Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota Yaris má své jméno i motor, ani tady nezvítězil downsizing
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý hot hatch skutečně ponese jméno GRMN, což zase tak překvapit nemusí. Motor v útrobách ale se spekulovaným 1,6 turbo nemá společného vůbec nic.
Toyota v poslední době více než překvapuje, zvláště u modelu Yaris. Ten by již měl čas na mezigenerační obměnu, japonská automobilka však nečekaně vyrukovala se druhým faceliftem. V jeho rámci evropská verze, jejíž vývoj měl přijít na 2,5 miliardy korun, dostane mimo jiné do vínku 1,5litrovou pohonnou jednotku, která nahrazuje dosavadní 1,33litrový čtyřválec. Není to ovšem jediný upsizing, jehož se u hatchbacku dočkáme.
Kromě standardních variant automobilka vyrukuje také s hot hatchem, který kráčí ve šlépějích dříve prodávaných verzí Yaris Turbo či T-Sport. Jelikož ovšem Toyota hodlá více zdůraznit spolupráci s týmem Gazoo Racing, dorazí novinka s označením GRMN. To bylo v minulosti již několikráte užito na modelech určených pouze pro japonský trh, nyní jej ale pozná celý svět.
Více než samotný název je ovšem důležité, čeho se dočkáme pod kapotou. Toyota totiž již dříve ohlásila, že v motorovém prostoru bude pracovat víc než 210 koní. V ten moment jsme byli poněkud na vážkách, neboť v základní nabídce značky se žádná vhodná pohonná jednotka nevyskytuje. Bylo proto otázkou, zda kvůli hot hatchi vznikne zcela nový agregát a nejčastěji se spekulovalo o jednotce 1,6 turbo, protože takový motor by souvisel s účasti značky ve WRC a mezi malými hot hatchi nemá daleko ke standardu. Jenže realita je jiná.
Zapomněli jsme totiž na spolupráci Toyoty a Lotusu. Yaris GRMN tak bude stejně jako britské sporťáky pohánět 1,8litrový čtyřválec s kompresorem. Jde tak o nemalou výjimku ve světě dnešních hot hatchů, ty totiž i přes shodný objem motoru užívají v rámci přeplňovaní turbodmychadlo (typickým příkladem je třeba VW Polo GTI).
Na další informace je třeba vyčkat, pročež aktuálně jen dodáme, že kromě inovované Toyoty Yaris se v Ženevě ukáže také koncept i-TRIL. Ten do vínku dostal elektrický pohon, se kterým bude spárován poněkud netradiční interiér - značka totiž zmiňuje koncepci 1+2 jako u McLarenu F1. Zábavu za volantem ale čekejme při zcela jiných rychlostech.
Toyota přiveze do Ženevy vrcholný Yaris GRMN s 1,8litrovým motorem...
...i koncept i-TRIL disponují elektromotorem a vnitřní koncepcí 1+2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejčtenější články
- Někdo asi přebral při specifikování zakázkového superkombíku, bizarní výsledek teď prodává se ztrátou přes 2 miliony
7.10.2024 - Nový hypersport McLarenu vypadá jako napodobenina z GTA, technikou ale ohromí. Zadní křídlo z něj dělá dvě auta v jednom
7.10.2024 - Prodeje Alf Romeo jsou tak tragické, že je místy všechny překonává nevyráběné auto prodávané jen ze skladových zásob
7.10.2024 - BMW-Renault? Tyto koncerny spolu se Stellantisem prý uvažují o spojení, šlo by o největší alianci světa i historie
7.10.2024 - VW chtěl hloupým testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázal spíš pravý opak
7.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva