Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obliba SUV je u konce a prudce klesne, říká šéf VW, sází ale na dost divokou kartu
27.2.2020 | Petr Prokopec
Herbert Diess je přesvědčen, že doba nehynoucí popularity SUV je u konce, a to přesto, že na tomto poli představují Němci jednu novinku za druhou. Důvodem má být nástup elektromobility, k tomu ale nemusí dojít.
V poslední době neuplyne snad ani týden, abychom nehovořili o novém SUV s logem Volkswagenu. Včera jsme si mohli představit nový Touareg R, o pár dnů dříve pak unikly na světlo světa první snímky modelu Tayron X. Ten ale bude na rozdíl od svého mohutnějšího příbuzného k dispozici pouze v Číně, kde doplní desítku dalších sourozenců s vyšší stavbou karoserie a zvýšeným podvozkem. Je tedy zjevné, že SUV všeho druhu jsou pro Volkswagen požehnáním, o to překvapivější je pak současné prohlášení šéfa automobilky.
Herbert Diess totiž nově v rozhovoru pro Financial Times uvedl, že popularita aut s vyšší stavbou karoserie je u konce zakrátko prudce opadne. A důvodem dle něj bude elektrifikace. To náš údiv ještě zvyšuje, neboť šéf VW v podstatě naznačuje, že lidé přestanou kupovat vozy, o které mají největší zájem a na kterých automobilky nejvíce vydělávají, a místo toho zamíří k těm autům, která je pro změnu nezajímají prakticky vůbec a jenž jsou spojená zatím jen s obrovskými ztrátami.
„SUV váží mnohem více a mají horší koeficient odporu vzduchu. To znamená, že jejich dojezd je oproti normálnímu vozu osazenému stejnými bateriemi nižší. S příchodem elektromobilů se tedy priority zákazníků začnou odlišovat od těch stávajících,“ uvedl Diess. Zároveň přitom dodal, že koncern chystá také novou pozici tzv. klimatického aktivisty. Jeho hlavním úkolem přitom bude „agresivní implementace udržitelných technologií“.
Pro Volkswagen se tedy snížení uhlíkové stopy zjevně stává prioritou, což má potvrdit i uzavření dvou uhelných elektráren ve Wolfsburgu. Místo nich nyní budou elektřinu produkovat ty plynové, což má vést k 60procentnímu ponížení produkce emisí CO2. Kromě toho koncern uvedl, že do vývoje elektrických aut věnuje 40 miliard Eur (cca 1,01 bilionu korun), aby do tří let měl na kontě minimálně milion prodaných elektromobilů.
Jsou to tedy jen plány, jenž nemusí vyústit v realitu. Ovšem hrozba pokut ze strany Evropské unie za nadlimitní CO2 je nemalá, stejně jako samotná výše pokut. Ve výsledku tedy koncern může Diessova slova přetavit v realitu minimálně na straně nabídky. Ze sportovních aut či SUV se tak rázem stanou podpultovky a tlačeny budou právě jen elektromobily či maximálně vozy s maloobjemovým a tedy nízkoemisním ústrojím. To samo o sobě ale na změnu tužeb zákazníků nemusí stačit.
Jak vše dopadne, je zatím ve hvězdách. Zmínit proto už jen můžeme pár faktů, které Diessovu aktuálnímu prohlášení příliš neodpovídají. Ještě loni totiž VW tvrdil, že v roce 2025 bude polovina prodaných aut SUV. Jejich prodeje od roku 2008 pak v rámci koncernu vzrostly o neskutečných 300 procent. A aby toho nebylo málo, i další novinka značky bude SUV - stane se jím model ID.4, s ohledem na výše zmíněné poněkud paradoxně zástupce elektrického tábora.
Herbert Diess si myslí, že obliba SUV zakrátko prudce opadne, a to kvůli elektromobilům, o které ovšem aktuálně skoro nikdo nestojí
Zdroj: Financial Times
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.02. 18:12 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.02. 16:09 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus