Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá novinka Toyota předčasně odhalena únikem, rozruch budí už použitým motorem
31.3.2022 | Petr Prokopec
Příchod každého podobného auta je v dnešní době žádoucí, když už ale Japonci investovali tolik do jeho vzniku, mohli vsadit na nekompromisní motor. Co lze přes rozpaky snést v menším Yarisu, může být u větší Corolly vedle existující konkurence příliš velký problém.
Již za pár hodin nám odstartuje tradiční den plný legrácek a žertíků. Je proto překvapivé, že se Toyota právě 1. dubna rozhodla odhalit jeden z velmi očekávaných vozů, který se chce ucházet o srdce zákazníků se vší vážností. Inspirován byl třídveřovým hatchbackem Yaris GR, jehož vývoj vyšel automobilku na neskutečné peníze. Standardní provedení, které dorazilo na trh v roce 2020, totiž Japonci nabízí jen jako pětidvířko. Tým soutěžící ve WRC nicméně kvůli větší konkurenceschopnosti požadoval méně praktickou karoserii. Akio Toyoda tak dal požehnání homologačnímu speciálu, který si značka vypiplala sama bez pomoci Subaru či BMW.
Takový projekt byl nicméně hodně nákladný, a tak se Toyota rozhodla zužitkovat nabyté zkušenosti i vyvinuté komponenty v dalším autě. Tím se dostáváme k oné novince i podstatě její rozpačitosti, Corolle GR. Tu totiž bude pohánět stejný 1,6litrový přeplňovaný tříválec, což je z podstaty problematický motor. Jenže co může být snesitelné u malého hatchbacku, může být obtížně překousnutelné u ostrého kompaktu, který se musí potýkat s konkurencí pracující s méně kompromisní technikou. A to i když jeho výkon v případě Corolly narostl z 272 na 305 koní. Točivý moment 370 Nm nicméně zůstal zachován, stejně jako bude možné počítat rovněž s tímtéž pohonem všech kol GR-Four a identickou šestistupňovou manuální převodovkou.
S ohledem na zítřejší premiéru momentálně sice nejsou k dispozici veškeré informace, s dostupnými specifikacemi a uniklými fotkami si ale lze poskládat už výmluvnou mozaiku. Víme tedy, že stejně jako Yaris GR bude i Corolla GR osazena voličem jízdních režimů Normal, Sport a Track. Poslední zmíněný má umožnit přenos až 70 procent výkonu na zadní kola, která tak půjde snadno utrhnout. Jakkoliv vůz se má zaměřit spíše na čistou stopu, čemuž bude uzpůsobeno i naladění podvozku.
S menším sourozencem pojí novinku také 18palcová litá kola, jenž obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. A něco podobného lze říci i o agresivním bodykitu, jehož součástí jsou nárazníky s výraznými ventilačními otvory, nafouknuté blatníky, mohutné boční prahy a střešní křídlo. Opomenout pak nesmíme ani na zadní difuzor, s nímž je spojen zásadní rozdíl vůči Toyotě Yaris GR - ta má totiž pouze dvě koncovky výfuku po stranách, zatímco Corolla GR nabídne ještě třetí oválnou usazenou uprostřed.
Nakrátko se můžeme zastavit ještě u interiéru, kde nebudou chybět sportovní sedadla, kůže, čalouněný volant či unikátní přístrojový štít. Více si ovšem řekneme až zítra po oficiálním debutu, zvědavi jsme hlavně na dostupnost a cenu. Předem ale zůstáváme k úspěchu tohoto vozu zdrženliví - Yaris GR téměř nemá konkurenci, Corolla se bude muset postavit strojům jako VW Golf R, které jsou mimořádně schopné, mají velmi dobré renomé a nesahají po kompromisech, kterým tříválcový motor vždy byl a bude.
Toyota Corolla GR byla plně odhalena únikem, venku jsou i téměř veškeré podstatné informace. Je to jistě pozoruhodné auto, se tříválcem pod kapotou to ale bude mít na trhu těžké. Foto: Toyota
Zdroj: Drive
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 4 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 6 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 7 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
před 9 hodinami - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva