Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce

Třetí generace Touranu se má objevit už v březnu v Ženevě. Díky platformě MQB bude prostornější a lehčí a s novými motory i úspornější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce

27.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí generace Touranu se má objevit už v březnu v Ženevě. Díky platformě MQB bude prostornější a lehčí a s novými motory i úspornější.

Model Touran je pro německou automobilku zlatým dolem, který těží již více než deset let. Za tu dobu už byly k vidění hned dvě generace, přičemž druhá z nich dorazila na trhy v roce 2010. Letos by tedy měl být podle původních pravidel koncernu na řadě facelift, s ním ale VW zřejmě nepočítá, však postupně přechází na kratší životní cykly. Namísto něj totiž ukáže rovnou novou generaci, která bude dle očekávání postavena na modulární platformě MQB, a co víc - novinku uvidíme už v březnu na autosalonu v Ženevě (koná se od 5. do 15. března).

Spolu s novou platformou střídající základ z užitkovějšího Caddy se u rodinného MPV očekává - stejně jako u Golfu Sportsvan coby nástupce Golfu Plus - nejen mezigeneračně nižší hmotnost (vyčíslená zhruba sto kilogramy), ale také nárůst délky karoserie údajně až o deset centimetrů na finálních 4,4 metru.

Takové protažení vozu bude mít jistě jedině pozitivní dopad také na prostornost kabiny, která by tak získala k dobru několik centimetrů v podélném směru, a v neposlední řadě by se tato změna obtiskla i v podobě nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Na variabilitě by měl podstatně přidávat systém sklápění a posunu sedadel EasyFold (převzatého z většího Sharanu). Přístup k nim však bude na rozdíl od většího sourozence konvenční cestou a ne skrze posuvné boční dveře.

Technika však už díky základu v podobě MQB takovým překvapením nebude, očekávat se totiž dají identické pohonné jednotky, jakými disponuje poslední generace Golfu. Základem tedy bude zřejmě dvanáctistovka TSI se 110 koňmi (81 kW), výše pak 1,4 TSI (110 kW) a mezi naftovými motory by rozhodně neměl chybět agregát 2,0 TDI se 150 koňmi (110 kW), přičemž ve všech případech samozřejmě poklesnou hodnoty normované spotřeby. Standardem bude samozřejmě tradiční pohon předních kol, ale do budoucna se počítá i s verzemi 4Motion, které využívají pro přenos výkonu také na zadní osu systému Hladex páté generace.

Spolu s tím se nový Touran samozřejmě objeví i s řadou nových asistenčních systémů podporující komfort a bezpečnost řidiče a cestujících - z nich se sluší zmínit například upozornění na vozidla v mrtvém úhlu a díky elektrickému posilovači řízení také parkovací asistent či systém, který vás korekcemi volantu jen tak nenechá přejet do jízdního pruhu. Uvedení této novinky na trh je naplánováno podle zpráv našich německých kolegů na druhou polovinu letošního roku. Finální podobu mohou do jisté míry napovídat dříve zveřejněné snímky, ale spíše bychom sázeli na novější ilustrace...


Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce - 1 - VW Touran 2015 ilustrace 01Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce - 2 - VW Touran 2015 ilustrace 02

Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce - 3 - VW Touran 2014 spy foto 01Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce - 4 - VW Touran 2014 spy foto 02Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce - 5 - VW Touran 2014 spy foto 03Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce - 6 - VW Touran 2014 spy foto 04
Nový Touran byl zřejmě už zachycen na trajektu do Skandinávie. Takové snímky jsme však zveřejňovali před rokem, což znamená, že se ještě ledacos mohlo změnit - zřejmě v duchu nových ilustrací

Zdroje: Autobild, Theophilus Chin

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.