Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo?
22.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Opel přestane nabízet svůj Chevy Volt jako Amperu, až Američané představí novou generaci tohoto stroje. Důvod je ve skutečně zoufalých prodejích.
Zatímco americký Chevrolet přijde pro modelový rok 2016 s druhou generací svého plug-in hybridu Volt, Opel pokračování pohádky o spotřebě 1,2 litru na 100 km, která má být ztělesněna testovaným modelem Ampera, nechystá.
Důvod je prostý - Rüsselsheim není schopen prodat dostatek těchto vozů, aby ospravedlnil další generaci. V roce 2012 si ho vybralo přes 5 200 zákazníků, v roce 2013 už ale pouze 3 184 lidí. A přestože Ampera zlevnila o téměř 200 tisíc, výsledky roku 2014 jsou ještě mnohem více tristní - od ledna do května prodal Opel pouhých 334 Amper.
Ampera tedy bude následovat některé elektromobily, například Renault Fluence ZE, jen se tak nestane hned, nýbrž až skončí život současné generace. Není se moc co divit, tento vůz reálně jezdí za sedm až osm litrů benzínu na 100 km, váží 1,75 tuny a pod kapotou má jen čtrnáctistovku, třebaže je maximální kombinovaný výkon okolo 150 koní. A i po zmíněné slevě stojí milion korun a třeba navigace v této ceně zahrnuta není.
Přestože jsou Volt a Ampera de facto identické, jen mají jiné znaky a příď, a tedy by Opel nemusel nést velké náklady za vývoj nového auta, nemá dle General Motors smysl ani lepit na auto jiná loga. Letošní prodeje Ampery totiž očividně jen stěží přesáhnou tisíc kusů. Manažer komunikace elektrifikačních technologií u GM Kevin Kelly ani Andrew Marshall z Opelu nebyli příliš sdílní.
Nicméně, nový Chevrolet Volt má nabídnout větší dojezd na baterie, údajně až okolo 90 kilometrů, a také má být levnější než současná generace. Má také být dostupný ve dvou variantách, ta základní, ještě levnější, má nižší ceny dosáhnout použitím menších, tedy levnějších baterií.
Současná generace Opelu Ampera ke konci roku 2015 zmizí z nabídky, a to bez náhrady
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před hodinou - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva