Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční derivát závodního modelu by dostal 180 koní, agresivnější karoserii či jiný podvozek. To jsou ale velké změny pro malé publikum.
Novou Toyotu C-HR jsme si naposledy mohli představit v souvislosti s jejím ženevským debutem. Při té příležitosti jsme mluvili především o designu, který je docela svérázný. Dá se ovšem předpokládat, že to bylo záměrem japonské značky, která by tímto crossoverem ráda oslovila mladé. Pokud u toho budou příznivé ceny, pak by se to i mohlo podařit, zvláště pak verzi osazené 1,2litrovým turbomotorem o výkonu 116 koní a manuální převodovkou.
Tato kombinace se aktuálně jeví být tím pravým ořechovým pro řidiče, i když vůči takovému Nissanu Juke Nismo nejde o zrovna oslnivou nabídku. Toho si ovšem Toyota je vědoma a ráda by daný nedostatek zvrátila. Proto se začíná mluvit o ostré verzi, jenž by vycházela ze závodního speciálu určeného pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Ta je přitom naplánována již na příští měsíc.
Právě toto klání je pro osud ostřejšího modelu nadmíru důležité, neboť příznivé reakce veřejnosti na závodní C-HR mohou rozhodnout o osudu silniční varianty. Ta je zatím spíše jen zbožným přáním techniků než potvrzenou skutečností. „Tlačím na vedení, abych takové auto mohl udělat. Musím ale ještě dostat požehnání,“ uvedl šéf projektu základní varianty Hiro Koba.
Jeden z vrcholných manažerů Toyoty Rembert Serrus pak dodal, že „vůz si o to (ostrou verzi) přímo říká. Možné je vše, ale záleží, co se bude muset měnit. Sportovní model může být jen malou změnou nebo zcela novým projektem. Dával by ovšem smysl.“ Je tedy patrné, že i samotná automobilka sice daný vůz zvažuje, zjevně však potřebuje více argumentů.
Pokud ovšem projekt nakonec dostane zelenou, pak by měl použít přeplňovanou jedna-pětku o výkonu 180 koní jako soutěžní speciál. Mimo to by dorazily také modifikovaný podvozek, silnější brzdy, přepracované řízení, specifický interiér a poladěná karoserie. Změn je tedy spíše více než méně, což potvrzuje i zvažované datum příchodu na trh nejdříve v roce 2018.
Spíše tedy počítáme s tím, že ostré provedení nakonec nedorazí, což asi bude pro Kobu nemalá rána. Ten se totiž dále nechal slyšet, že by nejraději viděl v prodeji ne jednu, ale hned několik sportovních variant. To je ale již opravdová science fiction, nejen zbožné přání...
![Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 1 - Toyota C-HR sportovni verze render](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Sportovní verze by se pochlubila 180 koňmi a ještě ostřejším vzhledem...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 8 hodinamiNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade 11:54
- Portimão test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
Nejnovější články
Co všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
před 3 hodinamiŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
před 4 hodinamiBMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
před 6 hodinamiStále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před 7 hodinamiNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva