Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra Sedan 2012: nová kompaktní limuzína je tu
6.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Menší sedany nejsou ve většině evropských zemí až takové terno, Opel ale drží prapor a i v poslední generaci Astry přichází s její tříprostorovou verzí.
O překvapení nicméně nelze hovořit. Maskované prototypy Astry sedan byly mnohokrát přistiženy při testech, a tak bylo jen otázkou času, kdy automobilka nabídku tohoto modelu, jenž zatím čítala zprvu odhalené pětidvířko, předloni představené kombi Sports Tourer a loni uvedenou třídvéřovou verzi GTC doplní v nabídce právě klasický sedan. Při takřka ročních rozestupech při představování jednotlivých provedení pak nepřekvapí, že na jeho premiéru došlo právě dnes.
Jak asi tušíte, vůz přebírá přední partie obou pětidvéřových karoserií a přidává k ní docela ladně pojatou záď. Ta není řešena vyloženě stupňovitě, jak by se dalo u sedanu čekat, snaží se spíše ladně navázat na linii střechy a přejít do relativně krátkého, ale o to vyššího víka kufru. Pokud platí, že čím menší hatchback, tím hůře se z něj dělá sedan, pak u stále docela kompaktní Astry lze říci, že výsledek je nad očekávání povedený.
Přesuneme-li se od dojmů k faktům, pak je třeba říci, že karoserie novinky je 4,66 metru dlouhá, 1,81 metru široká a 1,48 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,69 metru, což je stejná hodnota jako u loni testovaného kombi. Důležitou předností sedanu je obvykle objem zavazadlového prostoru, který v případě nové Astry sedan činí 460 litrů, s jeho využitelností to ale může být složitější. Proto Opel rovnou dodává, že myslel i na to a dovoluje mj. sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:60, což nejen zlepší dostupnost daného základního prostoru, ale dokáže jej rozšířit i na maximální 1 010 litrů.
Pod kapotou se objeví některý z celkem sedmi motorů (čtyř benzinových a tří naftových), které jsou dobře známé už z ostatních karosářských verzí. Nabídka těch benzinových bude sahat od atmosféricky plněné 1,4i s výkonem 100 koní až po 1,6 Turbo se 180 koňmi, mezi diesely začne nabídka na u 1,3 CDTI s 95 koňmi a skončí u 1,7 CDTI se 125. Podrobné dynamické a spotřebové parametry zatím nejsou známé (jakkoli se dají dost dobře odvodit od hatchbacku), automobilka se ale pochlubila tím, že provedení s motorem 1,7 CDTI bude v kombinaci se systémem start and stop dosahovat kombinované spotřeby jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá jen 99 g CO2 na km. A to vozu přinese na některých trzích nemalé daňové úlevy či jiné výhody.
Veřejná premiéra nové Astry Sedan proběhne na srpnové Motor Show v Moskvě, což je pochopitelné vzhledem k oblibě vozů této kategorie na tamním trhu. Nepůjde ale o žádnou „východní specialitu”, vůz se bude prodávat prakticky v celé Evropě a výše zmíněná data odpovídají německým specifikacím. Do prodeje by se měl dostat během září, ceny zatím nejsou známé.
Nové Astře Sedan nelze upřít jistou eleganci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva