Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen

Opel v Ženevě představil svůj první hybridní vůz pojmenovaný Ampera. Vůz vychází z koncernového sourozence Chevrolet Volt, který se vyznačuje zcela specifickým technickým řešením.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen

3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Opel v Ženevě představil svůj první hybridní vůz pojmenovaný Ampera. Vůz vychází z koncernového sourozence Chevrolet Volt, který se vyznačuje zcela specifickým technickým řešením.

Ačkoli se Opel snažil model Ampera zahalit rouškou tajemství, mnoho překvapení skýtat nemohl, od prvního dne bylo totiž jasné, že vůz bude klonem Chevroletu Volt. Hlavním otazníkem tak byl jeho vzhled, který můžete konečně posoudit z šíroké škály oficiálních fotografií. Je potěšující, že nejde jen o Volt s logem rüsselsheimské automobilky, dramatické změny ale rovněž nečekejte, základní kontury vozu zůstaly totožné.

Největší zajímavostí Ampery ovšem není její vzhled, ale pohonná jednotka. Ta kombinuje klasický spalovací motor a elektromotor, což může působit dojmem, že vůz je klasickým hybridem. Ale není, zatímco běžný hybrid je poháněn spalovacím motorem, kterému místy pomáhá elektromotor, Ampera je poháněna pouze elektromotorem. K čemu pak je zážehový agregát? Ten působí v roli generátoru a pokud elektromotoru dojde „šťáva”, zásobí jej energií vyrobenou z konvenčních paliv.

Pohonná jednotka je tak trochu hybridem naruby, když si elektromotor místo toho, aby pomáhal, sám pomáhat nechá. Základním zdrojem energie elektrického srdce Ampery jsou ovšem lithio-iontové baterie o kapacitě 16 kWh, umístněné v zavazadlovém prostoru. Jako druhý zdroj slouží energie rekuperovaná při brzdění a teprve třetím zdrojem je právě spalovací motor. Zajímavé je, že o tomto motoru stále nevíme nic bližšího, a to již od dob představení Voltu - kromě zprávy že motor dokáže spalovat jak benzin tak směs E85, nejsou od Opelu ani Chevroletu k dispozici žádné jiné informace.

Výstupní výkon pohonné jednotky je 151 koní (111 kW), díky nimž se Opel Ampera rozjede na 100 km/h za 9 sekund a pokračuje až do nejvyšší rychlosti 161 km/h. Celkový dojezd by měl dosahovat 560 kilometrů, pouze na baterie zvládne ujet 60 km.

Podle průzkumů automobilky, až 80 % Evropanů totiž denně ujedou autem méně než 50 km, k čemuž kapacita baterií Ampery bohatě postačí.

Cenovou politiku Opel zatím nenaznačil, ale auto se stejně začne prodávat až na přelomu let 2010 a 2011. Otázkou tak zůstává jen to, zda se Opel těchto let vůbec dožije, odborníci mu předpovídají jen několik týdnů života...


Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 1 - opel_ampera_2009_01Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 2 - opel_ampera_2009_05Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 3 - opel_ampera_2009_03Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 4 - opel_ampera_2009_11Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 5 - opel_ampera_2009_10Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 6 - opel_ampera_2009_09Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 7 - opel_ampera_2009_07Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 8 - opel_ampera_2009_08Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 9 - opel_ampera_2009_06Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 10 - opel_ampera_2009_12Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 11 - opel_ampera_2009_13Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 12 - opel_ampera_2009_14Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 13 - opel_ampera_2009_15Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 14 - opel_ampera_2009_16Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 15 - opel_ampera_2009_17Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen - 16 - opel_ampera_2009_18

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.