Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Osmiválce Hemi prý skončí v roce 2019, včetně pekelné verze Hellcat
20.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální dohady prozatím nejsou potvrzené, italsko-americký koncern se nechce k budoucnosti vyjadřovat. Přísnější regulace ale odpověď naznačují.
Osmiválcový motor Hemi je jednou z nejznámějších pohonných jednotek světa. Pravda, není tak kultivovaný jako agregáty evropských výrobců a ve světle takového osmilitrového šestnáctiválce Bugatti Veyron se nemůže pochlubit až tak monstrózním výkonem. Nicméně ví snad někdo, jak se motor nejrychlejšího auta světa jmenuje? Odpověď bude asi záporná a nejinak je tomu u Ferrari, kde jen dvanáctiválec Colombo je již dáno minulostí. Hemi je tak živoucí legendou, která je tu s námi již od roku 1951.
Momentálně se ovšem zdá, že dny americké pohonné jednotky jsou sečteny. Na vině jsou samozřejmě emisní regulace, nikoliv ovšem ty stanovené Evropskou unií, nýbrž zámořské standardy zvané CAFE. Dle nich by totiž velké vozy, v nichž se zpravidla motory typu Hemi objevují, měly místo stávajícího normovaného průměru 7,8 l/100 km v roce 2020 jezdit za 6,5 litru, o pět let později pak dokonce jen za 5,1 litru.
Řeč je stejně jako v případě Evropy o průměru za celou nabídku jednoho výrobce, nicméně i tak je patrné, že automobilky budou muset přijít s větším množstvím úsporných aut včetně elektromobilů a hybridů, které jim pomohou díky kreditům vykompenzovat objemné agregáty. Ty ale i přesto budou v příští dekádě stále vzácnějším zbožím, čímž se dostáváme k „jádru pudla“, tedy k podstatě našeho článku souvisejícího právě s oněmi motory Hemi.
Aktuální zvěsti totiž naznačují, že všechny osmiválce Hemi by z nabídky Chrysleru měly zmizet do roku 2019. Koncern FCA přitom k těmto spekulacím pouze uvedl tolik, že „nebudeme dávat komentáře k našim budoucím produktům“. Naděje tedy sice stále ještě je, nicméně je opravdu mizivá - kdyby FCA chtěl Hemi za každou cenu zachovat v nabídce, své příznivce by komentářem uklidnil rád. Spíše bychom tak měli začít počítat s příchodem menších agregátů.
Legendární pořekadlo uplatňované na americké muscle cars a sporťáky tedy zřejmě vezme za své, přičemž místo atmosférických i přeplňovaných osmiválců by měly zaujmout oturbené čtyřválce a šestiválce. První takovou vlaštovkou by se přitom měl stát Jeep Renegade Trackhawk, který by dorazil s 2,4litrovým twin-turbem a výkonem okolo 300 koní, jenž by mířil na všechna čtyři kola.
Otázkou je pak příchod Jeepu Grand Cherokee Trackhawk, o jehož pohon se dle plánu měl starat právě osmiválcový motor Hemi, dokonce ve specifikaci Hellcat. Původní informace totiž v případě tohoto modelu počítaly s příštím rokem. Nyní se ovšem zdá, že výkonné SUV dorazí s menším zpožděním až jako modelový rok 2018.
Pokud by se přitom tyto zvěsti potvrdily, pak by šlo nejspíše o labutí píseň přeplňovaného 6,2litrového osmiválce, který dává k dobru 717 koní a 884 Nm. Stovku by přitom takový stoj osazený osmistupňovým automatem a pohonem všech kol měl pokořit za pouhé tři sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 320 km/h.
Situaci okolo koncernu FCA tedy budeme bedlivě sledovat, a jakmile dorazí nějaké oficiální informace, ihned se s nimi přihlásíme. Zajímá nás přitom hlavně osud Viperu, který by s ohledem na ještě objemnější motor mohl být přísnějšími emisními regulemi postižen rovněž.
Osmiválec Hemi dává ve specifikaci Hellcat pod kapotou Dodge Challenger k dispozici 717 koní a 884 Nm. Tuto sílu nejspíše ještě dostane k dispozici Jeep Grand Cherokee Trackhawk, poté však bude mít pohonná jednotka utrum
Zdroj: JeepTrackhawkForums
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch