Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208?
3.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(foto) S trochou nadsázky by se dalo říci: skoro nic. Hmotnost vozu pouhých 875 kg ostatně ani mnoho prostoru pro zbytný materiál neskýtá.
O vývoji závodního speciálu jménem Peugeot 208 T16 vás informujeme pravidelně. Od jeho prvotního představení na konci dubna jsme mu věnovali ještě několik dalších článků, ten poslední se zaobíral obrazovou dokumentací jeho testů na Mont Ventoux. To byla zároveň poslední příležitost spatřit vůz v Evropě, od začátku června budou jeho závěrečné testy probíhat v Colorado Springs, tedy přímo v místě konání pozdějšího PPIHC 2013 neboli letošního Pikes Peak International Hill Climb.
Ještě předtím, než si vůz sbalil kufry ve Francii, ale mohli někteří francouzští novináři navštívit vývojové centrum PSA ve Vélizy a vůz si prohlédnout tak trochu „všude bez”. Od začátku mluvíme o tom, že ačkoli si auto říká 208, se skutečnou dvěstěosmičkou mnoho společného nemá a přebírá pouze její designové prvky. Právě přiložené fotky pořízené kolegy z Blog Automobile pak vůz zachycují bez masky 208 a lépe ukazují jednak její řešení a pak pochopitelně i řešení samotné T16.
Háv vozu je až primitivní, když jde o pár plastových dílů, které kolikrát předstírají i tak banální prvky jako světla. Zadní i přední svítilny jsou méně než „vykuchané” původní díly, jde pouze o nálepky vytvářející prostorový dojem, v případě zadních ani to ne. Podívejte se ale třeba i na „slupky” zaujímající místo na na bočních dveřích, i to je až legrační součást převleku
Zbytek auta je pochopitelně sofistikovanějším dílem, na pohled ale vypadá též jednoduše - trubkový rám, motor, převodovka, rozvodovky, kardan, poloosy a minimalistický interiér. Více nehledejte. Vůz ostatně váží jen 875 kg, a tak pro nic více než elementární funkční prvky nezbývá prostor. Z dílčích technických řešení zaujme třeba přívod vzduchu k motoru od střechy překvapivě komplikovaným tubusem, naopak výfukové plyny si s cestou na vzduch velkou hlavu nedělají - míří rovnou ven ještě před zadními koly, kde je umístěn také samotný motor.
Slušný základní technický rozbor vozu jsme vám nabídli už poprvé, zde jen telegraficky zopakujeme, že motor vozu disponuje výkonem až 875 koní a 208 T16 tedy dosahuje výkonové hmotnosti 1 k/1 kg. Výkon míří přes krátkou sekvenční převodovku na kola obou náprav a vůz tak nabízí skutečně impozantní dynamiku - na 100 km/h akceleruje za 1,8 sekundy, na 200 km/h dosáhne již za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h pokoří už 7 sekund po startu z místa.
Z komunikace s lidmi z Peugeot Sportu ale vyplynulo navíc třeba to, že T16 byla vesměs z existujících komponentů, čímž byl odhalen i původ motoru. O značné části techniky ze soutěžního 908 HDI jsme věděli motorem je ale jednotka 3,2 V6 z prototypů Pescarolo z let 2005 a 2006. Celé dílo bylo i díky tomu stvořeno za pouhé čtyři měsíce mezi listopadem 2012 a dubnem 2013. Snad kvalitě výsledku neublížilo, však těm pár trubkám (míněna je kostra vozu, ne vývojáři Peugeotu) svěří život jeden z nejlepších soutěžních jezdců všech dob, Sebastian Loeb...
Více vám prozradí přiložené snímky, na kterých si odstrojenou 208 T16 můžete prohlédnout do nejmenších detailů, záběry z nekompromisní akce pak zřejmě nemůžeme očekávat dříve než 30. května, kdy se koná samotný PPIHC 2013.
Auto schopné akcelerovat z 0 na 200 km/h za 4,8 sekundy může vypadat docela jednoduše...
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva