Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa OPC 2015 oficiálně. Je vším tím, čím už Fabia nebude
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová Fabia je řidičsky zajímavé auto, bez verze RS ale nechává projevit konkurenci. Nová Corsa se nebojí přihlásit o slovo.
Doplněno 5.2. České zastoupení Opelu pustilo do světa první cenu, za kterou bude nová Corsa OPC k mání. Na základní provedení vám bude stačit 504 900 Kč, tedy o nějakých devět tisíc korun méně, než kolik zaplatíte za konkurenční Peugeot 208 GTI osazený rovněž přeplňovaným 1,6litrovým motorem, ovšem naladěným na 200 koní. Stovku však francouzský hatchback zvládne za stejných 6,8 sekundy jako ten německý. Na konkrétnější cenové specifikace si ale ještě budeme muset počkat.
Po včerejším úniku prvních fotek nového Opelu Corsa OPC se dalo očekávat, že automobilka brzy vyrukuje s oficiální sadou a informacemi. Teď je tu máme a i když je příchod každého podobného auta dobrou zprávou, pro Čecha má poněkud hořkou příchuť. Nová Škoda Fabia se totiž jeví být jízdně velmi vytříbeným autem, v její nabídce přesto můžeme vyhlížet nanejvýš motor 1,2 TSI. Po verzi RS svým podvozkem a ovladatelností volá více než kdy dříve, žádná taková už se ale nevrátí. Jen smutně tak můžeme sledovat, jak její místo na trhu zabírá VW Polo GTI nebo nejnověji právě ostrá Corsa nové generace.
Nebudeme ale dále plakat nad rozlitým mlékem a německou novinku si raději představme, však můžeme být rádi, že k mání je alespoň na. Corsa OPC 2015 stejně jako v předchozí generaci spoléhá na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, jeho výkon však narostl o patnáct koní na finálních 207 koní. Mimo to máte v pásmu 1 900 až 5 800 otáček k dispozici 245 Nm točivého momentu, jež lze pomocí funkce Overboost navýšit na 280 Nm.
Tato síla se samozřejmě projevila i na lepší jízdní dynamice, pročež stovku nová Corsa OPC zvládne za 6,8 sekundy. Tím Opel pokořil svého největšího rivala, Ford Fiesta ST, který na stejnou disciplínu potřebuje čas o jednu desetinu delší. Pravda, jde sice o zanedbatelný rozdíl, i ten se ovšem počítá. Stejně jako nejvyšší rychlost 230 km/h, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 6,6 sekundy nebo průměrná spotřeba vyčíslená na 7,5 litru na sto kilometrů.
Jen úpravami motorového prostoru však u Opelu živi nebyli. Corsa OPC se tak vůči standardnímu třídvířku pyšní podvozkem sníženým o 10 milimetrů. A zároveň profituje z tlumičů, které byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Koni a nesou název Frequency Selective Damping (FSD). Jejich funkci ovšem tisková zpráva zmiňuje jen velmi zevrubně a naznačuje, že jde o optimální mix mezi komfortem a nekompromisním sportováním.
Přesunout se tak můžeme ke stabilizační a trakční kontrole, které počítají se dvěma režimy. V prvním zvaném Competition dochází k vypnutí trakce a posunutí zásahu ESP až na samotný limit. Ve druhém režimu Track je pak elektronika zcela deaktivována. Kromě toho bylo překalibrováno řízení, jež nabízí větší preciznost a vylepšenou odezvu od předních kol. Ty vsázejí (stejně jako zadní kousky) na 17palcová kola a pneumatiky Michelin o rozměru 215/45.
Zmínit můžeme ještě přední brzdy s 308milimetrovými kotouči nebo sportovní výfuk Remus, za dalšími prvky výbavy však již musíme do interiéru. Ten profituje ze sedadel Recaro, kterým společnost dělá volant se zploštělou spodní částí. Obšit byl přitom kůží, stejně jako hlavice řadicí páky šestistupňového manuálu. Opomenout pak nesmíme ani sadu sportovních pedálů či multimediální systém IntelliLink.
Tím jsme sice se standardní výbavou hotovi, kromě ní však Opel nabízí také paket Performance, jehož součástí jsou 18palcová litá kola se sportovním obutím rovněž od Michelinu. Za nimi se pak skrývají brzdy Brembo, jež vpředu sází na 330milimetrové kotouče. Dále pak nechybí ani samosvorný diferenciál od Drexleru, což pro zájemce o okruhové ježdění bude nutnost. To je ale pro dnešek vše, ceny se zřejmě dozvíme až na Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Opel Corsa OPC dostal do vínku 207 koní, s nimiž zvládne pokořit Ford Fiesta ST. I když jen o desetinu sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva