Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Mokka: malé německé SUV zná ceny všech verzí
4.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak už to u prvních cen německých aut bývá, jsou opět německé. Podobu českého ceníku by ale měly alespoň naznačovat.
Malých SUV zatím německé automobilky mnoho nevyrábí, a tak Opel vycítil příležitost a na trh se rozhodl vrhnout nový model Mokka. Je tedy otázkou, jestli iniciativa přišla z Německa, nebo spíše z USA, kde se prakticky to samé auto představilo světu ještě o něco dříve coby Buick Encore, ale vyřešení tohoto rébusu už nechme na jiných. Později jsme se mohli na Mokku podívat i zevnitř a abychom příběh tohoto crossoveru doplnili celý, nedávno jej koncern General Motors odhalil i jako Chevrolet Trax 2012.
Na plné představení Traxu a jeho příchod na trh si ještě počkáme, Mokka už je ale v prodeji. Ne tedy u nás, alespoň webová prezentace českého zastoupení Opelu její jméno pomalu ani nezná, v Německu už je ale k mání ve všech verzích, které automobilka plánovala nabídnout.
Jak už jistě víte z našich předchozích článků, Mokka je k mání se třemi motory - benzinovými 1,6 16V se 115 koňmi, 1,4 Turbo se 140 koňmi a naftovým 1,7 CDTI se 130 koňmi. Pouze silnější dva lze spojit s pohonem všech kol (diesel volitelně, benzin povinně), nejslabší 1,6 bude možné mít jen jako předokolku. Dieselův motor pak v kombinaci s pohonem předních kol bude moci obsluhovat i automatickou převodovku se šesti stupni, pro zbylé varianty je nutné zvolit šestistupňový „manuál”.
Výbavové stupně jsou tři - Selection, Edition a Innovation. První jmenovaná je k dispozici jen pro nejslabší motor, ostatní je možné kombinovat křížem krážem se zbylými dvěma bez ohledu na převodovku a pohon kol. V základu, tedy ve výbavě Selection do Mokky dostanete jednak bezpečnostní výbavu jako ABS, EBD, TCS, ESP a partu airbagů, pár europrvků typu systém start and stop a i nějaké ty komfortní záležitosti - manuální klimatizaci, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkový centrál, elektricky ovládaná okna, tempomat nebo palubní počítač. Zkrátka německý základ, u nás zřejmě výchozí výbava tak vysoká nebude.
Vyšší provedení Edition přidává třeba mlhovky, automatické stěrače a světla, samozatmavovací zpětná zrcátka, 18" litá kola, autorádio s MP3 s dálkovým ovládáním na volantu nebo multifunkční displej.
Nejvyšší Innovation pak znamená navíc mj. adaptivní bi-xenony, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, loketní opěrky nebo i praktické věci jako 230V zásuvku.
K tomu je tu ještě hodně příplatkových prvků, které si ale v případě jistě sami vyhledáte na webu německého zastoupení Opelu.
Kompletní přehled cen kombinací všeho výše zmíněného najdete níže. Začínají na 18 990 Eur (cca 490 tisíc Kč) za provedení 1,6 16V Selection s pohonem předních kol a manuální převodovkou a končí na 27 520 Eur (cca 710 tisíc Kč) za verzi 1,7 CDTI s výbavou Innovation, pohonem všech kol a znovu přímo řazenou převodovou skříní. Jakási zlatá střední cesta, tedy motor 1,4 Turbo s výbavou Edition, pohonem 4WD a manuálem vyjde na 23 790 Eur (cca 610 tisíc Kč). Málo? Hodně? To už posuďte sami.
Ceny nového Opelu Mokka v Německu
Benzinové motorizace
1,6i 16V 115 koní) Selection - 18 990 Eur
1,6i 16V 115 koní) Edition - 20 590 Eur
1,4 Turbo 140 koní) Edition (pohon 4WD) - 23 790 Eur
1,4 Turbo 140 koní) Innovation (pohon 4WD) - 25 930 Eur
Naftové motorizace
1,7 CDTI (130 koní) Edition - 23 380 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Edition (automat) - 24 680 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Edition (pohon 4WD) - 25 380 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Innovation - 25 520 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Innovation (automat) - 26 820 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Innovation (pohon 4WD) - 27 520 Eur
Vybrané snímky Opelu Mokka















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva