Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku

Německá novinka bude k mání s jedním benzinovým motorem a dvěma diesely. Jistotou je vyšší světlá výška a šedé plasty, prodej má začít v září.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku

3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka bude k mání s jedním benzinovým motorem a dvěma diesely. Jistotou je vyšší světlá výška a šedé plasty, prodej má začít v září.

O nové „off-roadové“ verzi Opelu Insignia jsme poprvé zaslechli již předloni. Z vozu se ale nakonec vyklubal jen tuningový paket firmy Irmscher, zatímco v Rüsselsheimu bylo i nadále ticho po pěšině. To bylo nakonec prolomeno až letos v červnu, kdy britský Autocar informoval o premiéře verze Country Tourer na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Tak se skutečně i stane, přičemž v den debutu (10. září) Opel dokonce oznámí ceny a spustí prodej.

Již od počátku přitom bude možné vybírat ze tří motorizací - jedné benzinové a dvou dieselových. Ve všech případech se přitom jedná o dvoulitrový objem, kdy základní pohonná jednotka 2,0 CDTI nabídne 163 koní a 350 Nm točivého momentu, jež lze pomocí funkce overboost navýšit na 380 Nm. Vrcholným dieselem pak bude motor 2,0 CDTI BiTurbo, který již produkuje 195 koní a 400 Nm.

Ještě větší sílu (250 koní) ovšem nabízí přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 SIDI, který je možné stejně jako slabší diesel spřáhnout s šestistupňovým manuálem či automatem. Pro silnějšího „naftožrouta” je ovšem k dispozici pouze samočinná převodovka. Jde tedy o stejnou nabídku jako u standardní Insignie, jízdní dynamiku a spotřebu nám ovšem Opel oznámí až ve Frankfurtu.

I tady lze ovšem očekávat jen drobné odchylky od „neoplastovaného” modelu, ve srovnání s ním dojde k menšímu zhoršení. A to především vlivem světlé výšky zvednuté o 20 mm. O trochu horší aerodynamiku pak budou mít na svědomí ochranné šedé plasty či mohutnější čelní maska, které společnost dělá chromová lišta vespod nárazníku naznačující ochranný kryt motoru.

V terénu by se přitom Insignia Country Tourer neměla zcela ztratit, neboť na rozdíl od mnohé konkurence podobného ražení dorazí výlučně s pohonem všech kol. Elektronický systém Haldex je přitom schopen přerozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravou od 0 až po 100 procent, přičemž zároveň zvládne kontrolovat i jednotlivá zadní kola.

V kombinaci s elektronickým diferenciálem a adaptivním podvozkem FlexRide by pak Opel měl snadno zvládat i větší nerovnosti, přičemž po návratu na pevný asfalt chytré senzory šetří palivo vysíláním výkonu pouze na přední kola. Uvnitř nás pak zřejmě žádné změny nečekají, na potvrzení si ale raději počkáme do zmiňovaného autosalonu.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 1 - Opel Insignia Country Tourer 01Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 2 - Opel Insignia Country Tourer 02Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 3 - Opel Insignia Country Tourer 03Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 4 - Opel Insignia Country Tourer 04Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 5 - Opel Insignia Country Tourer 05Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 6 - Opel Insignia Country Tourer 06Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku - 7 - Opel Insignia Country Tourer 07
Opel Insignia Country Tourer se představí v září ve Frankfurtu, přičemž již v den premiéry odstartují také objednávky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.