Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční derivát závodního modelu by dostal 180 koní, agresivnější karoserii či jiný podvozek. To jsou ale velké změny pro malé publikum.
Novou Toyotu C-HR jsme si naposledy mohli představit v souvislosti s jejím ženevským debutem. Při té příležitosti jsme mluvili především o designu, který je docela svérázný. Dá se ovšem předpokládat, že to bylo záměrem japonské značky, která by tímto crossoverem ráda oslovila mladé. Pokud u toho budou příznivé ceny, pak by se to i mohlo podařit, zvláště pak verzi osazené 1,2litrovým turbomotorem o výkonu 116 koní a manuální převodovkou.
Tato kombinace se aktuálně jeví být tím pravým ořechovým pro řidiče, i když vůči takovému Nissanu Juke Nismo nejde o zrovna oslnivou nabídku. Toho si ovšem Toyota je vědoma a ráda by daný nedostatek zvrátila. Proto se začíná mluvit o ostré verzi, jenž by vycházela ze závodního speciálu určeného pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Ta je přitom naplánována již na příští měsíc.
Právě toto klání je pro osud ostřejšího modelu nadmíru důležité, neboť příznivé reakce veřejnosti na závodní C-HR mohou rozhodnout o osudu silniční varianty. Ta je zatím spíše jen zbožným přáním techniků než potvrzenou skutečností. „Tlačím na vedení, abych takové auto mohl udělat. Musím ale ještě dostat požehnání,“ uvedl šéf projektu základní varianty Hiro Koba.
Jeden z vrcholných manažerů Toyoty Rembert Serrus pak dodal, že „vůz si o to (ostrou verzi) přímo říká. Možné je vše, ale záleží, co se bude muset měnit. Sportovní model může být jen malou změnou nebo zcela novým projektem. Dával by ovšem smysl.“ Je tedy patrné, že i samotná automobilka sice daný vůz zvažuje, zjevně však potřebuje více argumentů.
Pokud ovšem projekt nakonec dostane zelenou, pak by měl použít přeplňovanou jedna-pětku o výkonu 180 koní jako soutěžní speciál. Mimo to by dorazily také modifikovaný podvozek, silnější brzdy, přepracované řízení, specifický interiér a poladěná karoserie. Změn je tedy spíše více než méně, což potvrzuje i zvažované datum příchodu na trh nejdříve v roce 2018.
Spíše tedy počítáme s tím, že ostré provedení nakonec nedorazí, což asi bude pro Kobu nemalá rána. Ten se totiž dále nechal slyšet, že by nejraději viděl v prodeji ne jednu, ale hned několik sportovních variant. To je ale již opravdová science fiction, nejen zbožné přání...

Sportovní verze by se pochlubila 180 koňmi a ještě ostřejším vzhledem...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 10 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 6 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 7 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 9 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 10 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB