Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snaha dostat se pod stovku gramů CO2 na kilometr vede Opel k představení nového dieselu. Má 110 koní a i když se ukáže v Ženevě, už si jej lze objednat.
Hon za co nejnižší papírovou spotřebou má kromě nesmyslně malých nádrží za následek také podlaďování motorů. Ženevský autosalon tak kromě např. Jeepu Laredo spatří také nový základní diesel CDTI o objemu 1,6 litru, konkrétně pod kapotou Opelu Astra. Cílem je samozřejmě ještě nižší normovaná spotřeba.
Nová jednotka je samozřejmě přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií a má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Na přední kola síla putuje přes šestistupňovou manuální převodovku se sníženým třením. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát za 12 vteřin a maximální rychlost má být 186 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba má činit jen 3,7 litru nafty na 100 km a každým kilometrem v ovzduší přibude 97 g CO2. Samozřejmostí je také plnění normy Euro 6.
Není tomu tak dávno, co jsme psali o novém turbodieselu v rámci faceliftu Astry - tato dříve zmíněná jednotka má také objem 1,6 litru, ze kterého dává 136 koní a 320 Nm za 3,9 litru nafty na 100 km. Nový, slabší a úspornější turbodiesel tak bude patrně stejnou jednotkou, jen lehce podladěnou zásahem do řídící jednotky.
V prvním odstavci tiskové zprávy se výslovně píše o tom, že nový motor se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je tedy celkem jasné, co Rüsselsheim k uvedení této jednotky na trh - 136koňová verze emituje 104 g CO2/km. I ta už má v základu systém stop-start, takže jeho instalace k 110koňové šestnáctistovce je jistotou.
I když se oficiální představení má odehrát až za měsíc v Ženevě, český ceník platný od 1. ledna už pro hatchback (PDF) i kombi (PDF) tento motor zahrnuje. Je k dispozici ve všech čtyřech verzích výbavy a je vždy o 15 tisíc korun levnější, než šestnáctistovka o 136 koních.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.








Pod kapotu Opelů se podívá 110koňová šestnáctistovka, která vznikla patrně proto, aby se Opel s něčím na naftu dostal pod 100 g CO2/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom