Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Osmiválce Hemi prý skončí v roce 2019, včetně pekelné verze Hellcat
20.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální dohady prozatím nejsou potvrzené, italsko-americký koncern se nechce k budoucnosti vyjadřovat. Přísnější regulace ale odpověď naznačují.
Osmiválcový motor Hemi je jednou z nejznámějších pohonných jednotek světa. Pravda, není tak kultivovaný jako agregáty evropských výrobců a ve světle takového osmilitrového šestnáctiválce Bugatti Veyron se nemůže pochlubit až tak monstrózním výkonem. Nicméně ví snad někdo, jak se motor nejrychlejšího auta světa jmenuje? Odpověď bude asi záporná a nejinak je tomu u Ferrari, kde jen dvanáctiválec Colombo je již dáno minulostí. Hemi je tak živoucí legendou, která je tu s námi již od roku 1951.
Momentálně se ovšem zdá, že dny americké pohonné jednotky jsou sečteny. Na vině jsou samozřejmě emisní regulace, nikoliv ovšem ty stanovené Evropskou unií, nýbrž zámořské standardy zvané CAFE. Dle nich by totiž velké vozy, v nichž se zpravidla motory typu Hemi objevují, měly místo stávajícího normovaného průměru 7,8 l/100 km v roce 2020 jezdit za 6,5 litru, o pět let později pak dokonce jen za 5,1 litru.
Řeč je stejně jako v případě Evropy o průměru za celou nabídku jednoho výrobce, nicméně i tak je patrné, že automobilky budou muset přijít s větším množstvím úsporných aut včetně elektromobilů a hybridů, které jim pomohou díky kreditům vykompenzovat objemné agregáty. Ty ale i přesto budou v příští dekádě stále vzácnějším zbožím, čímž se dostáváme k „jádru pudla“, tedy k podstatě našeho článku souvisejícího právě s oněmi motory Hemi.
Aktuální zvěsti totiž naznačují, že všechny osmiválce Hemi by z nabídky Chrysleru měly zmizet do roku 2019. Koncern FCA přitom k těmto spekulacím pouze uvedl tolik, že „nebudeme dávat komentáře k našim budoucím produktům“. Naděje tedy sice stále ještě je, nicméně je opravdu mizivá - kdyby FCA chtěl Hemi za každou cenu zachovat v nabídce, své příznivce by komentářem uklidnil rád. Spíše bychom tak měli začít počítat s příchodem menších agregátů.
Legendární pořekadlo uplatňované na americké muscle cars a sporťáky tedy zřejmě vezme za své, přičemž místo atmosférických i přeplňovaných osmiválců by měly zaujmout oturbené čtyřválce a šestiválce. První takovou vlaštovkou by se přitom měl stát Jeep Renegade Trackhawk, který by dorazil s 2,4litrovým twin-turbem a výkonem okolo 300 koní, jenž by mířil na všechna čtyři kola.
Otázkou je pak příchod Jeepu Grand Cherokee Trackhawk, o jehož pohon se dle plánu měl starat právě osmiválcový motor Hemi, dokonce ve specifikaci Hellcat. Původní informace totiž v případě tohoto modelu počítaly s příštím rokem. Nyní se ovšem zdá, že výkonné SUV dorazí s menším zpožděním až jako modelový rok 2018.
Pokud by se přitom tyto zvěsti potvrdily, pak by šlo nejspíše o labutí píseň přeplňovaného 6,2litrového osmiválce, který dává k dobru 717 koní a 884 Nm. Stovku by přitom takový stoj osazený osmistupňovým automatem a pohonem všech kol měl pokořit za pouhé tři sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 320 km/h.
Situaci okolo koncernu FCA tedy budeme bedlivě sledovat, a jakmile dorazí nějaké oficiální informace, ihned se s nimi přihlásíme. Zajímá nás přitom hlavně osud Viperu, který by s ohledem na ještě objemnější motor mohl být přísnějšími emisními regulemi postižen rovněž.
Osmiválec Hemi dává ve specifikaci Hellcat pod kapotou Dodge Challenger k dispozici 717 koní a 884 Nm. Tuto sílu nejspíše ještě dostane k dispozici Jeep Grand Cherokee Trackhawk, poté však bude mít pohonná jednotka utrum
Zdroj: JeepTrackhawkForums
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 2 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 5 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.