Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze

Volkswagen Golf GTD a jeho ostrý dieselový nástupce má o něco vážnější problém. Opel totiž namontoval naftové bi-turbo do všech verzí Astry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze

1.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen Golf GTD a jeho ostrý dieselový nástupce má o něco vážnější problém. Opel totiž namontoval naftové bi-turbo do všech verzí Astry.

Už od nenápadné modernizace Astry víme, že automobilka si s nasazením tohoto motoru nedělala velkou hlavu a do svého kompaktu namontovala motor 2,0 BiTurbo CDTi z Insignie bez jakýchkoli úprav. Tehdy ale byla řeč pouze o třídvéřovém provedení GTC, nyní už je jasné, že jej budete moci mít ve všech karosářských variantách Opelu Astra. Půjde nezřídka o nejsilnější jednotku v nabídce té které varianty, když dvoulitrový čtyřválec dopovaný dvojicí turbodmychadel odevzdá předním kolům až 195 koní a maximální točivý moment 400 newtonmetrů při 1 750 až 2 500 ot./min.

Pětidveřový hatchback je díky této pohonné jednotce schopen dosáhnout 226 km/h, třídveřové GTC zvládne 223 km/h a kombík Sports Tourer je o ještě jeden kilometr v hodině pomalejší. Protože Opel bude bez optání montovat k tomuto motoru systém start-stop, mohl z testů normované spotřeby vykřesat čísla od 4,9 do 5,1 litru na 100 km, opět v závislosti na karosářské verzi.

Časy akcelerace na stovku Opel patrně nemá naměřené, anebo má, ale v aktuální tiskové zprávě je prostě nezveřejnil. Předpokládáme ale, že zrychlení by mohlo trvat pod osm sekund (u GTC by to mělo být 7,8 s). Jinak turbodmychadla jsou nestejné velikosti a umí pracovat společně nebo i samostatně. Menší z nich bylo navrženo tak, ale rychleji reagovalo na plyn při nižších otáčkách motoru, ve středních pracují obě turba společně, přičemž velké „předtlakuje“ vzduch pro menší. Od 3 000 otáček se pak o vše stará už jen velké turbodmychadlo.

Aby se se zvýšeným výkonem motoru i jeho tíhou podvozek Astry snadněji vypořádal, konstruktéři použili u všech verzí nové silentbloky zavěšení, snížili světlou výšku použitím kratších a tvrdších pružin a upravili zadní nápravu tak, aby lépe odolávala náklonům v zatáčkách. Třídveřový hatchback GTC navíc dostal přední zavěšení HiPerStrut potlačující přenos změny výkonového zatížení do řízení a volantu.

S dodávkami nových modelů by měl Opel začít ještě letos, objednávky ale začne přijímat mnohem dříve. Třeba v Británii již od zítra, přičemž cena pětidveřového hatchbacku startuje na částce 24 095 liber. To dělá přibližně 775 tisíc korun a to by teoreticky mohlo zhruba odpovídat i české cenovce, VW Golf GTD s výkonem 170 koní dnes se šestistupňovým manuálem stojí 653 tisíc.


Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 1 - Opel Astra biturbo CDTI 01Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 2 - Opel Astra biturbo CDTI 02Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 3 - Opel Astra biturbo CDTI 03Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 4 - Opel Astra biturbo CDTI 04Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 5 - Opel Astra biturbo CDTI 05Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 6 - Opel Astra biturbo CDTI 06Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 7 - Opel Astra biturbo CDTI 07Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze - 8 - Opel Astra biturbo CDTI 08
Opel tímto s přehledem pokořil nejsilnější dieselový Golf i Focus a parametry se blíží spíše dvoulitru v BMW 125d. To má ale ještě o dalších 23 koní k dobru

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.