Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obliba SUV je u konce a prudce klesne, říká šéf VW, sází ale na dost divokou kartu
27.2.2020 | Petr Prokopec
Herbert Diess je přesvědčen, že doba nehynoucí popularity SUV je u konce, a to přesto, že na tomto poli představují Němci jednu novinku za druhou. Důvodem má být nástup elektromobility, k tomu ale nemusí dojít.
V poslední době neuplyne snad ani týden, abychom nehovořili o novém SUV s logem Volkswagenu. Včera jsme si mohli představit nový Touareg R, o pár dnů dříve pak unikly na světlo světa první snímky modelu Tayron X. Ten ale bude na rozdíl od svého mohutnějšího příbuzného k dispozici pouze v Číně, kde doplní desítku dalších sourozenců s vyšší stavbou karoserie a zvýšeným podvozkem. Je tedy zjevné, že SUV všeho druhu jsou pro Volkswagen požehnáním, o to překvapivější je pak současné prohlášení šéfa automobilky.
Herbert Diess totiž nově v rozhovoru pro Financial Times uvedl, že popularita aut s vyšší stavbou karoserie je u konce zakrátko prudce opadne. A důvodem dle něj bude elektrifikace. To náš údiv ještě zvyšuje, neboť šéf VW v podstatě naznačuje, že lidé přestanou kupovat vozy, o které mají největší zájem a na kterých automobilky nejvíce vydělávají, a místo toho zamíří k těm autům, která je pro změnu nezajímají prakticky vůbec a jenž jsou spojená zatím jen s obrovskými ztrátami.
„SUV váží mnohem více a mají horší koeficient odporu vzduchu. To znamená, že jejich dojezd je oproti normálnímu vozu osazenému stejnými bateriemi nižší. S příchodem elektromobilů se tedy priority zákazníků začnou odlišovat od těch stávajících,“ uvedl Diess. Zároveň přitom dodal, že koncern chystá také novou pozici tzv. klimatického aktivisty. Jeho hlavním úkolem přitom bude „agresivní implementace udržitelných technologií“.
Pro Volkswagen se tedy snížení uhlíkové stopy zjevně stává prioritou, což má potvrdit i uzavření dvou uhelných elektráren ve Wolfsburgu. Místo nich nyní budou elektřinu produkovat ty plynové, což má vést k 60procentnímu ponížení produkce emisí CO2. Kromě toho koncern uvedl, že do vývoje elektrických aut věnuje 40 miliard Eur (cca 1,01 bilionu korun), aby do tří let měl na kontě minimálně milion prodaných elektromobilů.
Jsou to tedy jen plány, jenž nemusí vyústit v realitu. Ovšem hrozba pokut ze strany Evropské unie za nadlimitní CO2 je nemalá, stejně jako samotná výše pokut. Ve výsledku tedy koncern může Diessova slova přetavit v realitu minimálně na straně nabídky. Ze sportovních aut či SUV se tak rázem stanou podpultovky a tlačeny budou právě jen elektromobily či maximálně vozy s maloobjemovým a tedy nízkoemisním ústrojím. To samo o sobě ale na změnu tužeb zákazníků nemusí stačit.
Jak vše dopadne, je zatím ve hvězdách. Zmínit proto už jen můžeme pár faktů, které Diessovu aktuálnímu prohlášení příliš neodpovídají. Ještě loni totiž VW tvrdil, že v roce 2025 bude polovina prodaných aut SUV. Jejich prodeje od roku 2008 pak v rámci koncernu vzrostly o neskutečných 300 procent. A aby toho nebylo málo, i další novinka značky bude SUV - stane se jím model ID.4, s ohledem na výše zmíněné poněkud paradoxně zástupce elektrického tábora.
Herbert Diess si myslí, že obliba SUV zakrátko prudce opadne, a to kvůli elektromobilům, o které ovšem aktuálně skoro nikdo nestojí
Zdroj: Financial Times
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien