Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Monza 2013 plně odhalen, obraz budoucnosti spíše zprostředkovává
9.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Monza se světu odhalila za asistence bossů Opelu. Ti v ní vidí koncept s dopadem na budoucnost, výroba auta je nejistá.
Po nedávném odhalení konceptu Monza jej těsně před zahájením frankfurtského autosalonu představil šéf konceptů Opelu Frank Leopold spolu s generálním ředitelem Opelu Karl-Thomasem Neumannem. Vystoupili v rámci konference „Future Summit”, kterou hostil německý list Zeit.
Karl-Thomas Neumann hovořil o úskalích, která bude automobilový trh muset v budoucnosti překonávat. Koncept Opelu Monza představoval jednu z cest: „Koncept Opelu Monza je vůz, který bude mít dopad na naši dlouhodobou budoucnost. Efektivita a konektivita jsou na prvních místech v našem žebříčku priorit.” To potvrzuje i již jezdící model Adam, který je v komunikaci se smartphony přeborník.
Frank Leopold byl konkrétnější, ale zároveň z jeho slov cítíme, že se Monza v této podobě do výroby pravděpodobně nedostane. Uvedl, že Monza představuje vizi, co je možné technologicky zvládnout do roku 2020. „Řekl bych, že příští Insignia bude tímto vozem dost inspirována. Vybrali jsme kombinaci kupé a kombíku, aby si to lidé nespojovali příliš s nějakým již existujícím modelem. Je to totiž začátek něčeho nového.”
Monza není u Opelu nové jméno, jak jsme již zmínili v předchozích článcích - kupé Monza Opel prodával v 70. letech minulého století. V té době byla jeho digitální palubní deska naprostou novinkou. Současný koncept Opel Monza na to navazuje - 18 diodových projektorů umožňuje spojit přístrojovku v jeden displej. Na něm může být zobrazeno cokoliv od jednoduchých budíků přes výstup navigace až po složité infografiky a různé výstupy informačně-zábavního systému vozu.
S tím souvisí tři stupně mobilní konektivity - základní Me řidiče odstřihne od všeho ostatního a zobrazí pouze data potřebná k řízení. Prostřední Us dovolí pasažérům např. streamovat hudbu do audiosystému auta nebo online sledovat údaje o jízdě, jako třeba aktuální spotřebu paliva. Poslední režim s názvem All propojí posádku auta se zbytkem světa. Můžete tak například sdílet svou trasu, aby se mohli přidat případní stopaři.
Kromě toho takto budete moci komunikovat s ostatními auty, avšak nejen s nimi - pro předcházení nehodám a zácpám bude možná komunikace třeba i se semafory. „Je to příklad použití technologie z jiných odvětví v nových automobilech. Vidíme, že to může fungovat, ale uvádění do praxe nějakou dobu zabere,” říká Ivo van Hulten, šéfdesignér interiérových prvků.
Pod elegantní slupkou Opelu Monza kromě futuristického interiéru najdeme různá pohonná ústrojí, například vůz ve Frankfurtu pohání stejný systém, jako v Opelu Ampera, avšak atmosférickou čtrnáctistovku nahrazuje přeplňovaný tříválec 1,0 SIDI Turbo, který zde spaluje zemní plyn pro ještě nižší emise.
Design konceptu Monza je předzvěstí toho, co můžeme od Opelu očekávat v budoucnosti. Zejména motiv křídel ve světlech, přední masce a na některých dalších místech se stane poznávacím znakem aut z Rüsselsheimu.
Opel by dle některých zdrojů Monzu „rád vyráběl”. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme, avšak pokud se Monza skutečně dostane do výroby, měla by stát na platformě kabrioletu Cascada, tedy s pohonem přední nápravy. Dle slov Karla-Thomasse Neumanna by po Ampeře byla Monza „dalším vozem, udávajícím trendy”.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Novodobá Monza naživo ve Frankfurtu
Opel Monza je zajímavý koncept, do výroby se však nejspíš hned tak nedostane.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva