Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Opel v Ženevě představil svůj první hybridní vůz pojmenovaný Ampera. Vůz vychází z koncernového sourozence Chevrolet Volt, který se vyznačuje zcela specifickým technickým řešením.
Ačkoli se Opel snažil model Ampera zahalit rouškou tajemství, mnoho překvapení skýtat nemohl, od prvního dne bylo totiž jasné, že vůz bude klonem Chevroletu Volt. Hlavním otazníkem tak byl jeho vzhled, který můžete konečně posoudit z šíroké škály oficiálních fotografií. Je potěšující, že nejde jen o Volt s logem rüsselsheimské automobilky, dramatické změny ale rovněž nečekejte, základní kontury vozu zůstaly totožné.
Největší zajímavostí Ampery ovšem není její vzhled, ale pohonná jednotka. Ta kombinuje klasický spalovací motor a elektromotor, což může působit dojmem, že vůz je klasickým hybridem. Ale není, zatímco běžný hybrid je poháněn spalovacím motorem, kterému místy pomáhá elektromotor, Ampera je poháněna pouze elektromotorem. K čemu pak je zážehový agregát? Ten působí v roli generátoru a pokud elektromotoru dojde „šťáva”, zásobí jej energií vyrobenou z konvenčních paliv.
Pohonná jednotka je tak trochu hybridem naruby, když si elektromotor místo toho, aby pomáhal, sám pomáhat nechá. Základním zdrojem energie elektrického srdce Ampery jsou ovšem lithio-iontové baterie o kapacitě 16 kWh, umístněné v zavazadlovém prostoru. Jako druhý zdroj slouží energie rekuperovaná při brzdění a teprve třetím zdrojem je právě spalovací motor. Zajímavé je, že o tomto motoru stále nevíme nic bližšího, a to již od dob představení Voltu - kromě zprávy že motor dokáže spalovat jak benzin tak směs E85, nejsou od Opelu ani Chevroletu k dispozici žádné jiné informace.
Výstupní výkon pohonné jednotky je 151 koní (111 kW), díky nimž se Opel Ampera rozjede na 100 km/h za 9 sekund a pokračuje až do nejvyšší rychlosti 161 km/h. Celkový dojezd by měl dosahovat 560 kilometrů, pouze na baterie zvládne ujet 60 km.
Podle průzkumů automobilky, až 80 % Evropanů totiž denně ujedou autem méně než 50 km, k čemuž kapacita baterií Ampery bohatě postačí.
Cenovou politiku Opel zatím nenaznačil, ale auto se stejně začne prodávat až na přelomu let 2010 a 2011. Otázkou tak zůstává jen to, zda se Opel těchto let vůbec dožije, odborníci mu předpovídají jen několik týdnů života...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus