Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa 2015: velký facelift se rýsuje. Přinese nový vzhled, kabinu i tříválec
4.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka nakonec nedostane platformu Gamma II, místo ní vsadí na přepracované stávající komponenty. Podle svých tvůrců má být revoluční.
Čtvrtá generace Opelu Corsa dorazila na trh již v roce 2006. Ve světle stávajících automobilových trendů tak značně přesluhuje, za což mohou hlavně nesnáze při vývoji nástupce. Německá značka totiž původně přepokládala, že novinky postaví na modulární platformu Gamma II, jenž podepírá i Chevrolet Aveo nebo Opel Mokka. Technici však zjistili, že ta by musel být modifikována více, než se čekalo. Navíc bychom ve výsledku dostali mnohem větší vůz, což se ukázalo být nežádoucím. Proto následoval návrat k rýsovacím prknům.
Pátou generaci (nebo také další rozsáhlý facelift, záleží, jaký termín upřednostňujete) bychom tak měli spatřit až letos na podzim v Paříži, kam dorazí s modifikovanými komponenty současného modelu. Vyrábět se pak bude i ve stejných továrnách ve Španělsku a Německu. Neznamená to ovšem, že bychom dostali evoluci, podle šéfa vývoje šasí Michaela Hardera máme spíše očekávat revoluci.
„Nové je vše v kabině, od sloupků A dopředu i směrem k podvozku,“ vypočítává inovace Harder a dodává, že „nové jsou samozřejmě i všechny panely karoserie“. Silueta však zůstává shodná s předchůdcem, jak je patrné z oficiálních fotografií zakamuflovaného prototypu. Zlepšit by se však měly materiály. Zvláště ty uvnitř kabiny, které odjakživa patřily mezi největší slabiny Opelu Corsa.
Další reakce na kritiku se pak týká motorového prostoru, kde bude mít hlavní slovo nový litrový tříválec SGE. Ten bude spárován se šestistupňovým manuálem, přičemž produkovat má 90 nebo 115 koní. Tím pokryje škálu výkonu, jíž dříve nabízely 1,2litrové a 1,4litrové motory. Harder přitom dodává, že s vyšší silou vůz „jede jako raketa“ a má rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.
Výrazného přepracování se pak dočkal i podvozek a řízení. Na přední nápravě sice nadále slouží vzpěry MacPherson a vzadu opět najdeme torzní příčku, ta však dostala tužší úchyty. Vpředu je pak nová geometrie kol, výsledkem čehož se dočkáme jisté „hravé nedotáčivosti“. Nové odlehčené pomocné rámy pak o 5 mm snížily těžiště, mimo ně ovšem můžeme zaevidovat i tužší tlumiče.
Do prodeje by přitom měla dorazit základní a sportovní konfigurace podvozku, kdy druhá zmíněná má nabídnout odlišnou charakteristiku pružin a stabilizátorů. Přitom by ovšem řidiči neměli přijít o komfort. S tím pak ostatně souvisí i přepracované řízení, jež má zaručit každodenní použitelnost, ale zároveň řidiči nabídne i vyšší odezvu a preciznost. Proto má mnohem výkonnější software.
Tím však představení novinky můžeme ukončit, na další informace je třeba vyčkat blíže k oficiálnímu debutu. Na autosalonu v Paříži bychom se pak mohli dozvědět i první ceny, se zahájením prodeje totiž Opel rozhodně nebude otálet. Přece jen jde o značně sledovaný segment, kde již stávající dvouletá prodleva stála automobilku řadu zákazníků.
Pod kapotou prototypu nového Opelu Corsa se sice nachází 1,4litrový čtyřválec, prodeje se však mají opírat o nový litrový tříválec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.