Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.
Modernizace vlajkové lodi Opelu, která se ukáže na letošním frankfurtském autosalonu i s verzí Country Tourer patří mezi ty menší. Proto také Němci příliš neotáleli se začátkem přijímání objednávek a Insignia 2014 tak už dokonce zná i své české ceny. Jednu verzi ale po celou dobu vynechávali - vrcholné provedení OPC, kterému se v inovované verzi rozhodli dopřát samostatnou premiéru, a to právě dnes.
Ani v jejím případě ale nečekejte revoluci, rozhodně ne zvenčí. Na karoserii jsou jasně viditelné prakticky jen nové nárazníky na obou koncích, pozornější si všimnou i přepracovaných světel. Německá automobilka však mnohem více úřadovala na technice, zvláště v oblasti zadní nápravy. Nových je zde prý na 60 procent komponentů, přičemž důraz při ladění byl kladen hlavně na potlačení hluků a vibrací. Modifikovaná stabilizační kontrola má pak pro změnu redukovat tendence vozu k nedotáčivosti.
Vyjma těchto změn se odlišného naladění dočkaly tlumiče FlexRide, zbytek mechaniky ale již zůstává při starém. O pohon vozu se tak nadále stará 2,8litrový šestiválec, který produkuje 325 koní a 435 Nm točivého momentu. S touto silou zabere sedanu stovka 6 sekund, zatímco kombi Sports Tourer je o tři desetinky pomalejší. Standardní nejvyšší rychlost pak zůstává nadále omezena na 250 km/h, při koupi sady OPC Unlimited ovšem vzroste na 270 km/h, respektive 265 km/h.
V takové chvíli přijdou vhod brzdy Brembo, i ty jsme však v nabídce Opelu Insignia OPC evidovali již před faceliftem, stejně jako pohon všech kol nebo sedadla Recaro uvnitř. Přepracován byl ovšem přístrojový štít i středová konzole, kterou lze vybavit osmipalcovým displejem. Na tom lze přitom vyčíst info o teplotách, tlaku či dokonce o bočním přetížení. I ten jsme však viděli dříve.
Nejzásadnější novinkou v interiéru se tak jeví pádla řazení, která lze za příplatek spojit s automatickou převodovkou. Řidiči přitom mají umožnit manuální volbu i při aktivovaném automatickém režimu, při 12sekundové nečinnosti ale systém opět přejde na samočinné řazení. Toť pro letošní Frankfurt vše, alespoň v případě verze OPC. Více novinek lze tak očekávat spíše od už zmíněného modelu Country Tourer, který se na autosalonu představí podrobněji.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.









Opel Insignia OPC následuje modernizace standardního modelu, kromě nárazníků, jiné zadní nápravy a pádel pod volantem ale mnoho novinek nepřiváží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva