Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Monza plně odhalen, koncept svérázného kupé dostal „racčí křídla“
21.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, +video) Opel vzkřísil jméno fastbacku pro poněkud buclatý liftback. Ten prý jen poslouží jako studnice nápadů pro budoucnost.
Doplněno 11:50 Tak nakonec jsme na oficiální představení koncepčního Opelu Monza nemuseli čekat tak dlouho, s novými fotografiemi a videem ale příliš dodatečných informací již nedorazilo. Víme tak jen, že koncept je 4,69 metru dlouhý a 1,31 metru vysoký. Kabina je díky tomu o 15 cm nižší než v kterékomkoliv silničním modelu značky, s ohledem na nízko ukotvená sedadla však mají cestující dostatek místa pro hlavu. Na malý prostor si pak nebudete stěžovat ani v zavazadlovém prostoru, kde Monza nabízí 500 l.
Zřejmě největší pravděpodobnost na pozdější sériovou výrobu má přístrojový panel, který tvoří 18 diodových projektorů. Veškeré zobrazené informace tak lze nastavovat dle potřeby, což má souvislost také s mobilní konektivitou. Monza totiž nabízí tři režimy, kdy první pojmenovaný „ME” odstřihne řidiče od telefonního signálu a zobrazuje jen data potřebná k řízení. Režim „US” již propojuje posádku vozu s jejich nejbližšími, přičemž ti mohou online sledovat třeba spotřebu nebo streamovat přímo do Opelu hudbu. Finální mód „ALL” vás pak propojí s celým světem.
O pohon novinky se stará hybridní ústrojí, které elektromotor propojuje s novým tříválcem 1,0 SIDI Turbo. Ten ovšem nespaluje benzin, nýbrž zemní plyn, čímž má dojít k další úspoře. Tím ale momentálně dostupné informace opravdu končí, pokud ve Frankfurtu Opel řekne něco dalšího, ozveme se znovu.
Kříšení slavných jmen minulosti je v poslední době velkou zábavou snad každé automobilky. Ostatně, platí to i o té české, neboť Škodu Rapid jsme tu měli již před druhou světovou válkou i těsně před revolucí, Octavii v 50. a 60. letech, Felicii podobně. Tak daleko do historie ovšem Opel sahat nemusel, když se rozhodl oprášit název Monza - pod tímto jménem se totiž třídveřový fastback objevil až na sklonku 70. let.
Jeho novodobý příbuzný, který se dočká premiéry na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem na fastback nevypadá. Oficiálně si sice říká kupé, působí ale spíše dojmem nabobtnalého liftbacku, vedle nějž i taková Panamera vypadá jako štíhlý atlet. Název je tak očividně to jediné, co obě generace spojuje. To ovšem svým způsobem platí také o zmiňovaných Škodovkách a nejen o nich, takže Opelu nemusíme mnoho zazlívat.
Vraťme se ale zpátky k Opelu Monza, který zaujme především dvojicí vzhůru výklopných dveří. Ty umožňují přístup na obě řady sedadel, přičemž vpředu zasahují až do blatníků. Uvnitř pak vůz nabízí posezení jen pro čtveřici pasažérů, zatímco přítomnost dvojice pedálů naznačuje přítomnost automatické převodovky. Po stránce technické ovšem není známa žádná oficiální informace, o možném hnacím ústrojí tak raději nebudeme ani spekulovat.
Jakékoliv dohady o tom, co bude pod kapotou, ostatně ani nemají smysl. A to ze dvou důvodů. Prvním je, že ačkoli jde o odhalení plné, není oficiální, ale předčsné. Toho automobilkou posvěceného se dočkáme zřejmě až někdy v průběhu dnešního dne. Tím druhým a nakonec podstatnějším je pak fakt, že současné provedení Opelu Monza má posloužit jen jako studnice nápadů pro budoucí modely. Německá značka totiž koncept popisuje jako „budoucnost ve své ryzí formě“, některých designových elementů bychom se tak měli dočkat na nových modelech. Takové koncepty pak buď pohon nemají vůbec, neboť zkrátka není důležitý. To si ale ověříme za pár hodin, předem si ale můžeme být zřejmě jisti tím, že ona mohutná „racčí křídla“ se do žádné z budoucích sériovek neotisknou...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Koncepční Opel Monza zaujme hlavně svými vzhůru výklopnými dveřmi. Ty ale stoprocentně do výroby nedorazí
Zdroj: AutoWP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva