Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing

Malý hot hatch skutečně ponese jméno GRMN, což zase tak překvapit nemusí. Motor v útrobách ale se spekulovaným 1,6 turbo nemá společného vůbec nic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing

20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malý hot hatch skutečně ponese jméno GRMN, což zase tak překvapit nemusí. Motor v útrobách ale se spekulovaným 1,6 turbo nemá společného vůbec nic.

Toyota v poslední době více než překvapuje, zvláště u modelu Yaris. Ten by již měl čas na mezigenerační obměnu, japonská automobilka však nečekaně vyrukovala se druhým faceliftem. V jeho rámci evropská verze, jejíž vývoj měl přijít na 2,5 miliardy korun, dostane mimo jiné do vínku 1,5litrovou pohonnou jednotku, která nahrazuje dosavadní 1,33litrový čtyřválec. Není to ovšem jediný upsizing, jehož se u hatchbacku dočkáme.

Kromě standardních variant automobilka vyrukuje také s hot hatchem, který kráčí ve šlépějích dříve prodávaných verzí Yaris Turbo či T-Sport. Jelikož ovšem Toyota hodlá více zdůraznit spolupráci s týmem Gazoo Racing, dorazí novinka s označením GRMN. To bylo v minulosti již několikráte užito na modelech určených pouze pro japonský trh, nyní jej ale pozná celý svět.

Více než samotný název je ovšem důležité, čeho se dočkáme pod kapotou. Toyota totiž již dříve ohlásila, že v motorovém prostoru bude pracovat víc než 210 koní. V ten moment jsme byli poněkud na vážkách, neboť v základní nabídce značky se žádná vhodná pohonná jednotka nevyskytuje. Bylo proto otázkou, zda kvůli hot hatchi vznikne zcela nový agregát a nejčastěji se spekulovalo o jednotce 1,6 turbo, protože takový motor by souvisel s účasti značky ve WRC a mezi malými hot hatchi nemá daleko ke standardu. Jenže realita je jiná.

Zapomněli jsme totiž na spolupráci Toyoty a Lotusu. Yaris GRMN tak bude stejně jako britské sporťáky pohánět 1,8litrový čtyřválec s kompresorem. Jde tak o nemalou výjimku ve světě dnešních hot hatchů, ty totiž i přes shodný objem motoru užívají v rámci přeplňovaní turbodmychadlo (typickým příkladem je třeba VW Polo GTI).

Na další informace je třeba vyčkat, pročež aktuálně jen dodáme, že kromě inovované Toyoty Yaris se v Ženevě ukáže také koncept i-TRIL. Ten do vínku dostal elektrický pohon, se kterým bude spárován poněkud netradiční interiér - značka totiž zmiňuje koncepci 1+2 jako u McLarenu F1. Zábavu za volantem ale čekejme při zcela jiných rychlostech.


Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing - 1 - Toyota Yaris 210hp prvni foto 01Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing - 2 - Toyota Yaris 210hp prvni foto 02
Toyota přiveze do Ženevy vrcholný Yaris GRMN s 1,8litrovým motorem...

Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing - 3 - Toyota i-TRIL Concept 2017 prvni foto
...i koncept i-TRIL disponují elektromotorem a vnitřní koncepcí 1+2

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.