Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Vivaro a Renault Trafic 2014 podrobněji, nabídnou nejvýše 140 koní
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové užitkáče slibují zlepšení komfortu v kabině či schopnost pojmout až 4,15 metru dlouhý náklad. Spotřeba přitom činí 5,7 až 6,1 l/100 km.
Novou generaci francouzsko-německého dua jsme si stručně představili již v půlce března, kdy se konala virtuální premiéra. V té době však ani Renault, ani Opel nedal všanc mnoho informací. Letní zahájení prodeje se ovšem již kvapně blíží, a tak zde máme nové fotky i nová data. Jako první si na paškál vezmeme interiér, který se nám po stránce vizuální doposud ještě nepředstavil.
Stejně jako se zvenčí oba modely liší kromě nárazníku a kapoty jen jinými logy, tak rovněž v kabině najdeme pouze odlišné emblémy francouzského či německého výrobce. Architektura je ovšem již stejná. Základní výbava přitom u obou novinek slibuje elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek, s nimiž dorazí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít nebo palubní počítač s údaji o spotřebě, dojezdu, průměrné rychlosti atd. Ve vyšších výbavách pak nechybí multimediální systém R-Link, připlatit si ovšem budete moci i za navigaci, hlasové ovládání, bezklíčové odemykání, zamykání a startování, parkovací senzory, zpětnou kameru či unikátní zpětné zrcátko zobrazující širokoúhlý prostor za zádí.
Podle Renaultu by přitom mělo dojít také k vylepšení komfortu. Výška sedadla řidiče tak byla snížena o 36 milimetrů, zatímco opěradlo jsou nyní vzpřímenější. Kromě toho se dovnitř nastěhovaly pohodlné dveřní opěrky loktů, dále pak nechybí celá řada držáků, např. na iPad, smartphone nebo laptop. To je ovšem v rámci kabiny vše, přesunout se tak můžeme do nákladového prostoru, který slibuje značnou variabilitu a systémy zabraňující např. pohybu materiálu.
Zmínit můžeme rovněž délku úložného prostoru, jež ve standardní konfiguraci pojme až 3,75 metru dlouhé předměty. V případě prodloužené varianty ovšem mohou měřit až 4,15 m. Vhod pak jistě přijdou i posuvné boční dveře, které jsou natolik široké, že pojmou europaletu. V případě verze určené pro převoz nákladu je přitom najdete pouze na pravé straně, zatímco u modelů určených k transportu osob nechybí ani nalevo.
V rámci motorového prostoru bude řeč jen o 1,6litrovém dieselu, ten je ovšem možné specifikovat ve čtyřech výkonnostních provedeních (spotřeba se pohybuje od 5,7 litru do 6,1 l/100 km). První dvě nabízejí 90 či 115 koní a kromě jednoho turba počítají také se systémem start/stop. V případě druhých dvou agregátů již výkon díky dvojitému přeplňování naroste na 120 či 140 koní, přičemž podle značky se mění označení (1,6 CDTi BiTurbo nebo 1,6 dCi TwinTurbo).
To je ovšem pro dnešek z novinek vše, na ohlášení jízdní dynamiky či cenové politiky si zjevně budeme muset ještě pár dalších týdnů počkat. Pod půlmilionovou částku, na které startují stávající provedení, se ale rozhodně nedostanete.
Opel nám představil hlavně venkovní stránku nového Vivara...
...zatímco u nového Renaultu Trafic se můžeme pokochat novou komfortnější kabinou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva