Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M

(+ ilustrace) Ostré třídvířko by se za pomoci Alberta Biermanna mělo stát lídrem svého segmentu. Stejný úspěch Korejci očekávají od všech novinek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M

22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ ilustrace) Ostré třídvířko by se za pomoci Alberta Biermanna mělo stát lídrem svého segmentu. Stejný úspěch Korejci očekávají od všech novinek.

Korejská automobilka Hyundai již v předminulém roce oznámila, že zakládá divizi N, pod jejíž taktovou budou vznikat ostré deriváty běžných modelů. Mimo to pak bude mít oddělení dohled také nad závodním programem. Dosud jsme přitom mohli spatřit pouze ty deriváty, které jsou určeny ke klání v rámci šampionátu WRC, pročež jsou očekávání na silniční model našponována k prasknutí. Maďarský nadšenec X-Tomi Design pak na nové ilustraci naznačuje, jak by takový model mohl vypadat.

Vychází se samozřejmě z nedávno odhaleného Hyundai i20 Coupe. Tedy třídvířka, jež dostalo rozměrná kola a s nimi související mohutnější brzdy, sportovní nárazníky a modrý lak s kontrastním červeným proužkem na přídi. Počítat pak můžeme i se sníženým a přitvrzeným podvozkem nebo několika doplňky v interiéru, jimž budou dominovat sportovní sedadla a nejspíše i volant se zploštělou spodní částí.

Potud ale příslib věcí budoucích. Aby přitom dané plány došly skutečného naplnění a nezklamaly ona výše zmíněná očekávání, angažovalo Hyundai do čela oddělení N vedoucího inženýra divize BMW M Alberta Biermanna. Ten by nyní měl namísto v Mnichově usednout ke stolu v jihokorejském Namyangu, odkud povede vývoj nejenom této konkrétní novinky, ale veškerých sportovních projektů značek Hyundai a Kia.

Kromě vrcholných verzí se ovšem Biermann bude věnovat také mainstreamovému jádru, u kterého by do budoucna mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti, bezpečnosti i redukci hluku a vibrací. Obě značky nemají zrovna malá očekávání, neboť dodávají, že všechny nově vyvinuté modely mají být technologickým lídrem v rámci jízdní dynamiky a komfortu ve svém segmentu.

Biermann, který u BMW M strávil sedm let, si je ovšem ambicemi automobilek zjevně vědom, neboť dodává, že na výzvu se velmi těší. Uvidíme tedy, jak se mu u „eNka“ povede a především, jaké novinky pod jeho taktovkou vzniknou.


Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M - 1 - Hyundai i20 Coupe N render
Nová neoficiální ilustrace Hyundai i20 Coupe N vychází z třídvířka...

Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M - 2 - Hyundai i20 N novy render
...v minulosti jsme tu však již měli i pětidveřovou verzi

Zdroj: Car Advice, Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.