Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo?

Opel přestane nabízet svůj Chevy Volt jako Amperu, až Američané představí novou generaci tohoto stroje. Důvod je ve skutečně zoufalých prodejích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo?

22.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Opel přestane nabízet svůj Chevy Volt jako Amperu, až Američané představí novou generaci tohoto stroje. Důvod je ve skutečně zoufalých prodejích.

Zatímco americký Chevrolet přijde pro modelový rok 2016 s druhou generací svého plug-in hybridu Volt, Opel pokračování pohádky o spotřebě 1,2 litru na 100 km, která má být ztělesněna testovaným modelem Ampera, nechystá.

Důvod je prostý - Rüsselsheim není schopen prodat dostatek těchto vozů, aby ospravedlnil další generaci. V roce 2012 si ho vybralo přes 5 200 zákazníků, v roce 2013 už ale pouze 3 184 lidí. A přestože Ampera zlevnila o téměř 200 tisíc, výsledky roku 2014 jsou ještě mnohem více tristní - od ledna do května prodal Opel pouhých 334 Amper.

Ampera tedy bude následovat některé elektromobily, například Renault Fluence ZE, jen se tak nestane hned, nýbrž až skončí život současné generace. Není se moc co divit, tento vůz reálně jezdí za sedm až osm litrů benzínu na 100 km, váží 1,75 tuny a pod kapotou má jen čtrnáctistovku, třebaže je maximální kombinovaný výkon okolo 150 koní. A i po zmíněné slevě stojí milion korun a třeba navigace v této ceně zahrnuta není.

Přestože jsou Volt a Ampera de facto identické, jen mají jiné znaky a příď, a tedy by Opel nemusel nést velké náklady za vývoj nového auta, nemá dle General Motors smysl ani lepit na auto jiná loga. Letošní prodeje Ampery totiž očividně jen stěží přesáhnou tisíc kusů. Manažer komunikace elektrifikačních technologií u GM Kevin Kelly ani Andrew Marshall z Opelu nebyli příliš sdílní.

Nicméně, nový Chevrolet Volt má nabídnout větší dojezd na baterie, údajně až okolo 90 kilometrů, a také má být levnější než současná generace. Má také být dostupný ve dvou variantách, ta základní, ještě levnější, má nižší ceny dosáhnout použitím menších, tedy levnějších baterií.


Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 1 - opel ampera konci 01Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 2 - opel ampera konci 02Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 3 - opel ampera konci 03Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 4 - opel ampera konci 04Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 5 - opel ampera konci 05Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 6 - opel ampera konci 06Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 7 - opel ampera konci 07Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo? - 8 - opel ampera konci 08
Současná generace Opelu Ampera ke konci roku 2015 zmizí z nabídky, a to bez náhrady

Zdroj: Autoblog Green

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.