Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu
15.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pouhé tři roky po začátku prodejů se Astra v pětidvéřovém provedení a také ve verzi kombi dočkala prvního faceliftu a technických změn.
Nejde o žádné velké překopání nabídky, přesto je změn více, než kolik by snesl pouhý přerod v nový modelový rok. Jde tedy spíše o menší facelift, který se necelé tři roky po začátku prodejů dotkl především nabídky pětidvéřového hatchbacku a také verze Sports Tourer alias kombi. Nedávno představený sedan a loňská novinka, třídvéřové GTC včetně vrcholného OPC zůstávají vizuálně beze změn, technické modifikace se ale dotkly i těch.
A co se změnilo? Po vzhledové stránce jsou modifikace opravdu mírné, přesto nepřehlédnutelné. Vůz dostal nový přední nárazník se dvěma zřetelně oddělenými světelnými zdroji v rozích (směrové a mlhové světlo) a masku chladiče s jinak zasazeným logem Opelu. Hlavní světlomety zůstávají stejné, jejich součástí ale budou LED pro denní svícení i v halogenové verzi (dosud pouze pro xenony). Vzadu byly lehce pozměněny páté dveře v okolí prostoru pro umístění registrační značky a na nárazníku se objevila chromovaná linka, která má záď opticky snižovat. No, posuďte sami.
O změnách v interiéru se dostupné zdroje nezmiňují a ani dostupné snímky žádnou podstatnou změnu neodhalují. Možná nějaké to nové obložení palubní desky a čalounění sedadel? Pokud ano, tak tím inovace skončí.
Zřejmě nejzajímavější změnou, kterou byla Astra s letošním faceliftem obdařena, je doplnění nabídky o naftový čtyřválec 2,0 CDTi BiTurbo, který už se objevil ve větší Insignii a brzy se má stát i součástí nabídky motorů rodinné Zafiry. V Astře se pochlubí stejným výkonem až 195 koní a točivým momentem až 400 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kdy pracují obě turbdomychadla agregátu (pod hranicí 1 750 otáček pracuje jen to menší).
V nejrychlejším provedení GTC se Astra CDTI BiTurbo rozjede z nuly a sto za 7,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 222 km/h. To na výkon skoro 200 koní není nic oslnivého, zajímavější to asi bude s kombinovanou spotřebou nafty ve výši jen 5,3 litru, která by už leckoho oslovit mohla.
Ve verzi GTC bude dále provedení CDTI BiTurbo vlastní o 6 mm snížené zavěšení kol, nejméně 18" kola a upravený bodykit. Jak se přítomnost tohoto motoru pod kapotou promítne do provedení dalších verzí či jak s ním pojedou zatím nevíme, toto Opel neupřesnil.
Z dalších menších změn můžeme zmínit, že kdysi testovaný motor 1,4 Turbo dostal funkci overboost a krátkodobě nabídne o něco vyšší výkon pramenící z nejvýše 220 Nm točivého momentu (standardně 200), hned několik motorů pak může být nově spjato s šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou v nabídce je také systém kamer známý z Insignie, který „čte” dopravní značky a dokáže varovat před možnou kolizí, automatické parkování nebo adaptivní tempomat. Příští rok nabídku motorů rozšíří i nedávno avizované malé turbo 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní, ale o tom nás jistě Opel zpraví zvlášť.
Faceliftovaná Astra by se u prodejců měla objevit letos v září, ceny dosud dostupných verzí jím nebudou ovlivněny. Cena vozů s motory 2,0 CDTI BiTurbo by se měla pohybovat cca 30 tisíc Kč nad úrovní dnes dostupného nejsilnějśího dvoulitrového CDTI.
Vizuální novinky pro Opel Astra jsou relativně drobné, nový motor je naopak pořádný macek...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien