Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku
15.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Přinášíme čerstvé snímky ostrého Opelu Insignia s přívlastkem OPC. Podle vlny úspěchu, kterou s sebou Insignia přinesla, se dá odhadovat, že na nejostřejší verzi už netrpělivě čeká řada zákazníků.
Oficiální představení nové Insignie OPC sice proběhne až 7. května ve španělské Barceloně v rámci tamní výstavy, ale některé informace jsou k dispozici už nyní. Ještě než se pustíme k technickým parametrům, jen připomenu, že Opel v Británii prodává jako Vauxhall a používá i jiné značení modelů. Takže kdybyste se náhodou setkali s Vauxhalem Insignia VXR, jedná se o stejný vůz jako Opel Insignia OPC.
Novinku bude pohánět dvakrát přeplňovaný zážehový motor V6 o objemu 2,8 l s výkonem 325 koní, kteří jsou zapřáhnutí ke stálému pohonu všech kol. Ostrá Insignia tak bude vůbec prvním modelem OPC, který bude využívat systém AWD. To by mělo přispět k lepšímu přenosu výkonu na vozovku, k čemuž přispěje i elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností (eLSD) na zadní nápravě. Stejný systém pracuje i v modelu Saab 9-3 Turbo X. Bezpečné zpomalení bude zajištěno brzdami od firmy Brembo s odvrtávanými kotouči na přední nápravě.
K lepším jízdním vlastnostem má přispět snížená světlá výška podvozku a „HiPerStrut” (High Performance Strut) přední náprava. Ta plní dvě hlavní úlohy. První je omezit tzv. torque-steer, tedy přenos sil od motoru do řízení, a druhou udržovat negativní odklon kol při průjezdu zatáčkou. To zlepšuje přilnavost předních kol a tím i sklony k nedotáčivosti.
Automobilka tvrdí, že ostrá Insignia zvládne zrychlení 0-100 km za rovných 6 sekund a „zastaví” se až na elektronicky omezených 250 km/h. Ve srovnání s Audi S4 s výkonem 333 koní třílitrového objemu, které zrychlení 0-100 km/h zvládne za 5,1 sekundy (s manuální převdovovkou a ve verzi sedan), je Insignia OPC druhým nejrychlejším vozem v tomto segmentu.
Než zrychlení v přímce bude jistě zajímavější sledovat to, jak Insignia OPC uspěje na hřišti zvaném Nordschleife. Modelům OPC se tam tradičně daří a i tento nový přírůstek tam během vývoje najezdil spousty kol.
Tip: První informace o Insignii OPC Sports Tourer.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 10 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
před hodinou - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 2 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 4 hodinami - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
před 5 hodinami - Škoda loni někomu prodala jako nová dávno nevyráběná auta, to nejstarší se nedělá už 10 let
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva