Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC: 320 koní a pohon všech kol
29.1.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dříve nebo později Opel u každého svého modelu přijde s verzí OPC. Tedy skoro u každého. Insignia, jeho nejmladší dítko, byla také podrobena tréninku a ani jí nemine přijetí do řádu OPC. Známe klíčová data a máme i první fotografii.
Opel se pomalu připravuje na uvedení sportovní verze Insignie, která se nedávno stala nositelkou ocenění Car of the Year 2009. Automobil střední třídy, který pomalu přichází na trh, oslovil porotce mimo jiné svou vyvážeností, pohodou na palubě a prostorností. Budou se ale tyhle atributy hodit i u sportovní verze?
Tip: Přečtěte si náš podrobný test nového Opelu Insignia.
Asi ne moc, ale zajisté přijdou vhod i další oceněné vlastnosti - dynamika a jízdní vlastnosti. Pánům z magazínu EVO se podařilo získat první fotografii Insignie OPC. Vidíme na ní příď auta s výrazně přepracovaným nárazníkem, jehož dominantou jsou dva svislé otvory sání vzduchu.
Insigna OPC bude nejspíše založena na sedanu, i když časem lze očekávat i drtivě rychlé kombi tak jako u současné generace. Pod kapotou se má ukrývat vidlicový zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, jehož výkon má dosahovat až 320 koní. Ten bude přenášen na všechna čtyři kola obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 R20.
Modely OPC to vždy uměly na Nürburgringu a Insignia OPC nemá být výjimkou. Podle Hanse Demanta, výkonného ředitele Opelu, zvládaly prototypy objet Severní smyčku za čas jen málo přesahující 8 minut. To by ale znamenalo výkon na úrovni BMW M3, čemuž se mi nechce příliš věřit. Ta má přece jen skoro sto koní k dobru, i když také nějaká ta kila navíc.
Je pravděpodobné, že se Insignia OPC jako stylistická studie objeví za nedlouho v Ženevě, produkční verze pak nejpozději na podzim ve Frankfurtu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
před 3 hodinamiNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
před hodinouJeště donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
před 2 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
před 3 hodinami„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
před 4 hodinamiVelkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva