Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opravdu levné Škody zřejmě nebudou, spolupráce s Indy ztroskotala
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letos na jaře se začala rýsovat vcelku neobvyklá spolupráce mezi koncernem VW a Tatou, která by vyplodila levné Škody. Nestane se to.
Snahy Volkswagenu o výrobu levného vozu ve stylu Dacie nejsou ničím novým, ostatně hlavně kvůli tomu ostatně německá automobilka uzavřela v roce 2009 partnerství se Suzuki. Nicméně obě značky nakonec nedospěly k úspěšné dohodě, místo toho se o šest let později rozešly ve zlém. Ve hře byly dokonce i soudy, jimiž jedna strana vyhrožovala druhé, pokud nedojde k navrácení akcií toho či onoho protějšku. Nakonec se tak sice stalo, nicméně ke spolupráci těchto automobilek nejspíše již nikdy nedojde.
Volkswagen samozřejmě své snahy nevzdal, proto ostatně bylo v březnu letošního roku sepsáno Memorandum o porozumění mezi Němci a indickým koncernem Tata Motors. Koncern VW přitom při jednáních zastupovala zejména Škoda, která zná tamní trh lépe než mateŕský VW. Mladoboleslavská automobilka se přitom zaměřila na platformu AMP, která měla posloužit jako základ pro budoucí novinku. Právě na této architektuře ale jednání ztroskotalo.
„Obě společnosti dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci. Obě společnosti zdůrazňují, že po intenzivních a konstruktivních rozhovorech v uplynulých měsících se nevylučuje možnost budoucí spolupráce,“ uvedla v tiskovém prohlášení Škoda.
Přeloženo to běžné mluvy to přitom znamená, že mladoboleslavská automobilka zjistila, že platforma AMP by vyžadovala výrazné přepracování, aby plnila budoucí bezpečnostní limity. Kromě toho by kvůli lepším emisím bylo třeba i modifikace motorů. Tyto kroky by samozřejmě byly nadmíru nákladné, pročež Škoda nakonec místo toho bude zkoumat možnost dalšího využití koncernové platformy MQB jejím „downgradováním“ - zjednodušením a zlevněním.
Příchod malého vozu určeného především pro indický trh, jenž se má do roku 2020 stát třetím největším na světě, se tedy aktuálně odkládá. Nicméně pro Volkswagen šlo pouze o jedno želízko v ohni, německá automobilka totiž v Číně spolupracuje na tomtéž se značkou FAW. Kromě toho mají Němci již od příštího roku v kooperaci s automobilkou JAC Motor začít vyrábět dostupný elektromobil.
Pro Volkswagen je přitom levný dostupný vůz klíčový, a to kvůli kauze Dieselgate i řadě trhů, kde došlo ke zhoršení ekonomické situace. To pro německou automobilku představuje pokles registrací, načež je třeba nápravu hledat v jiných oblastech a produktech. V takové Indii je přitom cena klíčová, jak zjistil General Motors, který se z tohoto trhu do konce roku stáhne. V zemi tak budou nadále vládnou Suzuki a Hyundai, jimž patří dvě třetiny trhu s auty. Zatím stále docela malého trhu, nutno dodat - očekávané hromadné přesedání Indů z motocyklů do aut se zatím nekoná v takové míře, jak mnozí očekávali...



Ke spolupráci Volkswagenu a Tata Motors nakonec nedojde, Škoda po pětiměsíčním zkoumání zjistila, že zamýšlené využití platformy AMP by se nevyplatilo
Zdroje: Škoda Auto, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva