Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový elektrický hatchback vypadá s 60kWh akumulátory použitelně, jeho dojezd se ale v praxi ani nepřiblíží číslu, které napovídá certifikace dle NEDC.
O příchodu nového Opelu Ampera-e jsme se poprvé zmiňovali již na počátku roku, kdy německá automobilka pustila do světa první fotografie. Jakékoli informace však úzkostlivě tajila a o mnoho sdílnější nebyla ani před pár dny, kdy bylo zveřejněno pár nových detailů. Zdálo se, že finální odkrytí všech trumfů proběhne až na sklonku září na autosalonu v Paříži, nicméně Opel se svým zřejmě největším esem, a sice dojezdem, vyrukoval už nyní
K dispozici jsou data nejen pro Amperu-e, ale také pro Chevrolet Bolt, ze kterého evropská verze vzešla. Američanovi agentura pro ochranu životního prostředí EPA odhadla dojezd na 238 mil, tedy 383 km. Model pro Starý kontinent je na tom o trochu lépe, což není překvapením, neboť použita byla metodika NEDC a všechen její svéráz. Dle ní lze přitom počítat s pokrytím více než 400 kilometrů bez nabíjení.
Opel si je asi vědom nereálnosti tohoto údaje a dojezd poněkud upřesnil: „Dokonce i když bude brán v potaz dopad řidičského stylu ze skutečného světa, silniční a podnební podmínky, vůz stále dosáhne vzdálenosti přes 298 kilometrů za průměrné každodenní situace.“ Tedy jinými slovy, pokud budete s plynovým pedálem opatrní, měli byste s plnými bateriemi zvládnout zhruba 300 km.
To není špatné číslo na 4,17metrový hatchback, který dokáže svézt pětici cestujících a přitom do zavazadlového prostoru pobere ve standardu 381 litrů. Je však třeba pamatovat na fakt, že dojezd vždy bude záviset na vaší pravé noze. Pokud tedy budete zkoušet, zda 204 koní pod kapotou pokoří padesátku za 3,2 sekundy a sprint z 80 na 120 km/h za 4,5 sekundy (svět nesrovnatelných „elektrických zrychlení” berte s nadhledem), nedosáhnete ani oné třístovky.
Dále pak již jen zmíníme, že nejvyšší rychlost byla kvůli limitům elektrického pohonu omezena na 150 km/h. Baterie pak mají kapacitu 60 kWh, přičemž Opel to pod logem Vauxhallu chce zkusit s Amperou-e také ve Velké Británii. A to i navzdory faktu, že vůz momentálně počítá pouze s volantem na levé straně a oficiální konverze na pravostranné řízení není prozatím v plánu.
Úspěch, ať již na ostrovech či v kontinentální Evropě, pak bude záviset zejména na ceně. V Americe Bolt stojí 37 500 USD (cca 899 000 Kč) před započtením dotací ve výši až 7 500 USD (180 000 Kč). U nás by pak jako Ampera-e měl startovat okolo 850 tisíc korun, což není zrovna částka, jenž by se automaticky rovnala úspěchu. Byť je nižší než u BMW i3 s kratším dojezdem.
Opel Ampera-e se dle NEDC chlubí větším dojezdem...
...než spřízněný Chevrolet Bolt, jehož dojezd certifikuje realističtější EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva