Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel odhalil kompletní české ceny Astry Sports Tourer, připomněl i její kořeny
30.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové německé kombi startuje na 345 tisících Kč s již solidní základní výbavou. Mimo to jsme si posvítili i na všechny předchůdce od roku 1963.
Německá automobilka tento měsíc zahájila v celé Evropě prodeje nového Opelu Astra Sports Tourer, který navazuje na spřízněný hatchback. Ten zamířil do showroomů již loni v září, mezitím jsme jej stihli i otestovat, kromě toho se vůz stal evropským Autem roku. My se ovšem dnes budeme zabývat kombíkem, který v českých luzích a hájích startuje na částce 344 900 Kč.
Za danou sumu získáváte 1,4litrový benzinový atmosférický motor o výkonu 100 koní, pětistupňový manuál a výbavu Selection. Její součástí jsou kupříkladu 15palcová ocelová kola, LEDky pro denní svícení, střešní spoiler, kliky dveří v barvě karoserie, černě lakované středové sloupky, manuální klimatizace, audio systém se čtyřmi reproduktory a potem na USB nebo čelní, boční a hlavové airbagy.
Pokud zatoužíte po vyšším stupni výbavy, úroveň Enjoy se stejným motorem startuje o dvacet tisíc korun výše. Standardem se přitom v takové chvíli stávají ocelové šestnáctky, tempomat, palubní počítač, audio systém R 4.0 IntelliLink nebo kůží obšitý volant. V případě volby dieselu, jímž je 1,6litrový čtyřválec CDTI naladěný na 95 koní a doplněný šestistupňovým manuálem, si pak připravte 439 900 Kč. Pokud ze zmíněného tušíte neměnný příplatek 25 000 Kč oproti cenám hatchbacku, jste na správné adrese.
Více informací o dalších úrovních výbavy i kompletní cenách naleznete jako obvykle v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 321 kB). My pak jen dodáme, že vrcholem je stupeň Innovation, který počítá se 17palcovými litými koly, dvouzónovou klimatizací, čalouněním v kombinaci kůže/látka a celou plejádou bezpečnostních systémů. Za benzinovou verzi 1,6 Turbo o výkonu 200 koní přitom v tu chvíli dáte 554 900 Kč.
České ceny ale pro tuto chvíli již opustíme a podíváme se na kořeny kombíku, které evidujeme již v roce 1963, kdy byl představen Opel Kadett A. Ten dostal do vínku objemný zavazadelník a místo až pro šest cestujících ve třech řadách, což vyústilo v takřka 650 tisíc prodaných kusů během pouhých tří let. Poté jej nahradil Kadett B, který se prodával dokonce ve 120 zemích po celém světě.
V letech 1973 a 1979 následovaly generace Kadett C a D, jenž zvýšily bilanci značky o 3,8 milionů prodaných exemplářů. Jejich nástupce, naposledy označený jako Kadett, se pak objevil v roce 1984, přičemž ve stejném roce získal titul Auto roku. Mimo to se mohl pochlubit koeficientem odporu vzduchu Cd 0,35 a řadou nových motorů, pročež není divu, že značka prodala 3 779 289 exemplářů.
Od roku 1991 se již začíná psát historie modelu Astra, která v rámci abecedy navazuje přesně tam, kde Kadett přestal, tedy „eFkem“. S jejím příchodem se sice standardem na všech verzích staly aktivní bezpečnostní pásy, zároveň však u Opelu skončila éra třídveřových kombíků, které nahradily pětidveřové. Ty byly známé po označením Caravan, přičemž verze Club dávala k dobru 115 koní.
Příchod druhé generace Opelu Astra se odehrál v roce 1998, přičemž hlavním znakem byla plně galvanizovaná karoserie. Mimo to lze zmínit také vrcholnou variantu OPC, která se objevila o čtyři léta později a do vínku dostala dvoulitrové turbo naladěné na 200 koní. S tímto výkonem přitom nebyla problémem stovka za 7,8 sekundy a nejvyšší rychlost 231 km/h.
Poslední dva „zářezy“ před stávající generací se datují k letem 2004 a 2010, kdy dorazily Astra H a J. V jejich případě jsme se dočkali širší plejády pohonných jednotek či řady nových bezpečnostních systémů. Mimo to byla vylepšena také aerodynamika, přičemž Astra H se stala vůbec prvním masově vyráběným evropským vozem nabízejícím příjem digitálního rádia.















Historie Opelu Astra začala již v roce 1963 modelem Kadett A. K přejmenování došlo až o téměř třicet let později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva