Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra 2014: další modelový rok přinesl nový turbodiesel a vylepšený interiér
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německou novinku si budete moci objednat s motorem 1,6 CDTi o výkonu 136 koní. Spotřeba má činit 3,9 l/100 km, důraz byl kladen i na potlačení hluku.
Na sklonku října jsme poprvé zmínili příchod Opelu Astra nové generace, k němuž by mělo dojít již v roce 2015, což není zrovna vzdálená budoucnost. Neznamená to ovšem, že by německá značka nevěnovala pozornost stávajícímu modelu. Ba právě naopak, na trh momentálně míří její poslední facelift, či spíše novinky pro další modelový rok. Po stránce exteriérové však změny nehledejte, jednalo by se o naprostou ztrátu času. Modernizace se totiž zaměřila pouze na motorový prostor a interiér.
Začít můžeme novou pohonnou jednotkou, kterou se stává 1,6litrový turbodiesel o výkonu 136 koní a točivém momentu 320 Nm. S ním pětidveřový hatchback sprintuje z klidu na stovku za 10,3 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 200 km/h. Zajímavé je rovněž pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň, které zabere 9,2 sekundy.
Dá se ovšem předpokládat, že hlavním kladem této pohonné jednotky bude spotřeba. Ta byla v evropském normovaném cyklu vyčíslena u hatchbacku na 3,9 l/100 km. Kromě toho Opel u motoru použil vícebodové vstřikování NGV, které by mělo snížit úroveň hluku a vibrací. A díky tomu má být kabina modelu Astra tišší než kdykoliv předtím.
Daný agregát si samozřejmě budete moci pořídit i pod kapotu karosářských verzí sedan a kombi, v jejich případě však automobilka nezveřejnila žádné technické parametry. Jisté jsou u nich tedy pouze prvky, jež byly změněny v interiéru. Ty se přitom soustředí hlavně na středovou konzoli, kde najdeme nová multimediální rozhrání.
Základem se stává systém CD 600 IntelliLink, který zahrnuje Bluetooth nebo port na USB. Vyšší úrovně Navi 650 IntelliLink a Navi 950 IntelliLink pak již dle názvu přinášejí navigaci (u druhé zmiňované je standardem mapa celé Evropy) nebo hlasové ovládání, přičemž nechybí ani systém čtoucí příchozí textové zprávy.
Novinkou je rovněž paket Active, do kterého spadají venkovní diody pro denní svícení, vnitřní dekory lakované piánovou černí nebo komfortní sedadla s látkovým potahem. To je ale již opravdu vše, na opravdu rozsáhlou modernizaci si budeme muset počkat do v úvodu zmiňovaného roku 2015, kdy dorazí zcela nová Astra.








Po stránce venkovní se Opel Astra modelového roku 2014 vůbec nezměnil, hlavní modernizaci lze hledat v kabině a motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins