Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra OPC Extreme detailně: 100 kilo dolů, 20 koní navíc, produkce jistá
26.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Koncept Astry OPC Extreme je o 100 kg lehčí, má mít přes 300 koní a na stovce je pod 6 sekund. A sériová výroba jej nemine.
Opel Astra OPC Extreme, jak se rüsselsheimská novinka jmenuje celým jménem, je „nekompromisně sportovní”, jak říká tisková zpráva. Je to zatím technicky jen koncept, který v souladu s předchozím avízem uvidíme na autosalonu v Ženevě, ale má se dostat i do sériové výroby. Opel tedy dodává tradiční podmínku „pokud bude na výstavě přijat pozitivně”, nedokážeme si ale představit, že by nebyl.
Mezi hot hatchi totiž bude na špici, alespoň co se výkonů týče. Dvoulitrový turbomotor má dávat přes tři stovky koní a na 100 km/h to má tomuto stroji trvat méně než šest vteřin. Maximálka není známa, ale jistě přesáhne 250 km/h „standardní” Astry OPC, však i ona dokáže jet ve skutečnosti rychleji. Pokud se tedy dostane do výroby, bude to nejrychlejší Opel s předním pohonem, který kdy jezdil po veřejných silnicích.
O přenos síly na asfalt se stará manuální šestikvalt a samozřejmě přední pneumatiky, které, jak vidno, budou mít plné drážky práce. Pomůže jim poctivý mechanický samosvor, který u 280koňového OPC funguje na jedničku. Pneumatiky Hankook prý byly speciálně vyvinuty a mají rozměr 245/35 R19. Kotouče brzd mají vpředu průměr 370 mm a zakusují se do nich šestipístkové třmeny Brembo.
Podle Opelu je koncept Astra OPC Extreme o 100 kg lehčí, a to hlavně díky použití hliníku místo oceli a také karbonu, kde to jen šlo. Z něj je například kapota, střecha, nepřehlédnutelné zadní křídlo, imitace difuzoru pod zadním nárazníkem, přední spojler, některé části podvozku a také kola, která jsou celkem o 20 kg lehčí než standardní. Hliník nahradil ocel v předních blatnících, čímž výrobce ušetřil celkem 2,8 kg. Karbonovou střechou se ušetřilo přes 6 kg. Kromě snížení hmotnosti se také těžiště přemístilo o kousek blíže asfaltu, což vylepší chování vozu.
Uvnitř najdeme pouze dvě sedačky, zadní místa nahradila ochranná klec. Ani sedadla nezůstala sériová - nahradily je skořepiny od Recara se šestibodovými pásy Schroth. Palubní deska však zas tak extrémní není - tlačítka na volantu a další hromada ovládacích prvků na středové konzoli naznačuje, že o vymoženosti typu klimatizace nebo satelitní navigace zájemci o extrémní zážitky za volantem Opelu Astra nepřijdou.
Zatím nevíme, kdy by Astra OPC Extreme mohla přijít na trh, ani kolik bude stát. Patrně se to dozvíme po ženevském autosalonu a na cenovce čekejme oproti 644 tisícům za civilní Astru OPC nemalý příplatek.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Opel Astra OPC Extreme doslova lákal za volant
Extrémní vzhled Opelu Astra OPC Extreme doplnila dieta a vyšší výkon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva