Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu
15.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pouhé tři roky po začátku prodejů se Astra v pětidvéřovém provedení a také ve verzi kombi dočkala prvního faceliftu a technických změn.
Nejde o žádné velké překopání nabídky, přesto je změn více, než kolik by snesl pouhý přerod v nový modelový rok. Jde tedy spíše o menší facelift, který se necelé tři roky po začátku prodejů dotkl především nabídky pětidvéřového hatchbacku a také verze Sports Tourer alias kombi. Nedávno představený sedan a loňská novinka, třídvéřové GTC včetně vrcholného OPC zůstávají vizuálně beze změn, technické modifikace se ale dotkly i těch.
A co se změnilo? Po vzhledové stránce jsou modifikace opravdu mírné, přesto nepřehlédnutelné. Vůz dostal nový přední nárazník se dvěma zřetelně oddělenými světelnými zdroji v rozích (směrové a mlhové světlo) a masku chladiče s jinak zasazeným logem Opelu. Hlavní světlomety zůstávají stejné, jejich součástí ale budou LED pro denní svícení i v halogenové verzi (dosud pouze pro xenony). Vzadu byly lehce pozměněny páté dveře v okolí prostoru pro umístění registrační značky a na nárazníku se objevila chromovaná linka, která má záď opticky snižovat. No, posuďte sami.
O změnách v interiéru se dostupné zdroje nezmiňují a ani dostupné snímky žádnou podstatnou změnu neodhalují. Možná nějaké to nové obložení palubní desky a čalounění sedadel? Pokud ano, tak tím inovace skončí.
Zřejmě nejzajímavější změnou, kterou byla Astra s letošním faceliftem obdařena, je doplnění nabídky o naftový čtyřválec 2,0 CDTi BiTurbo, který už se objevil ve větší Insignii a brzy se má stát i součástí nabídky motorů rodinné Zafiry. V Astře se pochlubí stejným výkonem až 195 koní a točivým momentem až 400 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kdy pracují obě turbdomychadla agregátu (pod hranicí 1 750 otáček pracuje jen to menší).
V nejrychlejším provedení GTC se Astra CDTI BiTurbo rozjede z nuly a sto za 7,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 222 km/h. To na výkon skoro 200 koní není nic oslnivého, zajímavější to asi bude s kombinovanou spotřebou nafty ve výši jen 5,3 litru, která by už leckoho oslovit mohla.
Ve verzi GTC bude dále provedení CDTI BiTurbo vlastní o 6 mm snížené zavěšení kol, nejméně 18" kola a upravený bodykit. Jak se přítomnost tohoto motoru pod kapotou promítne do provedení dalších verzí či jak s ním pojedou zatím nevíme, toto Opel neupřesnil.
Z dalších menších změn můžeme zmínit, že kdysi testovaný motor 1,4 Turbo dostal funkci overboost a krátkodobě nabídne o něco vyšší výkon pramenící z nejvýše 220 Nm točivého momentu (standardně 200), hned několik motorů pak může být nově spjato s šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou v nabídce je také systém kamer známý z Insignie, který „čte” dopravní značky a dokáže varovat před možnou kolizí, automatické parkování nebo adaptivní tempomat. Příští rok nabídku motorů rozšíří i nedávno avizované malé turbo 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní, ale o tom nás jistě Opel zpraví zvlášť.
Faceliftovaná Astra by se u prodejců měla objevit letos v září, ceny dosud dostupných verzí jím nebudou ovlivněny. Cena vozů s motory 2,0 CDTI BiTurbo by se měla pohybovat cca 30 tisíc Kč nad úrovní dnes dostupného nejsilnějśího dvoulitrového CDTI.












Vizuální novinky pro Opel Astra jsou relativně drobné, nový motor je naopak pořádný macek...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva