli spatřit pouze ty deriváty, které jsou určeny ke klání v rámci šampionátu WRC, pročež jsou očekávání na silniční model našponována k prasknutí. Maďarský nadšenec X-Tomi Design pak na nové ilustraci naznačuje, jak by takový model mohl vypadat.
Vychází se samozřejmě z nedávno odhaleného Hyundai i20 Coupe. Tedy třídvířka, jež dostalo rozměrná kola a s nimi související mohutnější brzdy, sportovní nárazníky a modrý lak s kontrastním červeným proužkem na přídi. Počítat pak můžeme i se sníženým a přitvrzeným podvozkem nebo několika doplňky v interiéru, jimž budou dominovat sportovní sedadla a nejspíše i volant se zploštělou spodní částí.
Potud ale příslib věcí budoucích. Aby přitom dané plány došly skutečného naplnění a nezklamaly ona výše zmíněná očekávání, angažovalo Hyundai do čela oddělení N vedoucího inženýra divize BMW M Alberta Biermanna. Ten by nyní měl namísto v Mnichově usednout ke stolu v jihokorejském Namyangu, odkud povede vývoj nejenom této konkrétní novinky, ale veškerých sportovních projektů značek Hyundai a Kia.
Kromě vrcholných verzí se ovšem Biermann bude věnovat také mainstreamovému jádru, u kterého by do budoucna mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti, bezpečnosti i redukci hluku a vibrací. Obě značky nemají zrovna malá očekávání, neboť dodávají, že všechny nově vyvinuté modely mají být technologickým lídrem v rámci jízdní dynamiky a komfortu ve svém segmentu.
Biermann, který u BMW M strávil sedm let, si je ovšem ambicemi automobilek zjevně vědom, neboť dodává, že na výzvu se velmi těší. Uvidíme tedy, jak se mu u „eNka“ povede a především, jaké novinky pod jeho taktovkou vzniknou.
Nová neoficiální ilustrace Hyundai i20 Coupe N vychází z třídvířka...
...v minulosti jsme tu však již měli i pětidveřovou verzi
Zdroj: Car Advice, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva