Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC: 320 koní a pohon všech kol
29.1.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dříve nebo později Opel u každého svého modelu přijde s verzí OPC. Tedy skoro u každého. Insignia, jeho nejmladší dítko, byla také podrobena tréninku a ani jí nemine přijetí do řádu OPC. Známe klíčová data a máme i první fotografii.
Opel se pomalu připravuje na uvedení sportovní verze Insignie, která se nedávno stala nositelkou ocenění Car of the Year 2009. Automobil střední třídy, který pomalu přichází na trh, oslovil porotce mimo jiné svou vyvážeností, pohodou na palubě a prostorností. Budou se ale tyhle atributy hodit i u sportovní verze?
Tip: Přečtěte si náš podrobný test nového Opelu Insignia.
Asi ne moc, ale zajisté přijdou vhod i další oceněné vlastnosti - dynamika a jízdní vlastnosti. Pánům z magazínu EVO se podařilo získat první fotografii Insignie OPC. Vidíme na ní příď auta s výrazně přepracovaným nárazníkem, jehož dominantou jsou dva svislé otvory sání vzduchu.
Insigna OPC bude nejspíše založena na sedanu, i když časem lze očekávat i drtivě rychlé kombi tak jako u současné generace. Pod kapotou se má ukrývat vidlicový zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, jehož výkon má dosahovat až 320 koní. Ten bude přenášen na všechna čtyři kola obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 R20.
Modely OPC to vždy uměly na Nürburgringu a Insignia OPC nemá být výjimkou. Podle Hanse Demanta, výkonného ředitele Opelu, zvládaly prototypy objet Severní smyčku za čas jen málo přesahující 8 minut. To by ale znamenalo výkon na úrovni BMW M3, čemuž se mi nechce příliš věřit. Ta má přece jen skoro sto koní k dobru, i když také nějaká ta kila navíc.
Je pravděpodobné, že se Insignia OPC jako stylistická studie objeví za nedlouho v Ženevě, produkční verze pak nejpozději na podzim ve Frankfurtu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.