Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní

Pokud jste dosud toužili po svižné Corse a nechtěli ostré OPC, mohli jste sáhnout po motoru 1,6 Turbo. Teď už to bude moci být jen jedna-čtyřka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní

21.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste dosud toužili po svižné Corse a nechtěli ostré OPC, mohli jste sáhnout po motoru 1,6 Turbo. Teď už to bude moci být jen jedna-čtyřka.

Důvod Opelu k tomuto kroku je asi prostý - kdo chtěl „normální” Corsu, tomu zřejmě bohatě postačovala nabídka benzinových motorů pnoucí se od základní 1,2 s 80 koňmi až po stokoňovou 1,4, kdo pak toužil po něčem peprnějším, sáhl rovnou po verzi OPC se 192 koňmi popř. rovnou po provedení Nurburgring Edition s 210 koňmi pod kapotou. Stopadesátikoňová 1,6 Turbo se mezi těmito dvěma extrémy jevila být jako dobrý kompromis, ale asi jím nebyla, a tak s ní Opel udělal krátký proces - z nabídky vypadla a místo ní do ní přibyla patrně prodejnější 1,4 Turbo.

Tento motor známe třeba z testu Astry Sports Tourer, i když v trochu jiném naladění. Do Corsy naklusal spolu s nejvýše 120 koňmi, jenž ve spolupráci s pětistupňovou manuální převodovkou vůz zrychlí na stovku za 10,3 sekundy a rozjedou jej až na 195 km/h. Kombinovaná papírová spotřeba paliva činí i díky systému start and stop 5,5 litru benzinu na 100 km a odpovídající emise CO2 129 g CO2 na kilometr - heuréka, o to tu jistě také šlo, pod 130 gramy se neplatí pokuty EU.

Předchozí 1,6 Turbo totiž vykazovala kombinovanou spotřebu 7,3 litru (171 g CO2/km). A to muselo Opel bolet, jakkoli dynamika byla v jiných sférách - s manuálním šestikvaltem vůz zrychloval na stovku za 8,1 sekundy a dosáhl až 210 km/h. Ale tomu je zkrátka konec.

V českém ceníku novinku s jedna-čtyřkou zatím nenajde, v německém ale už ano. K mání je od druhé nejnižší výbavy Edition (u nás Opely sází na jiné výbavy i jejich názvy) za cenu od 16 115 Eur (cca 415 tisíc Kč). Česká cena bude zřejmě muset být úplně jinde, neboť dosavadní 1,6 Turbo stála 366 900 Kč v provedení Sport a 379 900 Kč ve verzi Cosmo, v obou případech jde o dost vysoké výbavy. Ale počkejme si, mohlo by také jít o nějaký ten downsizing s uppricingem...

Aby Opel podpořil prodeje nového turbomotoru, spojil jej pro začátek se speciálními edicemi All Black a All White, jejichž pojetí jasně naznačují už jména. První jmenovaná je oděna do černého laku Carbon Flash, druhá pak do bílého Casablanca. Tyto barvy navíc nestandardně najdeme i na přední masce a kolech, vůz dále šperkuje chromovaná koncovka výfuku.

Uvnitř jsou oběma specialitkám vlastní lemy výdechů ventilace v barvě karoserie, specifické čalounění sedadel, sportovní nášlapy pedálů, multifunkční volant a zatmavená skla. Tedy aspoň Opel to tak říká, do interiéru nás nahlédnout nenechal.

Kdy přesně bude Costa 1,4 Turbo k mání i u nás zatím nevíme, ale předpokládáme, že je to nejspíše otázka dnů. Jestli se k nám dostanou i obě černo-bílé edice, to zatím netušíme vůbec, konec konců zatím není známa ani jejich německá cena.


Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní - 1 - Opel Corsa 14 Turbo 2012 01
Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní - 2 - Opel Corsa 14 Turbo 2012 02Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní - 3 - Opel Corsa 14 Turbo 2012 03Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní - 4 - Opel Corsa 14 Turbo 2012 04Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní - 5 - Opel Corsa 14 Turbo 2012 05Opel Corsa 1,4 Turbo: náhrada přeplňované 1,6 přišla o 30 koní - 6 - Opel Corsa 14 Turbo 2012 06
Opel Corsa a jeho nový motor ve vozech v edicích All White a All Black

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.